Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Heratorpets Vinja - 19 januari 2013 23:15

Helt otroligt, det har varit ett kanon väder idag också med blå himmel och sol   . Ända nackdelen är att det varit en aning för kallt.


Blev även idag en sväng vid våtmarken för där skiner solen nästan hela promenaden och det är även plogat där. Vinja fryser så lätt om tassarna om hon måste pulsa i snön.


Dagens promenad blev ca 5,5 km.


 

Bozza i snön, hon frös inte.


 


 

Min lilla Bozza.


 

Vackert med dom frostiga träden.


 

Lillskruttan.


 


 


 

Kul att springa i snön.


 

Den vackra solen.


 

Kom och busa då.


 

Fina Vinja.


 

Pluttan.


 

Bozza.


 

Vinja.


 

Det bästa man har sätter man på bordet.


 

Jösses vad Bozza ser större ut än Vinja.


 

Nu ser dom lika stora ut.


 

Bozza bus.


 

Så härligt ute.


 


 

Bus med morsan.


 

Nu kommer jag....


 

Fina tjejen.


 

Kolla in skuttet Bozza gör över Vinja, inte lätt hinna med när morsan stannar.


 

Full rulle.


 

En något avundsjuk Bozza som vill ha Vinjas boll.


 


 

Lilla tjejen som blivit så stor.


 

Söta Vinja.


 

Långbenta Bozza.


 

Alla träd var frostiga.


 

Min söta Bozza.


 

Lite frost på en gren.


 

Hittat sig en pinne.


 

Gruppfoto.


 


 

Man blir så glad när solen lyser   .


Ja så har våran dag sett ut idag. Om man ska tro alla väderprognoser så ska det bli sol i morgon också   , hoppas dom har rätt.


Måste försöka komma lite tidigare i säng i kväll än igår.....Tror klockan var över kl 3 när jag la mig i natt....  . Något sent kanske.


Ja ja, ska väl inte lova för mycke för jag brukar inte kunna hålla det. Men jag ska göra ett försök i alla fall   .

Av Heratorpets Vinja - 19 januari 2013 00:21

Har haft natt vecka denna vecka och tyvärr så har tiden inte räckt till att blogga   . Blir ju tyvärr inte så mycke sömn som man tänkt sig så när det börjar bli lite mot kvällen så har jag prioriterat att lägga mig   i stället för att sätta mig vid datan och blogga.


Men även om jag inte hunnit blogga har vi inte legat på latsidan. Det har alla dagar blivit promenad vid Våtmarken då det är plogat där och är kanon att gå där   .


Både i onsdags och i torsdags var det rätt mulet och trist ute, men idag så har solen lyst så vackert ute   . Då är det verkligen helt underbart vid Våtmarken. Tyvärr så var det lite kallare idag ute och det ska väl bli ännu kallare i helgen har jag hört   .


I onsdags blev det 4,3 km torsdag 5,5 km och idag 3,4 km. Vi har även varit och simtränat på Strömsholm nu på kvällen   och det var som vanligt jätte kul tyckte Vinja   . Fast lite besviken blev hon när hon bara fick simma ca 15 min   , hon hade velat simma mycke längre.


Även om jag inte bloggat så har jag fotat alla dagar, så det var verkligen inte lätt att sortera så det inte blev för många. Blev väl rätt mycke iaf men det får ni stå ut med   .


 


 

Min fina Vinja.


 

Lilla busfia.


 

Vinja smyger på dottern.


 


 


 

Sen lite bus.


 

Lite miljöträning på galler.


 

Ett snöigt vass strå.


 

Bozza med en stor snökockla.


 

Gäller hålla reda på sina saker....


 

För annars snor morsan den.


 

Våga ta den om du törs.....


 


 

Lite miljöträning i utkikstornet.


 


 

Söt liten Bozza.


 

Idag så var det en alldeles underbar sol ute.


 


 

Bäst passa på för men vet aldrig hur länge den är här.


 

Allt ska tuggas på.....


 

Var så kallt ute att det ångade om vattnet.


 


 

Härligt i snön tycker Bozza.


 

  .


 

Alldeles ensam och övergiven....


 

Älskar verkligen sol bilderna vid Våtmarken.


 

Mattes älsklingar.


 


 

Min söta lilla Bozza   .


 

Bozza ville inte alls sitta stilla och posera så matten blev utskälld.


 


 


 

Min kloka vackra Vinja.


 

Så kul i snön.


 

Ett frostigt vass strå.


 


 

Kan inte få nog av solbilderna.


 

Denna blev riktigt läcker med solen och dimman.


 

Dagens höjdpunkt, simträning på Strömsholm.


 


 

Är helt omöjligt att få bra bilder nu för tiden när hon simmar. Tror dom har sämre ljus där inne nu   .


 

En nyduschad Vinja.


Ja då var jag i kapp nu då. Klockan blev attans mycke innan det var klart men nu är det fixat   .


Börjar bli dags att krypa i säng för klockan är snart ett så inte kroppen tror det fortfarande är natt skift.


Ha det så bra och natti, natti på er   .



Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards