Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Varit Ute Och Pulsat I Snön

Av Heratorpets Vinja - 25 december 2012 23:45

Jösses vad förvånande jag blev i morse när jag vaknade och upptäckte det hade snöat MASSOR. Hade inte kommit nått alls vid 1-taget i natt när jag rastade tjejerna sista gången. Men vid 9-taget kom det ner en massa stora flingor.


Blåste tyvärr lite idag, som tur så var det bara några minus grader. Blev samma runda idag som för några dagar sen ut mot Kolsta och sen genom skogen och hem. Var tyvärr ännu mera snö idag än sist, vilket jag även förstod det skulle vara. Så jag funderade när jag var halv vägs vad jag gett mig in på   .


Vi var ute nästan 2,5 timme och gick ca 6,5 km. Bozza for som en galning i snön så hon gick säkert några km mera än mig och Vinja.


Var skönt komma ut och röra på sig men när vi kom hem slocknade vi alla en stund för vi var så trötta   .


Lite kort från dagen kommer här.


 


 

Bozza har fått julklapp från brorsan Bärra, en jätte kul apa   .


 

En massa snö har det kommit.


 

Vinja håller ett vakande öga på dottern.


 

Liten Bozza.


 

Nästan ute vid udden.


 

Bozza har kul i snön.


 


 

Blir nerbrottad av morsan.


 

Litet snömonster.


 

Fina Vinja.


 

Utsikt över ån.


 

Busig Bozza.


 

Tjoohoo, nu kommer jag.


 

Mera bus.


 


 


 

Så kul att springa i snön.


 

Vinja som snömonster.


 

Ner mulad av morsan i snön.


 

Då ser man ut så här efteråt.


 

Söta Bozza.


 

      


 

Hon är så söt lilla Bozza.


 

Inte alltid så bra fotomodel, men söt ändå   .


 

Vinja vet hur man poserar.


 

Skönt med lite plogade vägar att gå på.


 

Bozza ute och springer i snön igen.


 


 

Här var det obanad terräng, attans tungt att gå i   .


 

Här finns det nått spännande.


 


 

Knäpp lite Bozza som ska upp på alla stenar hon hittar.


Resten av dagen har vi bara slappat. Hade tänkt göra lite nytta men jag var alldeles för seg men jag är helt säker på att det finns kvar i morgon också   .


Hoppas att ni alla haft en bra Julafton med god mat i släkt/vänners sällskap.


Nu ska jag snart börja förbereda mig för sängen, men det dröjer nog ett tag till innan jag hittar dit om jag känner mig rätt   .


 

 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

26 december 2012 00:00

Vad härligt för dem att få pulsa omkring i orörd snö! :)

Sv: Ja, det är lite tråkigt att snön försvunnit här, men sådant är livet på västkusten :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Eva H

Eva H

26 december 2012 09:59

Ser ut som en härlig vinterpromenad!
Men tungt var det här mitt på dagen också. Skönare framåt kvällen när temperaturen sjönk lite och snön blev lättare, särskilt för gamlingen här.
Julafton med 4-benta o skinmacka knyckt av siames Simon:)
God fortsättning!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 december 2012 12:25

Men, vad snö ni fått!!! Här har det regnat, och regnar fortfarande. Tungt att pulsa, men bra motion för benen ;-)
God fortsättning på julen. (Här ska vi försöka köra en repris på julafton i dag :-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 december 2012 12:26

Men, vad snö ni fått!!!
Här är det regn som kommer ner :-(
Tungt att pulsa, men bra träning för benen ;-)
God fortsättning på julen. Här kör vi en repris i dag!
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Emma och malte

Emma och malte

26 december 2012 20:57

Jissus vad snö ni har fått! Här har allting regnat bort :-( Så inget snöbus för oss!
Hoppas ni har haft en bra jul!
Kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 december 2012 11:19

Sv: Ja, det känns inte precis som vinter! :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Kerstin

Kerstin

27 december 2012 15:14

Härligt och tröttsamt att gå promenader i snö...brat träning för muskler att skutta i djupsnö kan jag tänka! Saga går då inte på vägen utan tar helst sidospåret...Härliga bilder:)
Hoppas n haft en skön kul, det har vi och nu ser vi fram emot ett lugnt nyår!
Kram K

http://sagaskillar.bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

27 december 2012 22:31

Fina bilder!
Blir lite fart och fläkt med två hundra. Har en som bara går omkring och nosar efter hästskit :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
Malin

Malin

28 december 2012 12:17

Vart in o kikat ikapp det jag missat nu under bloggledigheten :) Massa fina bilder du bjudit på :) Dom är så söta Vinja Och Bozza :)
Önskar er en fin helg och ett fint avslut på 2012.
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Lindha

Lindha

28 december 2012 22:36

Härlig promis :) Var inte så mkt snö kvar här i sthlms området då vi kom hem, tacka vet jag norrland, där var dogsen glada o trivdes bra :)
Önskar ett gott slut och hoppas på ett härligt 2013!
Kram

http://vildarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards