Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Heratorpets Vinja - 16 september 2012 23:00

Ja då har den lilla tösen blivit 15 veckor, uj vad tiden gått fort. Tycker inte det var länge sen vi hämtade den lilla pluttan och nu har hon bott här i 7 veckor   .


Idag så har det varit valpkurs ute på bruks och det är kul   . Även om dom inte leker med varandra så får hon se en massa i sin egen storlek. Även försöka lyssna på matten fast andra är i närheten vilket går så där   . Den lilla damen har selektiv hörsel och lyssnar när hon vill   . Men det kommer väl bli ändring på det också så småningom hoppas jag   .


Vi tränade på kontakt övningar och gjorde lite valp inkallning idag. Några la även närings spår men det gjorde inte vi. Får försöka fånga Janne nån dag och göra som vi brukar.


Med tanke på att det var så mycke störning så tyckte jag att Bozza skötte sig bra   .


När kursen var slut så hjälpte jag en kompis med lite budföring. Sen blev det en kortis i skogen för Vinja och Bozza. Försökte fota lite där men dom blev inge vidare   .


Åkte sen hem och åt o vilade lite för att sen åka till Willys och handla. Kom ju på här igår kväll att jag gör ju 3 em och har glömt gjort en massa matlådor. Usch vad jag hatar det här 3-skiftet   blir ju ingen ordning alls på nått.


När vi handlat klart så åkte jag ner på Torsharg för att låta tjejerna busa lite. Vinja är ju fortfarande inte bra i tassen   men där är det ju så mjukt gräs så det borde funka där. Så vi lär väl få hålla oss där tills hennes tass blir bra igen och vi kan gå riktiga promenader.


Som vanligt så blev det MASSOR med kort och det är såå svåårt att välja när det blir många bra. Så det är lika bra jag varnar er så kan ni inte gnälla sen att ni inte visste   .


 

Bus i skogen vid bruks.


 

Blev en liten gruppbild också.


 

Den lilla pirayan biter på morsan.


         

Dom har så kul tillsammans.


 

Fast nog blir Vinja lite irriterad ibland.


 

Min fina Bozza som blir 15 v idag.


 

Mor och dotter.


 

Mattes pärla.


 

Nu tar jag dig morsan.


 

Ger du dig.....


 

Kaxig liten dotter har hon Vinja.


 

Vinja med bollen.


 


 


 


 


 

Försök ta den om du kan.....


 

Huu vad jobbigt det är att springa efter morsan   .


 

Bozza i full fart.


 

Dragkamp är kul.


 

Lika envisa bägge två.


 

Åhh vad menar du med det då.....


 

Mattes pinglor   .


 

Kampdutten är kul.


 

Lillskruttan.


 

Sa jag att hon är kaxig....


 

Hmm, om jag tar den här vägen....


 

Så kanske jag kan sno bollen för henne.....


 

Inte lätt att ta bollen från morsan.


 

Ge faan i bollen sa jag....


 

Sur Bozza som inte får sno bollen.


Nu har som vanligt klockan rasslat på alldeles för fort. Ska nu kolla lite snabbt vad ni gjort för kul idag och sen ska jag försöka komma i säng. Kan nog redan nu säga att jag kommer att misslyckas   .



Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards