Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Heratorpets Vinja - 13 september 2012 22:31

Även idag så har jag och tjejerna varit uppe i Nyby skogen   . Blev först en liten egen tur med Bozza för att kunna "träna" lite. Men som vanligt så var det inte lätt att hinna gömma sig när hon inte var så långt bort   . Men några gånger så lyckades jag i alla fall   .


Efter den lilla svängen med Bozza själv så fick Vinja följa med ut och busa lite med Bozza. Skon som hon är himla bra men när hon springer och busar så får man rätta till den stup i kvarten. Men det funkar det också   .


Vi var ute nästan en timme i skogen så Bozza var lite trött när hon kom hem   .


Självklart så blev det en massa bilder som ni ska få se.


 

Någon har dekorerat i ett träd med lite "gubbar".


 

Håller lite koll var jag är.


 

Poserar i blåbärs riset.


 

Lillskruttan.


 

Men jösses då, blir hon aldrig klar nångång......


 

Finns mycke spännande dofter i skogen.


 

Du mamma, visst är det kul här i skogen.


 

Riktigt härlig skog är det   .


 

Dom är så söta när dom busar.


 


 

Mattes fina flicka fick posera lite.


 

Undrar om nån ser mig här tro.....


 

Visst är dom söta   .


 

Ser lite full i fan ut bägge två.


 

Nu lyssnar du på vad jag säger.....


 

Fina flickan.


 

Spanar lite.


 

Härlig blå himmel hade vi idag.


 

Så här kan man ju också posera.


 

Vad då vänd dig om.....Jag sitter väl bra så här.


 

Sötnos.


 

Lite brottning.


 

Vinja poserar lite i solen.


 

Hon är så vacker min flicka   .


 

Man får vara snabb när Bozza poserar.


 

Han med en huvudbild också   .


 

Mor och dotter i blåbärs riset.


 

Världens vackraste Vinja   .




Får verkligen hoppas att väderprognosen inte stämmer för morgondagen, dom säger regn   och det vill vi inte ha   . För i morgon så ska vi nämligen åka och träffa Bozzas bror Bärra och det ska bli så kul   . Och jag vill ju fota en väldans massa och det funkar ju inte om det regnar   .


Så håll tummarna nu att vädergubbarna har fel.

Av Heratorpets Vinja - 13 september 2012 11:32

Datorn var tyvärr upptagen igår så gårdagens blogg kommer nu i stället   .


Igår så åkte jag och tjejerna upp till Nyby skogen och gick omkring lite. Var perfekt att gå där i mjuka mossan för Vinjas tass, visst hon har sko men mjukt underlag är ju bra i alla fall   .


Tjejerna tyckte det var kul att springa och busa bland blåbärsris och mossan. Tyvärr så blev det inte så mycke bra kort igår, är inte så lätt att fota i skogen när det både är sol och skugga   .


Blev en stund i skogen innan det var dags åka till Willys och handla. Sen hem med maten och ut till bruks där jag skulle hjälpa Ingrid med lite träning.


Passade även på att gå en ensam promenad med Bozza för jag tänkte gömma mig lite och träna inkallning. Men hur lätt är det att gömma sig när hunden går max 2 meter ifrån en   .


På kvällen fick vi även hjälp av Janne med lite spår till Bozza. Han hade kurs men var snäll och hjälpte oss ändå   . Men oj vad hon tycker det är kul lilltjejen att spåra   och för att vara så liten tycker jag hon är riktigt duktig   .


Blev även en stunds bus med Jannes Berra och det tyckte Bozza var kul som for omkring som bara den i skogen.


Från spåret blev det tyvärr inga bilder men det kommer några här från den lilla skogspromenaden uppe i Nyby.


 

Två busiga tjejer.


 

Mattes lilla tjockis.


 

Fanns mycke spännande dofter i skogen.


 

Mor och dotter på upptäcksfärd.


 

Fina tjejen.


 

Över stockarna i skogen.


 

Mina fina flickor       


 

Bozza älskar sin kampdutt.


 


 

Har kul i skogen.


 

Lite brottning i mossan blev det.


Ska snart åka upp till samma skog idag. Med lite tur så blir det lite mera och även bättre bilder denna gången.


Ha det så bra så hörs vi senare, om inte sonen sitter här......



Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards