Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Heratorpets Vinja - 10 augusti 2012 23:00

Förmiddagarna susar som vanligt iväg attans fort här. Men det är rätt skönt att kunna gå och sova en liten stund till efter morgonrastningen. På måndag så börjar jag ju jobba igen så då är det slut med sköna sovmornar   .


Efter lunch idag då åkte vi en sväng ut till Svenska Hundklubben för att träna lite. För Bozzas del blev det mest inkallning, gick himla bra när inte morsan var med och störde   . Inte för hon förstår vad hon gör än, men vi tränade även lite sitt och ligg med godis som gick riktigt bra   .


Blev sen en kort träning med Vinja. Blev bara lite fritt följ, kryp och inkallningen med ställande (planen räckte inte till mera). Det gick bra för lilla pärlan   . Tyvärr blev det en super kort träning då Bozza skrek som en stucken gris i bilen. Inte lätt att sitta själv i bilen och se morsan ha en massa kul för sig   . Men det kommer säkert funka så småningom det också.


Tog en massa bilder när vi var ute vid SHK.


.

 

Lilla sötnosen, ingen vidare stilig stil men, men....


   

Hittade sig en smaskig pinne.


 

Smyger lite på Vinja.


 

Vinja som lyckats sno Bozzas pinne.


 

Hör du du morsan, nu tar jag tillbaka min pinne.


 

Stolt Bozza med sin pinne   .


 

Bozza med sin kampleksak.


 

Lilla pluttan.


 

Min fina Vinja.


 

Kolla in Vinjas hopp.


 

Spanar in morsan.


     

Kul att leka.


 

Inte lätt att hänga med när morsan springer fort.


 

Öronen fladdrar åt alla håll när hon springer.


 

Försök att ta pinnen då...


 

Men nu då, när jag lägger mig då....


 

Bozza siktar in sig på Vinjas pinne.


   

Att brottas är kul.


 

Kolla in kaxloppan Bozza.


 

Attack på morsan.


 

Liten sötis.


 

Hör nu på mig min dotter.....


Nä du morsan.....Du ska lyssna på mig....


.

På kvällen så blev det en tur runt Torshälla med barnvagnen som blev ca 4 km. Man är helt begränsad i vilka vägar man kan gå när man ska ha barnvagnen med. Men det är ju bra mycke bättre än att bära henne för det skulle jag inte orka speciellt långt   .


Känns verkligen super trist att det bara är helgen kvar och sen börjar man jobba igen   . Dom här fyra veckorna har gått super fort tycker jag. Det som var tråkigt är ju att jag redan haft två veckors semester innan Bozza och Vinja kom hem. Hade inte varit fel att haft två veckor till med lilla Bozza innan vardagen sätter in igen.


Bara hoppas att helgen bjuder på fint väder så här då dom sista dagarna av ledigheten   .


Vi har föresten fått hem våran nya data nu   , ska fixa med den i morgon så jag hoppas att den blir klar och att jag hittar allt så jag kan blogga i morgon. Ni får hålla tummarna att det går bra   .


Ha det så bra nu och Natti, Natti på er   

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards