Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Heratorpets Vinja - 8 augusti 2012 22:30

Här har det varit ett väldans blandat väder idag. På fm fram till kl 16,00 så var det mulet   men även sol   .


Efter lunch idag så blev det en promenad, vi åkte och gick en sväng mot våtmarken. Är ju kanon att köra vagnen där   och dom kan ju även vara lösa, trodde jag.....


Första biten gick kanon då var både Bozza och Vinja lösa. Vägen ut mot våtmarken har ju ån på ena sidan och diken med vatten på andra sidan. Det har även vuxit upp en massa vass/gräs så man har svårt att se var det börjar slutta ner mot dikena.


Bozza sprang omkring och helt plötsligt så kastar hon sig rätt ut i gräset på ena sidan, rullar ner och försvinner i det höga gräset   . Jag kastar mig neri diket och hittar Bozza längst ner sittandes med halva kroppen i vattnet   . Släpade upp henne och kopplade henne som tur var, för helt plötsligt så kastade hon sig ut igen.... Så inte är hon rädd lilla fröken inte.


Här kommer lite bilder från dagens promenad.


.

 

Lilla sötnosen.


 

Stora sötnosen.


 

Vinja och Bozza vid ån.


 

Nyfiken Bozza.


 

Mattes söta flicka.


 

Är det okej om jag går i här....


   

Bozza kollar in morsan i vattnet.


 

Mattes pärla   .


 

Världens finaste Vinja   .


   

Lite bus.


 

Puss på dig min dotter   .


.

Har blivit lite miljöträning för Bozza idag, först gick hon på en liten "bro" eller vad man ska kalla det och sen ut och undersökte en brygga.


Hon var jätte duktig och var inte rädd alls   .


.

   

Bozza undersöker träbron.


 

På väg upp på bryggan.


 

Duktig flicka   .


 

Hmm, finns det nått spännande där nere tro....


   

Ute på bryggan som faktiskt rörde på sig när man gick på den. Men hon brydde sig inte om det heller   .


 

Mina fina flickor.


 

Så här såg det ungefär ut där Bozza kastade sig ut till höger i gräset och rätt ner i diket.


 

Regnet hängde i luften, men vi klarade oss.


 

Skönt att åka vagnen när man är trött   .


.

Dagens promenad blev lite drygt 5,5 km.


Efter promenaden så åkte vi ut till bruks för jag skulle hjälpa Ingrid med lite störningsträning inför SM:et.


Allti var som vanligt super duktig och brydde sig inte alls om mina störningsförsök   . Självklart så kommer det en gäng bilder på Ingrid och Allti när dom tränade.


.

 

Bozza och Vinja fick varsitt märgben att smaska på medans jag hjälpte Ingrid.


 

Ingrid och Allti redo för lite träning.


 

Allti har riktigt bra kontakt.


 

Inte ens när jag lockar med godis så släpper hon kontakten med matte   .


 

Redo för inkallning.


 

Full fart.


 

Och ett kanon ställande.


 

En glad Allti.


 

Framåtsändande.


 

Saktgående.


 

Saktgående genom gruppen.


 

Hoppet.


     

Och till sist stegen.


.

Det såg jätte bra ut på deras träning, dom är verkligen super duktiga   .


Mitt i träningen så började det att regna   , det regnade inte super mycke som tur var. Men strax efter vi var klara så började det att ösregna och så har det gjort nästan hela kvällen   .


Nu är det snart dags att ut o rasta flickorna, hoppas det har slutat att regna då.


I morgon kväll så blir det spårträning för Vinja, vad som händer på dagen har jag ingen aning om just nu.


Ha det så bra ni alla så hörs vi i morgon igen   .


Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards