Heratorpets Vinja

Alla inlägg under juli 2012

Av Heratorpets Vinja - 14 juli 2012 23:49

Har idag varit och hälsat på Vinja och dom små valpisarna igen. Oj vad dom växer och är söta   , men dom är även ett gäng hulliganer   . Attans vad dom bits och hänger efter ens byxben dom små liven, och attans ont gör det också.


Var ju som sagt dags att välja idag vilken av tjejerna som skulle bli Bozza och få följa med Vinja hem.


Finns flera anledningar att jag valde den jag valde som jag inte tänker gå in på just nu. Ja då undrar ni då förstås vem jag valde.......Jo det blev tiken märkt rygg efter en del funderande fram och tillbaka.


Det verkar vara en väldigt framåt tjej och Monika säger att det är en tuff liten tjej.


Eftersom klockan är mycke så kommer det bara några bilder av dom jag tog och dom är självklart bara på Bozza idag   .


.

         

Visst är hon söt lilla Bozza.


 

Hmm, är inte så förtjust att vara med själv på bild. Men här så är i alla fall jag och Bozza.


.

Finns som sagt en väldans massa mera kort både på Bozza och dom andra valparna. Fast mest blev det ändå på lilla Bozza när jag nu bestämt mig.


Sköt om er nu och Natti, Natti   .

Av Heratorpets Vinja - 13 juli 2012 22:09

Ja då var sista natten gjord och det är ÄNTLIGEN SEMESTER   . Ska bli så skönt att få vara lite ledig   .


Fast egentligen hade jag gärna jobbat i 2 veckor till och sparat semestern tills Vinja och Bozza kommer hem. Men eftersom som Nyby slår igen vecka 29-30 så är det inte mycke göra åt   .


I morgon så blir det åter en tur till Vinja och dom små och då måste jag även bestämma mig för vilken av tjejerna som jag vill ha. Jag tror jag vet, men ska inte avslöja det ännu utan vill träffa dom igen innan jag bestämmer mig helt.


Börjar ju även bli dags att fundera vilket försäkringsbolag som jag ska försäkra Bozza i. Håller fortfarande på att fundera vilket och känner mig än så länge rätt vilsen   . Så jag tänkte höra lite med er mina kära bloggvänner var ni har era hundar försäkrade och hur nöjda ni är med just erat försäkringsbolag?

Det där med försäkringsbolag känns verkligen som en djungel   .


Blev en tur ut till udden på kvällen med kameran. Tyvärr så fanns det inte så jätte mycke kul att fota men det blev i alla fall lite bilder på naturen som ni ska få se. Jag vet att dom är tråkiga   , men ni får trösta er med att i morgon så blir det ett gäng bilder på valpisarna och ni kommer även få reda på vem som är Bozza.


.

 

En tistelblomma.


 

Hittade en insekt på en blomma, upptäckte att den var rätt stendöd.....


 

Lite läckra moln.


 

Hmm, något tidigt kan jag tycka att vissa träd fått höstfärger på sina blad.


 

Blåklocka med liten hyresgäst.


.

Roligare än så här blev inte dagens blogg, men det finns ju inte så mycke att skriva om när man inte har vovven hemma. Ska kolla lite vad ni gjort för kul och sen blev det nog en stund vid Tv:n innan det blir läggdags   .


Ha det så bra ni alla och sköt om er   .

Av Heratorpets Vinja - 10 juli 2012 20:45

Jaha, då var första natten avklarad och man en dag närmare semestern   .


Idag har det verkligen varit ett riktigt skitväder   , det har regnat så gott som hela dagen   . Så idag har jag inte gjort så mycke mera än och sovit   , slappat i soffan och sen sovit lite igen   . Så det är väl bara hoppas att man är pigg nu till nattskiftet.


Så här tråkigt såg det ut från vårat fönster på em.


.

 

Mörkt, mulet och trist   .


 

Och en massa vattenpölar överallt.


.

Inte för att det är kul att ha Vinja borta, men såna här dagar känns det inte fullt lika jobbigt om ni förstår vad jag menar   .

Eftersom det är så trist ute så tänkte jag pigga upp er med dom sista av valpbilderna som jag tagit. Denna gången är det inomhus bilder då det som sagt började att regna efter en stund när valparna var ute, så det var bara att gå in.


Så här kommer veckans sista bilder på Vinjas valpar.


.

 

Matdags, varför stå och äta när man kan sitta tycker tiken märkt rygg.


 

Tik nacke gillar också maten.


 

Hela gänget vid maten.


 

Tjejerna.


 

Två av grabbarna.


 

Nacken hugger in på mina fötter.


 

Okänd sötis.


 

Lite bus efter maten.


 

Liten söt gosse.


 

Mera bus.


   

En av gossarna har lite dragkamp.


 

Nacken gillar mina skor.


 

Vad gör ni där ute då....


 

Två nyfikna flickor.


 

En till som hittat leksaken att busa med.


       

Gossen märkt vä fram har hittat sig en väldans kul leksak.


 

Mera bus.


 

Tror detta är nacken som hittat sig en leksak.


 

Busig och söt.


 

Nacken med kampsaken.


 

Söta tjejen märkt nacke.


.

Ja det var som sagt allt för denna gången med bilder från Vinjas småttingar. Måste ju som sagt välja vilken av tikarna jag ska ha nästa gång jag åker dit och det kommer verkligen inte bli lätt   .


Får väl blunda och böja mig ner och ta den jag fångar först kanske   . Ja ja, har ju några dagar till att fundera och sen kolla en massa nästa gång jag åker dit.


Sköt om er nu och ha det så bra. Själv ska jag snart åka och jobba   .

 

Av Heratorpets Vinja - 9 juli 2012 20:30

Ja då var det sista jobbar veckan då innan det blir semester   . Ska bli så skönt med lite ledighet   .


Inte för att jag vill att semestern ska gå fort, men jag hoppas att dom resterande 3 veckorna som är kvar innan Vinja och Bozza kommer hem går fort   . Jag längtar såå efter dom   .


Det fanns ju lite flera bilder kvar från gårdagens besök som jag tänkte att ni skulle få se.


.

 

Trött liten gosse.


   

Tik märkt nacke undersöker några grässtrån.


 

Inte så lätt att hålla koll på morsan.


 

Lilla tjejen märkt nacke.


 

Tik märkt rygg smakar lte på morsans tass.


 

Vinja och tik rygg dricker vatten.


 

Vinja och bägge tikarna.


 

Tjejen märkt rygg.


 

Tik nacke kollar in parasollhållaren.


 

Finns det nått spännande i hålet måntro....


 

Nacken har hittat sig en slang.


 

Är ev tiken märkt rygg.


 

Liten sötis, kan vara tik m nacke.


 

Tik m rygg sitter och kollar läget.


 

Liten söt gosse.


 

Nacken med en leksak.


 

Trött liten gosse.


 

Okänd sötnos.


 

Nacken till vä och en av gossarna.


 

Tror detta är tik nacke.


 

Liten tröttis.


 

Vinjas halvsyster Steffie som snart också ska ha valpar.


 

Gott med märgben tycker Vinja.


.

Är snart dags att åka till jobbet och som vanligt så hinner jag inte besöka er nu utan får kolla vad ni gjort för kul idag under natten.


Här har föresten solen lyst så gott som hela dagen   . I morgon så ska det visst bli regn   , hoppas verkligen att dom har fel   .


Sköt om er alla och natti, natti   .

Av Heratorpets Vinja - 8 juli 2012 21:45

Ja då har jag varit och hälsat på Vinja och dom små sötnosarna igen   . Oj vad dom växer från vecka till vecka, det händer saker i rasande fart.


Har inte varit nått vidare väder idag, men det var uppehåll när jag kom dit så dom fick komma ut en stund. Det var väldans kul tycker dom, är ju en perfekt tid att vara valp nu och kunna få vara ute så mycke   . Ja om vädret tillåter förstås.


Tyvärr så han vi inte vara ute så jätte länge innan det började att regna   . Så det var bara gå in med dom små igen.


Blev som vanligt en väldans massa fotande även idag   . Hade även tänkt filma, men det satte tyvärr regnet stopp för   .


Valparna blev ju 5 veckor idag, så nu är det bara 3 veckor kvar tills Vinja och Bozza kommer hem   . Ja vem nu av tikarna som ska med hem. Oj vad det är svårt att välja, har i dags läget ingen aning om vilken som jag vill ha . Men nästa gång jag åker dit så måste jag välja och det kommer verkligen inte bli lätt . Så nu har jag som sagt lite att fundera på under veckan   .


Ja, nog med svammel. Här kommer första omgången av alla bilder jag tagit. Som ni förstår så har det blivit mycke bilder på tjejerna eftersom det är ju en av dom som jag ska ha   .


.

 

Tror detta är en liten gosse.


 

Hmm, vad är det här för konstigt måntro.....


 

Halva gänget.


 

Finns mycke spännade lukter ute.


 

Försök komma förbi här om du kan....


 

Tjoohoo vad det går undan.


 

Gossen märkt hö fram.


 

Kom igen så brottas vi lite.


 

På upptäcksfärd.


 

Tiken märkt rygg ute och kollar lite.


 

Kolla in vad kaxig hon ser ut tiken märkt nacke.


 

En av gossarna.


 

Troligtsvis en gosse.


   

Hanen märkt vä fram kollar in klumpen där parasollet ska sitta.


 

Busiga.


 

Liten sötnos på upptäcksfärd.


 

Hmm, vad händer där bort måntro....


 

Vinja kom och kolla läget lite. Tik märkt nacke till höger.


 

Vinja med hela baranskaran. Alla ville äta men det tyckte inte morsan.


   

Tik märkt rygg.


 

Vinja busar lite med dom små, och några försöker sno åt sig lite i mjölkbaren.


 

Tar sig en lite paus på filten.


 

Tik märkt nacke smakar lite på mina händer.


.

Det var alla bilder för idag. Kommer troligtvis ett gäng i morgon också om jag hinner och orkar.

Har föresten natt vecka nästa vecka så nu är det bara 4 dagar kvar till semestern   . Åhh vad det ska bli härligt   och sen längtar jag så mycke efter Vinja, mattes lilla pärla   .

Hoppas att ni alla haft en skön helg.

Tyvärr så har det dom sista dagarna varit en del tråkigheter då flera av min bloggvänner fått ta bort sina älskade vänner   . Jag lider med er så mycke och önskar att jag kunde hjälpa er på nått sätt. Men jag vet efter att ha följt era bloggar nu ett tag att era fina härliga voffsingar haft en kanon liv hos er.

Så till er det berör skickar jag många       till er mina kära vänner.

Av Heratorpets Vinja - 8 juli 2012 13:34

Kolla in vilken liten sötnos. Detta är den ena av tikarna, den märkt nacke.

Av Heratorpets Vinja - 7 juli 2012 16:32

Huu vad det är kvavt ute nu. Har nyss kommit in från en promenad med Zäpo och matten.
Blev en sväng på nästan 7 km och man blev attans svettig.

Tog några kort på Zäpo som ja tänkte ni skulle få se. Filmade även en liten snutt men har absolut ingen aning om hur jag får in det i bloggen när ja bloggar i mobilen. Får testa lite och se om det funkar.

Av Heratorpets Vinja - 7 juli 2012 09:44

Har inte kollat om det går lägga in fler bilder än en bild i samma inlägg. Tänkte testa det nu.
Blir några gamla bilder på småttingarna när dom var 3 veckor.

Får hoppas att det funkar.

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards