Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Heratorpets Vinja - 15 juli 2012 22:15

Idag så är dom små liven 6 veckor så om 2 veckor får jag hem mina fina flickor   .


Längtar verkligen massor efter Vinja nu, ja självklart Bozza också men det är ju ändå lite annat med Vinja som jag verkligen känner.


Ska som sagt bli jätte kul att få hem lilla pirayan Bozza sen   , men ändå lite pirrigt att börja om med valp igen men självklart himla kul   . Var ju drygt 6 år sen Vinja var liten valpis så man har säkert glömt en del   .


Idag så har vädret inte varit speciellt kul   , har regnat från och till mest hela dagen   . Får hoppas vädret kan vara lite bättre i morgon.


Har ju som sagt en massa bilder till som ni ska få se på valparna. Men jag delar upp dom på 2 ggr så det inte blir alldeles för mycke. Som ni förstår så blir det mycke bilder på lilla Bozza   , en del ser jag att det är hon men vissa har jag tyvärr ingen aning om. Inte så lätt se vem som är vem om man inte ser märkningen alla gånger och inte känner jag igen henne helt säkert. Får väl skämmas lite att jag inte känner igen min egen vovve   .


Vinja börjar tycka att sina valpar är lite jobbiga ibland när dom ska dia. Hon tycker väl dom kan klara sig på bara valpfodret. Så här kommer några bilder först när Vinja försöker tala om för småttingarna att det får räcka   .


.

 

Hallå där, nu får ni sluta.


 

Hör ni inte vad jag säger.....Ska jag behöva bli arg....


 

Men sluta då.....


 

Huu, jag ger upp......


 

Liten gosse.


 

En jätte trött Bozza.


 

Två små gossar leker med en kvist.


 

Söt liten gosse.


 

Så gullig.


 

Vilar lite hos morsan.


 

Man blir trött av att vara ute.


 

Konstiga sovstilar.


 

Min fina Vinja   .


 

Vinja och sonen busar lite.


 

Får plats många valpar under en stol.


 

Så trött, kan ev vara nacken.


 

Mattes pärla med rejäla hängisar.


 

Sitter på trappen och håller koll.


 

Vinjas halvsyster Steffie som ska ha valpar vilken dag som helst. Bredvid henne sitter Bozza så fint.


 

Små sötnosar.


 

Ziwa och Bozza som är döttrar till Vinja bägge två.


 

Bozza har hittat en kul boll.


 

Bozza och Ziwa.


 

Tiken märkt nacke.


 

Bozza och ett av hennes syskon.


.

Ja då var dagens bilder slut. Kommer troligtvis mera i morgon.


Ha det så bra ni alla så hörs vi i morgon igen   .


Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards