Heratorpets Vinja

Alla inlägg under juni 2012

Av Heratorpets Vinja - 18 juni 2012 20:30

Man blir trött av att vara hos valparna, ja inte av att vara där men man sover ju inte lika bra med ett gäng som låter på nätterna.

Så i morse sov jag till nästan halv 10   , var så skönt så   .


Vid 2-taget idag så träffade jag Ingrid och Allti för att hjälpa till med lite störningsträning. Tränade 2 omgångar med lite vila emellan och det märktes skillnad redan på gång nr 2   .


Lovade ju lite flera valpbilder idag och dom kommer här. Det händer ju fortfarande så mycke på korten mera än att dom äter och sover, jo på vissa bilder syns ju att dom öppnat sina ögon   . 

Blir även en liten filmsnutt på dom små vid mjölkbaren.



.

  

Vinja och småttingarna tar sig en vilopaus.


      

Visst är dom söta när dom öppnat ögonen.


  

Försöker ta några stapplande steg.


  

Hela gänget.


  

Tik märkt nacke i mjölkbaren.


  

Tik märkt rygg förser sig också med mat.


  

Liten söt gosse.


  

Bägge tikarna tror jag.


 

Liten mätt sötnos.


   

Ena tiken och jag tror det andra är en gosse, men är inte säker.


 

Gossen märkt vänster fram.


   

Sån liten sötis.


   

Liten vilar hos mamma.


   

Blir full fart på dom när matbaren kommer.


   

Alla är hungriga.


  

Liten trött sötnos.


  

  .


  

Trött och söt liten gosse.


.

Här kommer den lilla filmsnutten på sötnosarna när dom trängs vid matbaren.


.


.

Ska snart iväg och jobba natt, men måste först fixa lite vad som ska med. Får som vanligt besöka er under natten på jobbet   .


Hoppas att ni haft en bra dag   .




   



Av Heratorpets Vinja - 17 juni 2012 23:13

Ja då har jag varit och hälsat på Vinja och hennes söta valpar igen   . Vad dom vuxit dom små liven och vad söta dom är   .


Vinja blev som vanligt super glad när jag kom   .


Alla valparna har nu öppnat ögonen så nu börjar dom verkligen se ut som små hundvalpar   , förut var det mest som ett gäng marsvin som kravlade omkring   . Det går verkligen attans fort, om en vecka är dom ännu stadigare på sina ben och kan gå ännu bättre.


Tyvärr så går ju helgen alldeles för fort   , hade gärna varit mycke längre hos min lilla flicka. Bara hoppas att veckan går fort så det blir helg igen   .


Som vanligt så blev det en väldans massa kort tagna. Så det blir som vanligt uppdelat på flera dagar.


Här kommer första omgången med kort.


.

  

Tiken märkt nacke.


  

Gosse märkt vänster bak.


  

Tiken märkt nacke.


  

Liten gosse, men ser inte vem.


  

Riktiga matvrak är dom allihopa.


  

Trångt vid mjölkbaren.


  

Lite syskonmys.


  

Två gossar.


  

Sömnig liten gosse.


  

Man blir trött när man ätit.


  

Börjar röra sig mera nu.


  

Mycke tvättande är det av dom små.


  

Tik märkt rygg ser till att få sig en massa mat.


  

Visst är dom söta.


  

Bäst passa på att vila lite medans barnen äter.


  

En till som är trött.


  

Bra att kunna använda sitt syskon som huvudkudde.


  

Så gulliga dom är.


  

Hallå där, stör mig inte när jag sover....


  

Mätt och trött liten valpis.


.

Ja det var dagens bildskörd, kommer nog mera i morgon. Har även en liten filmsnutt som ni får se nån dag.


Vädret har ju tyvärr verkligen inte varit nå lysande i helgen   , har regnat både igår och idag   . Visst har solen lyst lite också   , men mest så har det varit trist och regnat. Har även åskat en del också   .


Nej nu ska jag kolla lite på Tv:n   och sen gå och sussa lite   . Har natt hela nästa vecka så jag är ledig på dagen i morgon också   .


Får kolla in vad ni andra gjort under helgen i morgon, för nu börjar jag bli rätt trött   .

Av Heratorpets Vinja - 16 juni 2012 23:19

God kväll i stugan   . Tog med mig den lilla datan till Vinja och valpisarna för jag tänkte ni skulle få en liten titt idag hur dom ser ut.


Hade plockat ute några bilder som jag tänkte ha visat er, men den bärbara datan är så attans långsam så det blir bara ett kort   . Är väl bättre än inget alls men så typiskt när jag plockat ut några ni skulle få se   .


Allt är i alla fall bra med Vinja och dom små   , dom växer som bara den. Verkar som Vinja verkligen har dunder mjölk i sina tuttar   .


Här kommer då den enda bild som efter attans lång tid blev klar.


.

  

Hela gänget vid mjölkbaren.


.

Blir som sagt lite flera bilder i morgon kväll när jag kommer hem och det går lite fortare att ladda upp kort.


Sköt om er och Natti, Natti   .

Av Heratorpets Vinja - 15 juni 2012 22:15

I morgon fm så åker jag och hälsar på Vinja igen, ska bli så kul att träffa henne och dom små valpisarna igen   . Får se om dom hunnit öppna ögonen då, men det borde dom nästan ha gjort.


Så på söndag så kommer det en massa bilder på dom söta valpisarna igen   .


Eftersom jag inte har några nya kort att visa så blir det gammal valpis bild i repris   .


.

  

En bild på dom två tjejerna som nån av dom ska följa med hem sen   .


.

Ha en skön fredagskväll och helg nu ni alla där ute   .

Av Heratorpets Vinja - 13 juni 2012 22:14

Ja nu är då äntligen sista fm avklarad, ska bli så skönt slippa ställa klockan på ringning i morgon bitti   .


Direkt jag slutade jobbet idag så blev det en tur hem till Ingrid och kollade lite på Aqilas valpar som blev 1 vecka igår. Blev även lite fotande men som vanligt så vet jag inte så mycke vem som är vem   . Finns några som märkningen syns på och då vet jag   .


.

 

Hanen som kallas "Framåt".


  

Svarta hanen som har arbetsnamnet "Lakrits".


  

Har ingen aning vem dettta är.


  

Aqila med sina småttingar.


  

Liten och söt.


  

Aqila med "Framåt"


          

Många sötnosar.


  

Sover sött på morsans ben.


  

Skönt slippa trängsel i mjölkbaren, till höger hane "Mjau".


  

Det är jobbigt att vara 6-barns mor.


  

Gott med mat.


  


  


  

Nästan hela gänget vid mjölkbaren.


.

Har inte hänt så mycke mera idag än valpbesöket hos Ingrid. När jag kom hem så blev det lite slappande i soffan innan det var dags att börja med maten.


Känns som det snart är dags att gå och sussa för nu börjar jag känna mig lite trött   .


Sköt om er nu så hörs vi nån annan dag igen   .


 


Av Heratorpets Vinja - 12 juni 2012 21:06

Usch vad seg man blir när inte Vinja är hemma   . Hade tänkt ta mig en promenad när jag slutade jobbet   , men jag bara blev så trött när jag kom hem   . Så jag hamnade i soffan ett bra tag och när jag vaknade så regnade det   . Men jag ska ärligt erkänna att det var attans skönt att sova en stund också   .


I morgon tänkte jag åka och hälsa på Ingrids valpar igen, så då kommer det lite söta valpbilder igen   . Dom är föresten 1 vecka idag.


Eftersom det inte blivit nått fotande när man inte gjort nått så får ni se en gammal bild på min fina Vinja   .


.

    


.

Usch vad jag saknar min lilla flicka   . Tur det snart är helg igen så jag får åka och hälsa på henne och dom små valpisarna igen   .


Gör en fm till i morgon och sen får jag lite sovmorgon   .

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2012 22:19

Här kommer en liten kvälls rapport från Torshälla   . Efter en trött och seg dag på jobbet så blev det en promenad med Zäpo med matten   . Fick ihop en tur på ca 7 km, var så skönt att komma ut och gå lite   .


Eftersom det småregnade hela tiden   så fick kameran   stanna hemma.


Mera än så har det inte hänt nått här, ja förutom att laga mat som inte är så roande precis   .


Lovade ju er en massa valpbilder från Enduros F-kull som igår var 5 dagar gamla. Eftersom jag har glömt kollat märkningarna så lägger jag bara ut korten. Ska kolla det nästa gång jag kommer dit.


Så här kommer det ett gäng söta Aqila valpar   .


.

       

Skönt att ligga och mysa tillsammans.


       

Såå sööt.


 

Ligger så fint.


   

Den svarta gossen.


Så söta.


  

Aqila och hela gänget som äter.

Av Heratorpets Vinja - 10 juni 2012 21:45

Idag så har det blivit en låång sovmorgon   , tror klockan var strax efter kl 10,00 när jag gick upp. Är väl lite efter trött för det är inte så lätt att få nån ordentlig sömn när man sover bredvid ett gäng valpar så låter väldans ofta. Så det var så skönt att få sova ut   .


Har ju som jag sa igår ett gäng bilder kvar att visa på Vinjas småttingar   . Så det här är dom sista för denna gång, kommer nya efter jag varit där nästa helg.


.

   

En gosse och två flickor vid mjölkbaren.


  

En liten gosse tror jag.


  

Tjejerna har all mat för sig själva.


  

Tik märkt nacke.


  

Mätta och nöjda.


  

Liten gosse helt utslagen.


  

En liten tjej igen.


  

Det äts nästan hela tiden.


  

Trött Vinja   .


  

Liten gosse förser sig med mat.


  

Man blir trött efter man ätit.


  

Söt gosse.


  

Tror detta är ena tiken.


  

Tik märkt rygg.


  

Kurar ihop sig.


  

Ena tjejen ensam vid mjölkbaren.


  

Sover sött vid mammas tass.


  

Nästan hela gänget.


  

Här är dom hela gänget, tikarna är dom märkta rygg o nacke.


  

Så söta dom är.


  

Liten gosse vilar hos mamma.


.

Ja det var alla bilder för denna gången, hoppas att arbetsveckan går fort så jag snart får åka och hälsa på Vinja och dom små igen   .


Har väl nästan bestämt vad den lilla tösen ska heta, men jag tänkte ändå höra om ni som läser här har nått bra tiknamn på B. Tänker inte avslöja än vad jag själv tänkt utan väntar lite om ni kanske har nått bra namn på lager   .


Har föresten varit en liten stund hemma hos Ingrid mitt på dagen. Passade självklart på att kolla lite på Aqilas valpar och fota lite. Men dom får ni se i morgon.


Nu ska jag fixa lite och sen försöka hitta sängen, är väl så illa tvungen försöka komma i säng lite skapligt när klockan ringer strax efter halv 5 i morgon bitti   .






 

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards