Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

Hälsat På Vinja Och Valparna :)

Av Heratorpets Vinja - 9 juni 2012 23:00

Ja då har jag varit och hälsat på Vinja och småttingarna   . Oj vad dom vuxit på bara några dagar. Riktigt runda och trinda är dom, ser nästan ut som ett gäng hängbukssvin   .


Vinja blev jätte glad när jag kom   , verkar som hon saknat sin matte lite och jag har saknat henne också   .


Det händer ju inte så mycke än i valplådan mera än att dom äter, sover och låter mer eller mindre hela tiden. Inte så lätt att få riktig sömn när man ligger precis bredvid och rätt var det är så skriker nån i högan sky för dom känner sig vilsna eller är hungriga.


Har som vanligt blivit en väldans massa kort tagna och även några filmer   . Tyvärr så blir ju korten rätt lika när dom inte är så aktiva än, men jag lägger ut dom i alla fall för er som vill titta, ni som tycker det är för mycke kort kan ju som vanligt bara kolla på dom ni vill eller strunta i det helt   .


Vet tyvärr inte vem som är vem på alla kort, men hanarna är märkta på sidorna och tikarna på ryggen o nacken.


.

  

Hmm, ser tyvärr inte om det är en tik eller hane.Tror det är en tik.


  

Sover sött.


  

Vissa har annorlunda matstil.


          

En massa närbilder.


  

Matdags och tvättning.


  

Mattes fina flicka.


  

En av gossarna på upptäcksfärd.


  

Tjejerna i mjölkbaren.


  

Liten gosse vilar hos morsan.


  

Mätta och belåtna.


  

Tik märkt nacke i mitten och tik märkt rygg till höger.


  

Liten söt gosse.


  

Sötnosar.


  

Två fina gossar.


  

Trött.


  

Liten annorlunda sovstil.


  

Nog är dom ordentligt runda dom små.


  

Liten plutt.


  

  .


  

Ena tiken alldeles ensam om hela mjölkbaren.


  

Det är jobbigt att vara 6-barns mor   .


.

Här kommer det en liten filmsnutt på valparna.


.


.

Det var allt för denna gången, det finns lika mycke kort till och även nån filmsnutt som ni får se en annan dag.


Men usch vad det var jobbigt att åka i från min lilla flicka   . Hon märkte när jag höll på och packa ihop mina saker och följde efter mig hela tiden. Som tur är så drar ju valparna mera och jag antar att så fort jag åkt så var det bara dom som gällde. Men nog är det jobbigt att åka hem   .


I morgon så ska jag troligtvis över till Ingrid en liten stund, så då kanske det kan bli några kort på dom småttingarna också här i bloggen   .


Ska försöka komma i säng snart, blev ju som sagt ingen rikig ordentlig sömn i natt. Hade gärna stannat en natt/dag till, men eftersom jag gör fm mån-ons så behöver jag nog få sova ut en natt i alla fall.


Hoppas att ni alla haft en bra lördag. Ha det så bra så hörs vi nog i morgon igen   .

 
 
BMW o Rudi

BMW o Rudi

9 juni 2012 23:34

Jordens finaste hängbuksvin :-)) Men fy så jobbigt att åka från Vinja så där!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda och Clicker

10 juni 2012 08:31

Underbara små tjockisar!!! Skulle du ha en liten sen eller hur var det??

Heratorpets Vinja

10 juni 2012 10:06

Japp, det ska följa med en liten tjej hem.

 
Ingen bild

Ewa o Dexxon

10 juni 2012 11:11

Kul att du lägger ut så mycket fina bilder på de små knytten, så vi får följa deras utveckling!:)

 
Anna & Nova

Anna & Nova

10 juni 2012 15:09

Grattis till valparna :) Så duktig Vinja är med dem :)Helt ljuvliga är de :)
SV: Ja det skall bli så roligt med en liten valpis, längtar så efter min prins :)

Kram Anna

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Monica

Monica

10 juni 2012 15:21

Klart hon blev glad när morsan kom, vilka söta små viltfärgade korvar;-)
Ja det var ett riktigt slag i ansiktet och nu är det lite avslaget här hemma;-(
Ha en skön kväll/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

10 juni 2012 15:23

Så små och söta! Skönt att alla mår bra, dom ser fina ut :) Förstår att det måste varit jättejobbigt att åka därifrån...

http://timsevimse.wordpress.com

 
Annica

Annica

10 juni 2012 17:57

Meen oj så söta dom är=)))) kan nästan känna den underbara valpdoften ändå hit!!
Jaaa gud jag förstår att det måste vara jättejobbigt att lämna Vinja=(

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Emma och malte

Emma och malte

10 juni 2012 19:02

Åh vad de är söta!! Helt underbara juuu =)
Kram!

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
Ingen bild

Harriet o Did It

12 juni 2012 21:43

Men grattis till valparna, fina de är. Roligt att se alla fina bilder också. Vi kommer mao få se din lilla plutt på lägret i sommar!? Namn på B sa du och det ska passa lite med Vinja eller? Bim,Billie,Birka,Banzi,(Busy (jag tänker att man säger Bissy). Jag kan snöa in hur mycket som helst på namn men slutar här så får du återkomma om du vill att jag ska klura på fler. Du får säga vad du själv har tänkt nu.....Ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards