Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Heratorpets Vinja - 4 juni 2012 22:15

Ja som ni alla vet så har ju Vinja äntligen fått sina valpar   . Det låg ju sammanlagt 8 st i magen men det var 6 st som klarade sig, 4 hanar och 2 tikar blev det kvar.


Har kommit hem för bara några timmar sen och är så super trött   . Sen igår morse när jag gick upp kl 8,00 tills nu så har jag nog max sovit 3 timmar. Så ni kan nog tänka er att man är lite seg nu.


Tänkte jag skulle ta det från början och berätta, i söndags morse när jag vaknade så hade det kommit ett sms från Monika kl halv 7 där det stod: Ring mig när du vaknar för det har satt igång. Såg det vid 8-tiden och ringde. Monika sa det hade börjat men var inte dags än och jag skulle komma när jag vaknat och ätit frukost.


Var där strax efter kl 11,00.


Fram på em började hon få det jobbigare och efter mycke jobb så föddes den första valpen kl 19,15 och var en grå hane som vägde 450 gr.


20,20 kom hane nr 2 också han grå och vägde 390 gr.


21,00 kom hane nr 3 även den grå och vägde 370 gr.


21,10 kom det en dödfödd tik   .


23,45 den 4:e grå hanen som vägde 520 gr.


01,20 kom äntligen den första tiken   även hon grå och vägde 440 gr.


03,10 var det dags för den 2:a grå tiken som vägde 530 gr.


05,35 kom då den 3:e tiken som tyvärr tog sitt sista andetag strax efter kl 17,00 idag   .


Så det som blev kvar är alltså 4 hanar och 2 tikar, alla grå.


Har ju som vanligt blivit en hel del bilder när jag är i farten   . Tyvärr inte så många som jag trodde, men rätt många ändå. Eftersom det kommer dröja tills helgen innan det kommer några flera/nya bilder så tänkte jag dela upp dom bilderna jag har på flera dagars inlägg.


Även om jag är helt övertygade om att ni vid det här laget klarar av en väldans massa bilder   , så kan det ju ändå var lite roligare att kunna blogga mera än bara 1 gång/vecka.


Så här kommer dagens omgång, det är fram tills att 3:e valpen är född och även på Vinja innan det sätter igång.


.

  

Man fick hålla koll på Vinja för hon letade efter hålor att valpa i varje gång vi var ute.


  

Håller på och mumsar jord.


  

Gräs är också mumsigt.


  

Inte lätt att sitta med den stora magen....


  

Börjar komma en massa öppningsvärkar och Vinja har det jobbigt.


  

Första lilla valpen som ser dagens ljus.


  

Liten och ensam i stora världen.


  

Vinja med sin första son.


  

Mjölkbaren alldelses för sig själv.


  

Gosar lite med mamma.


  

Så har hane nr 2 kommit till världen.


  

Dom två bröderna, nr 1 till höger och nr 2 till vänster.


  

Broder nr 3 har då också kommit ut i stora världen.


  

Hane nr 2 och nr 3.


  

Lite killsnack....


  

Vinja med sina tre söner, nr 1 längst till vänster nr 3 i mitten och nr 2 till höger.


  

Detta borde vara hane nr 2.


  

Lite tvättning behövs också och nr 1 han håller sig till maten.


  

Vinja och grabbarna tar igen sig lite. Från vä nr 3 sen nr 1 och längst till höger nr 2.


  

Så söta dom är alla tre   .


  

Nr 1 och nr 2 vilar på morsans ben.


  

Vinja och grabb nr 1.


  

Skönt för Vinja att kunna vila sig lite också.


  

Till sist den lille matglada ettan i mjölkbaren.


.

Det var sista kortet för idag, kommer mera kort i morgon eller på onsdag. Beror på hur jag orkar.


Som ni förstår så har jag inte hunnit besökt er andra så mycke nu dom här dagarna när det varit fullt upp och i kväll måste jag lägga mig så fort jag är klar här. Men i morgon ska jag ta mig i kragen och kollat vad ni gjort för nått   .


Ha det så bra nu och Natti, Natti på er alla   



Av Heratorpets Vinja - 4 juni 2012 09:57

Här är hela gänget, 4 grabbar och 3 tjejer. Vi tror att det är slut nu, verkar i alla fall så på Vinja.Kommer lite mera bilder i kväll när jag kommer hem.

 
Av Heratorpets Vinja - 4 juni 2012 03:38

Den andra tiken som föddes 03,10 och vägde 530 gr

 
Av Heratorpets Vinja - 4 juni 2012 01:52

Äntligen en liten tik. Föddes 01,20 och vägde 440 gr.

 
Av Heratorpets Vinja - 4 juni 2012 00:11

Kl 23,45 kom den 4:e gossen som var stor. Den vägde 520 gr. Den som är sist ut är den 3:e upp i från eller fr vänster. Vet inte hur kortet hamnar.Hoppas det kommer lite tjejer snart.

 

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards