Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Heratorpets Vinja - 13 maj 2012 20:00

Idag så har vi haft ett strålande väder med blå himmel och sol   . Skönt att i alla fall få en fin dag på ledigheten   .


Även idag så var klockan efter 9 innan vi gick upp, bäst passa på sova medans man får. Började fm med lite slappande vid datan   för att sen hamna vid Tv:n en stund   . Efter det så blev lite såna där tråksaker som man måste göra så jag och dammsugaren tog en match och sen svabbades golvet också   . Under tiden jag städade så hans det med några maskiner tvätt också.


Vid 1-taget så blev det en promenad med Zäpo och matten. Nått busande var inte Vinja intresserad av, vilket är helt förståligt.

Blev samma gamla vanliga sväng ut mot Kolsta och skogen hem som är nästan 6,5 km. Känns som det är en rätt lagom lång runda nu för henne, men det kanske ändras om några dagar.


Blev inte så väldans mycke fotande idag   , händer ju inte så mycke kul när dom inte busar. Men en del bilder på lilla pärlan blev det självklar och även några på sonen.


.

  

Ligger och spanar i gräset.


    

Mattes fina tjej   .


  

Fina Zäpo.


  

Zäpo hittade en jordkockla att gnaga på.


    

Blev lite härlig mossrullning idag.


  

Medans morsan ägnade sig åt att rulla så drack Zäpo lite vatten.


  

Så fina dom är mor och son.


  

Puss på dig mamma   .


  

Zäpo.


.

Om förmiddagen gick i städandets tecken, så gick eftermiddagen i matlagningens tecken.


Kom ju på redan igår att jag faktiskt gör em mån-ons och hade inte gjort några matlådor   . Är verkligen inte kul att behöva stå o laga tre olika maträtter samtidigt   . Så egentligen skulle jag väl ha börjat i fredags, men när man jobbat 4 nätter så är man rätt seg och matlagning står verkligen inte högst upp på listan.


Sen igår var vi ju hela dagen hos uppfödaren och var även då seg och orkade inte laga en massa mat. Så då var det bara idag kvar och då var jag ju tvungen fixa det om vi ska ha nått att äta.


Så nu är jag rätt seg måste jag säga av att stått flera timmar i köket   .


Hoppas att även ni andra haft lika kanon väder som här   . Jobbar som sagt em i morgon så det blir en pytte sovmorgon i alla fall. Måste ju hinna gå en promenad med Vinja innan jobbet.


Ha det så bra så hörs vi i morgon igen   . 

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards