Heratorpets Vinja

Alla inlägg under april 2012

Av Heratorpets Vinja - 5 april 2012 23:00

Idag har man verkligen varit seg hela dagen   . Inte lätt att somna när man kommer hem vid 10-taget på kvällen och sen måste upp vid halv 5   . Men nu är jag äntligen ledig i 4 hela dagar   , det har man inte varit på länge.


När jag slutat jobbet idag så var det raka spåret hem för att hämta Vinja. Blev först en tur till apoteket, jösses vilken kö det var   . Sen åkte vi till Jump in Ridsport för att köpa lite färskfoder. Hem med det och sen ut på en promenad.


Var verkligen inget strålande väder alls idag, var mulet och det blåste kallt   . Så det blev att gå en sväng i skogen, tyvärr så blev den bara 5 km   .


Lite fotande blev det såklart idag också   . Även idag så blev det lite egna kort, är inte lätt att få till dom när det är mulet ute men jag tyckte dom blev helt okej    .


.

  

På väg in till stan blev det ett stopp vid Slagsta glass.


  

Mattes snygging.


  

Lite poserande på stubben.


  

Min fina tjej.


  

Världens finaste Vinja.


  

Hittade sig en mumsig pinne.


  

Tar i ordentligt.


  

Mattes pärla.


  

På väg till skogen.


  

Den här backen är rätt seg   .


  

Sitter och väntar på att få hämta bollen.


  

Full fart ut när man säger Varsågod.


  

Letar....


  

Och hittar bollen.


  

Kolla in vilken rolig stil det ser ut som hon har här.


  

Mera än så här såg man inte av solen.


  

Lite dragkamp.


  

Ett gäng fina blåsippor.


  

Blev lite boll letande på gärdet också.


  

Och hittade den gjorde hon också.


.

Blev super trött bara så här på en gång   , är nog hög tid att rasta Vinja och sen gå och sova lite.


Hoppas verkligen inte att det blir nått oväder i morgon som dom har lovat. Vill inte ha mera snö   .


Hoppas att ni haft en bra torsdag. Sköt om er nu och Natti, Natti   .


Ha en Glad Påsk på er alla   .



Av Heratorpets Vinja - 4 april 2012 22:15

Blir en väldans snabb blogg idag för jag har vändskift igen. Slutade kl 21,40 och ska vara tillbaka igen i morgon bitti 05,40   .


Har varit härligt väder idag med sol   och inte blåste det så mycke heller   .


Dagens promenad blev ut mot Kolsta och sen in genom skogen och hem, ca 6,5 km blev den svängen.


Men vad jag är nöjd med mitt nya objektiv   , det är verkligen riktigt kanon   . Är verkligen så kanon att både kunna fota nära och på långt håll. Så det var verkligen ett kanon köp tycker jag   .


.

  

Så härligt väder var det idag.


  

Vinja läser lite nyheter.


  

Sitter och spanar lite.


  

Mattes hjärtegryn. 


  

Den här bilden är tagen utan zoom. Ser ni bänken mitt i bilden längst bort vid udden?


  

Denna bild är tagen från samma ställe med full zoom, attans skillnad blev det.


  

Var så skönt ute idag.


  

Vinja kommer springandes.


  

På väg förbi båtslipen.


  

Grusvägen på väg ut mot Kolsta.


  

Lite poserande på en sten.


  

Kommer ni ihåg rabarberna som jag fotade för ett tag sen. Så här stora har dom blivit.


  

Spanar efter nått intressant, kanske ett rådjur som har gått här.


  

Lite mera poserande på en sten.


  

Mattes fina tjej   .


  

Blev en helbild också på lilla pärlan.


.

Nu måste jag skynda mig i säng och sova   , för snart ringer väckarklockan   .


Natti, Natti på er alla.






Av Heratorpets Vinja - 3 april 2012 23:30

Idag så var det åter dags för en tur till Norrköping för att träffa Aspirant´s Dekov. Även idag blev det en lyckad parning med hängning på 28 min.


Vinja tyckte det var attans länge så hon protesterade en hel del den sista tiden, eller rättare sagt efter halva tiden.


Idag så hade vi i alla fall strålande sol   , vilket var bra mycke bättre än förra gången när det snöade och regnade   . Så nu är det verkligen bara att hålla tummarna att det kommer ett gäng valpisar i slutet av maj/början av juni   .


Var mycke lättare att fota idag då det var sol   .


Först så blev det en liten stunds bus.


.

            


.

Sen blev det parning.


.

  


.

Och till sist en hängning på ca 28 min.


.

  


.

Idag så lyckades jag även få lite mera fina bilder på fina gossen Dekov.


.

      

Riktigt stilig gosse är han   .


.

Sen blev det hemfärd, var tyvärr tvungen att åka och jobba när jag kom hem för det var dåligt med folk. Så strax efter kl 18,00 så stämplade jag in, blev ju en väldans kort dag men hu så trött och seg ja var efter en hel dags bilfärd   . Hade ju himla tur att jag bara behövde köra mellan Torshälla och Glanshammar o inte hela vägen.


Så nu är det en LÅÅÅNG väntan för att se om det har tagit sig.


Är som sagt jätte trött nu   så jag får besöka er i morgon när jag förhoppningsvis är lite piggare.


Sköt om er nu så hörs vi i morgon igen   .



Av Heratorpets Vinja - 2 april 2012 22:52

Har även idag varit en stor härlig sol ute   , men det har blåst halv storm och varit skit kallt ute igen   . Så det blev bara en kortis i skogen på lite drygt 4 km.


Vet inte om jag berättat det, men jag har köpt mig ett nytt objektiv   . Visst är det 55-200 som jag har bra, men om hundarna är för nära så får man ju bara med delar av dom   . Så förra veckan beställde jag ett Tamron 18-270 som jag fick hämta idag i Expert butiken   .


Så i morgon när Vinja ska paras en andra gång så ska det invigas. Tror det här kommer bli kanon då man både kan få bilder när dom är nära och långt borta.


Blir inte så lång blogg idag för jag måste försöka komma i säng i tid eftersom vi ska åka en tur till Vinjas kavaljer igen i morgon   .


Blev inte så många bilder på dagens promenad   , var både attans kallt att fota och sen blev många dåliga så dom kastades.


.

  

Vinja poserar lite på en stubbe vid ån.


  

Mattes pingla   .


  

Men hallå kommer du då.....


  

På kort ser det verkligen super härligt ut, men det var det verkligen inte   .


  

I skogen låg det lite kvar av snön som kommit.


  

Blev lite mera poserande.


.

Blir som sagt en andra och sista parning i morgon. Sen är det bara att hålla tummarna att det tar sig   .


Hoppas att ni haft lite mindre blåst hos er idag än det varit här. För här har det verkligen blåst smådjävlar   .


Ha det så bra ni alla nu så hörs vi i morgon igen. Förhoppningsvis är det bättre väder i morgon så det också kan bli lite mera kort.



Av Heratorpets Vinja - 1 april 2012 22:01

Idag så var det åter dags för en tur till uppfödaren för att se hur det låg till. Attans pirrigt var det om det skulle bli ännu en flopp och bara åka hem   . Men idag så var det dagen med stort D   , blev äntligen att åka till hennes kavaljer för parning.


Var inge vidare väder när vi kom fram, det kom snöblandat regn så man blev fort blöt   . Och frös gjorde man också   . Som tur var så tog det inte så lång tid, dom sprang runt i några minuter och sen var det dags   . Blev en lyckad hängning på ca 18 minuter   .


Så det har blivit en attans lång dag idag, åkte hemifrån vid halv 10 taget i morse och var hemma igen vid halv 8 på kvällen. Men eftersom det äntligen blev parning så var det helt okej.


.

  

På väg till Örebro igen.


      

Vinjas kavaljer, Aspirant´s Dekov. Riktigt stilig gosse.


      

Lite bilder på hängningen.


.

Eftersom det var så attans dåligt väder så blev det inte så mycke kort idag. Vi ska tillbaka på tisdag igen och förhoppningsvis så är det bättre väder då så man kan få lite flera och bättre kort.


Blev som sagt en väldans lång dag idag så jag börjar känna mig rätt trött nu   . Är jobbar dags i morgon igen men som tur är så är det em-skift som gäller.


Hoppas att ni haft en bra helg ni alla. Sköt om er så hörs vi i morgon igen, för nu ska jag försöka komma i säng snart   .

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards