Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 14 april 2012

Full Rulle Hela Dagen

Av Heratorpets Vinja - 14 april 2012 23:52

Har varit en väldans lång dag idag och klockan är nu snart midnatt så jag ska försöka fatta mig lite kort.


Dagen började kl 06,00 när klockan ringde, skulle nämligen vara upp halv 8 vid Schäferhundsklubben för att filma Enduros Did Its Mh.


Hade skapligt tur med vädret för det regnade inte i alla fall   , men det var rätt kallt och urrigt   . Did It var första hunden ut så det blev inte sån lång väntan.


Det gick bra för Did It och jag tror Ingrid var nöjd   .


Eftersom jag filmade så fick Ingrid låna min kamera och fota lite, så här kommer lite bilder från dagen Mh.


.

Kontakt och lek.


.

        

.

Lilla bytet.

.

      

.

Aktivitet/passivitet.

.

  

.

Avstånds lek.

.

          

Försök ta mig om du kan....

.

Dumpe.

.

      

.

Skrammel.

.

    

.

Spöken.

.

  

.

Lek och skott.

.

      

.

Är ledsen att jag inte orkar skriva så mycke till varje bild men klockan är mycke och jag är jätte trött   .


Blev lite flera bilder på Did It efteråt.

.

      

Fina Did It.


  

Ingrid och Drive har dragkamp.


  

Fina Drive.


.

Vid 11-taget så skulle jag träffa Janne i Kjula skogen för lite spårträning, eller snarare lite "test" som Janne ville göra.

Vi testade nämligen att gå bägge i samma spår och sen dela på oss för att se vilke Vinja skulle välja. Ena gången gick Janne först och andra gången jag först, bägge gångerna så valde hon mitt spår.


Är meningen att vi ska testa lite mera en annan gång med lite flera variationer, Janne hade även ställt upp en videokamera i skogen där spåret delade sig för att filma hur hon gjorde. Han följde även efter och filmade med en annan videokamera.


Var himla kul att se   , första gången så valde hon Jannes spår vid delningen nån meter men vände sen och tog mitt. Andra spåret så tog hon mitt direkt.


.

  

Janne kommer med filmkameran.


  

Vinja med en av dom båda slutapporterna hon hittade.


  

Vinja håller koll på Janne så han gör rätt med filmkameran.


  

Vinja och Berra.


  

Berra.


  

Vinja.


.

När vi var klara med spåret strax efter kl 13,00 så åkte jag hem till Ingrid för att hon skulle få korten på Did Its Mh till sig. For sen till Max för att köpa några hamburgare till mig och familjen. Hade nämligen inte tid laga mat för kl 17,00 skulle vi på fest hos min kusin som fyllde 40 år.


Så strax efter 22,30 var vi hemma och då var det bara fixa korten från idag och börja blogga, vill ju inte svika er genom att hoppa över en dag   .


Men nu är jag äntligen färdig snart med bloggen och klockan har paserat 00,30.


I morgon ska jag till Ingrid igen, det är nämligen valpträff för E-kullen och jag ska var med och fota lite och träffa dom små sötnosarna igen   . Så i morgon blir det nog stor risk för en massa kort igen här.


Nu måste jag verkligen stänga ner här om jag ska orka upp i morgon. Sköt om er så hörs vi i morgon igen   .


 
 
Patricia o grabbarna boys

Patricia o grabbarna boys

15 april 2012 07:43

Förstår att du är trött efter en sån dag fullspikad med roliga aktiviteter.
Ha en bra söndag!!
Vov o kkram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.se

 
Ingen bild

Harriet

15 april 2012 08:24

Tack snälla snälla du för att du fotade så fina bilder på Did It. Du är verkligen superduktig på att fota. Bilderna är så fina och med mycket liv i. Ifall du har lust och ork skulle jag bli så glad om jag fick dem för att ta ut papperskopior på någon eller några. Din lill,a darling till hund är nog den mest fotograferade blogg hunden;) hon är alltid så fin på bilderna och poserar proffsigt. Kram Harriet

 
Inga-Lill

Inga-Lill

15 april 2012 10:18

Ja, men här sa bilden mer än tusen ord, fast jag har sett dessa saker förut när det skulle tränas hemvärnshundar, för att de skulle veta vad det handlade om vid provet. Jag tycker att Vinja är tjusigast av alla hundar du fotar men det har nog sina rutiga, randiga skäl. Hon har så vackra ögon och ser så snäll ut.

Kramar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

15 april 2012 14:22

Förbannade så kallade smarta telefon säjer matte. Sms har blivit ett h-e med den.
I alla fall så kan du använda vilken du vill av salvorna. Att jag får kådsalva beror på att den decificerar också. Men ta vilken som båda är mjukgörande och läker sprickor

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

15 april 2012 19:10

Meeeen sååå FIN han är Did It...jag föll pladask=) superfin!!!
Vad kul att se bilder på Mh:et kommer ihåg att det var så kul att göra det med Älsa, BollnäsTrollet har inte gjort det.
Ååå jaha så snart blir det en massa goa valpbilder här då?=) Ska kolla i morgon bitti.
Ha det bra:-)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jennyo Brio

15 april 2012 20:52

Vackra Did-it! Det är kul med MH!!! Så klokt av Vinja att välja mattens spår till slut iallafall :)
Då kommer det snart bilder på "e-valparna" då :)

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

15 april 2012 22:01

Vad roligt att få träningen filmad!!! Vad duktig hon är, som tar ditt spår!
Låter som det varit en fullspäckad helg, helt i hundens tecken ;-)
MH är alltid roligt att se. Ingen hund som är den andra lik.
Hoppas ni haft en härlig dag med valpträff.
Kram, kram

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards