Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Vilket Tråkigt Väder Vi Haft

Av Heratorpets Vinja - 6 april 2012 22:53

Har verkligen inte varit nån kul första lediga dagen på påsken   . När jag vaknade i morse så såg det nämligen ut så här.


.

  


.

På em så började det snöa ännu värre.


.

  


.

Så idag så har det mest sett ut så här hemma hos oss.


.

    


.

På kvällen så blev det äntligen lite bättre ute och även solen kom fram en stund   , men det var fortfarande rätt kallt ute   .


Så idag så har det inte blivit nån promenad utan mest slappande i soffan och tittat på en massa inspelade program som vi inte hade sett. Blev bara en liten tur ut till udden och vände vid 7-tiden på kvällen.


Fast vi inte gick så långt så blev det lite fotande i alla fall   .


.

  

Jaha, så blev det lite vinter igen.


  

Är nån som håller på att bygga om sin brygga och har lämnat dom gamla brädorna med spik så här. Helt vannsinnigt att man kan lämna det så här   .


    

Vinja passade på att snörulla lite i den lilla snön som fanns.


      

En lite brygginspektion blev det också idag.


  

Vinja i solnedgången.


  

Hittade sig en smaskig pinne.


  

Mattes lilla pärla.


  

Orkade inte laga mat idag så det blev en pizza.


.

Får verkligen hoppas att det blir bättre väder i morgon så man kan ut och gå lite. Dom säger att det ska bli sol men det kan man ju inte lita på att dom har rätt   .


Har inget kul att skriva om så det är lika bra jag slutar här så får höras i morgon i stället   .

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

6 april 2012 23:40

Fy, vad otäckt med spikarna!!!!! Och Vinja som är galen i bryggor. Det finns mycket konstigt folk, som inte tänker alls.
Jaa, vad ska vi säga om vädret i dag då? Inget vidare :-( Vi var som dränkta katter, när vi kom hem från spårskogen.
Hoppas "vädergubbarna" har rätt om morgondagen!
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Malin

Malin

6 april 2012 23:41

Så fina bilder :) Förstår att det vart mest soffmys idag med tanke på vädret, här har det mest regnat,kommit lite snö men inget som ligger kvar tack o lov! Hoppas resten av ledigheten bjuder på bättre väder!
Glad påsk. Kramar!

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nina

7 april 2012 07:50

Oj vad lite snö ni har fått. Allt ligger kvar hos oss.

 
Madde

Madde

7 april 2012 08:44

Vinja verkar också vara riktigt duktig på att koppla av i soffan.

Vi har spårat väldigt mycket vall, sedan golfbana och slutligen grus innan vi gick på de riktigt seriösa hårda spåren... En hel del arbete bakom hårda spår =)

Ha en fin påskafton.

http://schaferlyan.blogspot.se

 
Sofie

Sofie

7 april 2012 09:01

Samma väder hade vi igår. Snö och kallt. Men idag lyser solen så idag ska vi mysa ut på en skön långsam promenad. Nej det är läskigt att människor inte tänker efter innan de slänger plankor med spik hit och dit. Även vi människor kan ju trampa på dem och en gammal spik vill man ju inte ha i foten.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

7 april 2012 12:02

igår kväll och inatt har vi fått rejält med snö...ca 5 cm ligger kvar på marken, men gick ut å la ett spår till Nova som e helt rabiat nu så de blev både långt och en del vinklar så hon får jobba med skallen idag, mamsen å jag ska iväg å köra igenom lite lydnad efter de...ha en bra påsk!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

7 april 2012 14:40

Vad söt hon var på prickiga filten;-)))
Vädret här blev inte alls så farligt som dom utlovat visst regnade det ett tag och sedan kom snön men i dag är det torrt på vägarna.
En pizza är ju inte fel direkt;-)
Ha en skön påskafton;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

7 april 2012 17:34

Men så lite snö ni har då! Här har vi massor till Rudis stora glädje!
Svar: Spårkompisen skulle uträtta en massa ärenden under dagen så det fick lov att bli tidigt om det skulle bli spåra alls. Mig gör det inget, det är gansk skönt att komma tillbka vid halvtiotiden och ha ett långt härligt spår gjort och en trött och nöjd hund!
Jag hade redan lagty slutpinnen när jag fattade att jag var vilse, så efter det irrade jag omkring i någon halvtimme. Rocky tog tre fjärdedelar av spåret, jag tror fem pinnar, sen tappade han det. Om det var mitt fel eller inte vet jag inte.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards