Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Shoppat, Shoppat Och Så Shoppat Lite Till

Av Heratorpets Vinja - 25 februari 2012 22:30

Idag så föll det sig så att det blev en vilodag för Vinja   , men inte så mycke vila för matten.


Har farit fram som en liten iller nästan känns det som   . Började med att vi for i 11-taget till Tuna Park, först en tur in på Coop för lite inhandlande av dammsugspåsar. Blev lite dyra dammsugspåsar, gick på lite drygt 900 kr. Eller ska väl erkänna att det blev en massa annat också där   . Blev en hackmaskin, några DVD filmer och lite böcker.


Sen blev det Stadiums tur och där shoppades det lite underställ och college byxor. Blev även en tur in på Mekonomen för att köpa ett par nya torkarblad till bilen.


Efter det så blev det en tur ner på stan, först in på Subway för en god macka och sen till Clas Ohlsson. Där lyckades jag också göra av med en massa pengar   . Skulle egentligen bara ha en ny kupé värmare men kom ut med även en äggkokare, en ny hemma telefon som var 2 telefoner och lite annat smått och gott   .


Ni ska inte tro att shoppandet var slut där inte. Jag han även med en tur in på ÖoB och sen Willys. Så visst har jag varit duktig idag  .


Kan säga att bilen var redigt full lastad efter allt handlande   . Kom hem lastade av alla saker och skulle du försöka sätta på dom nya vindrute torkarna jag köpt, och det gick ju inte alls   . Så jag åkte över till min far för att få hjälp men det funkade inte för honom heller så det var inte jag som var oteknisk i alla fall   .


Fick då åka tillbaka till Mekonomen för att få hjälp, men inte ens dom kunde få på dom. Var deras egna märke som jag köpt, slutade i alla fall med att jag fick ett par Bosch som var dyrare till samma pris   .


Så strax före kl 5 var jag hemma igen. Tanken var att Vinja och jag skulle gå en sväng då men det blev ändring på rätt snabbt. Attans vad det blåste kallt ute   . Så det blev bara en kortis ut till udden fram och tillbaka som blev ca 2 km.


Var jätte tråkigt att det var för kallt för solen lyste fortfarande lite fast klockan hunnit bli så mycke.


Självklart så blir det lite bilder också efter all svamlande text som jag antar är inte så intressant för er, fast det är ju så som våran dag sett ut.


.

  

Vinja poserar lite på parkbänken.


  

Mattes söta flicka.


  

Ser lite kul ut med konstsnön som är kvar på elljusspåret när det är barmark överallt annars.


  

Hittade sig en bra pinne.


  

Tjoohoo vad kul det här var.


  

Kämpar med sin pinne.


   

Kolla vad farlig jag ser ut.....


   

Nu kommer jag matte....


   

Fast mest av allt så har det varit så här idag.....Vila   .


.

Bara hoppas att man slipper all blåsten i morgon för den är verkligen inte skön alls   .


Ber om ursäkt för dagens tråkiga blogg, men tyvärr så har det inte hänt så mycke i hundväg här idag   .


Hoppas att ni haft en bra lördag. Ha det så gott så hörs vi i morgon igen    

 
 
 Rudi o matten

Rudi o matten

25 februari 2012 22:43

Låter som om du fått lön redan :-) Min kommer på måndag, men just nu kan jag inte komma på något alls jag behöver shoppa, tack o lov!
Ja, visst lurade man sig på vädret idag. Det såg så varmt och soligt ut inifrån och ute blåste det smådjävlar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Nina

25 februari 2012 22:46

Ojoj vad du har handlat idag.
Har Vinja börjat fällt ännu.

Heratorpets Vinja

25 februari 2012 23:35

Jo lite har hon börjat att fälla men inte så jätte mycke.

 
Ingen bild

Emma och Malte

26 februari 2012 01:13

Det var ingen dålig shoppingrunda du varit på ;-) såna dagar kan vara riktigt roliga:-) och skönt med fint väder, men här blåser det oxå attans mycket :-(
Hoppas ni får en bra morgon dag:-)
Kram

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

26 februari 2012 08:25

Ni har handlat på ordentligt! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

26 februari 2012 08:59

Tänkte väl det undrade vad du har för dammsugare;-) visst är det kul att shoppa loss ibland.
Torkarblad ja fattar inte varför dom krånglat till det på nyare modeller, härligt att du fick ett par dyrare;-)
Ha en bra söndag i solen;-) tyvärr blåser det småjävlar här;-(
Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

26 februari 2012 10:10

Oj en massa shoppande!! Vilken mysig vilobild!! Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

26 februari 2012 11:13

Sv: Ja, jag hoppas verkligen att jag slipper sätta dit snöbladet igen! Nu vill jag bara kunna glida runt! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

26 februari 2012 12:40

...blev en shopperidag för din del!!*L*...här skiner solen så de blir att ta med kaffe å mackor ut i skogen med tjejjerna å slå ner röva på en mossig sten å njuta av de fina vädret!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

26 februari 2012 12:42

Det var verkligen ingen dålig shoppingrunda....och det var absolut inget tråkig blogginlägg heller.
Vov o kram!!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Cruellas sida

Cruellas sida

26 februari 2012 13:39

Wow matten jobbade duktigt idag!

http://crllaue.blogspot.com

 
Annica

Annica

26 februari 2012 17:04

kul med en shoppingvända ibland:)
Vad himla skönt det ser ut när Vinja sover i sängen=)
ha en skön söndag kväll!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

26 februari 2012 19:03

Mycket billigare att promenera och träna hund *s*

http://www.razzeltrazzel.se

 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

26 februari 2012 20:06

Ja, visst var det fint väder men fruktansvärt kallt! Vi försökte hitta en solig plats i skogen när vi skulle fika men..... Självklart får du länka till min blogg!

 
Hillman

Hillman

27 februari 2012 13:52

Matten hälsar att du inte ska köpa torkarblad på Mekonomen de är dyrare och sämre. För enligt tester så är Biltemas de allra bästa, bättre än alla andra och billigast, det är viktigt för då kan vi hundar få något gottigt för pengarna som blir över, hihi.

Tur att Vinja har vilodag ibland, för annars kan hon ju bli alldeles utstleten, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards