Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Idag Har Vi Haft Vår I Torshälla :)

Av Heratorpets Vinja - 23 februari 2012 22:00

Jösses vilket kanon väder det varit här idag   , solen har lyst hela dagen   . Är nästan så man fått lite vårkänslor i värmen.


Så idag så har det äntligen blivit en promenad   . Blev en sväng på grusvägarna ut mot Kolsta. Det mesta av isen hade regnat och smält bort, men på några ställen var det fortfarande isgata   . Tur man stoppat ner broddarna i ryggan för annars hade det nog kunnat hänt både det ena och det andra   .


Det var attans blött och geggigt, men hellre det än att man halkar omkull. Dagens sväng blev nästan 7 km, så den blev något längre än dom vi gått dom senaste dagarna   .


En massa fotande blev det självklart i det härliga vädret   . Men det gällde ta det försiktigt där det fortfarande var halt så inte både jag och kameran hade drattat i backen. Var nog mest rädd om kameran ska jag erkänna   .


.

  

Precis i början när vi gick var det attans halt, så det var bara att tassa på sidan lite försiktigt.


  

Sen var det härlig barmark en bit   .


  

Lite poserande han vi med så här i början på våran promenad.


  

Självklart en huvudbild också på min söta flicka.


  

Syns i den lilla bäcken att det regnat och smält en massa is för den har nästan svämmat över.


  

Pinnar är kul tycker Vinja.


  

Ju större desto bättre.


  

Fina flickan i solen.


  

Mattes sötnos.


  

Här fick man ta det lungt för här låg det en massa is kvar.


  

Härlig dag med en klar blå himmel.


  

Var lite övervämmning på vissa ställen.


  

Men större delen av våran promenad såg det ut så här med barmark   .


  

Värsta kamoflagehunden, har nästan samma färg som marken.


  

Självklart en solig huvudbild också.


  

Solen började vara på väg ner på hemvägen.


  

Hittade sig även en bra pinne på hemvägen.


.

Har en fm kvar i morgon innan helgledigheten. Vändskiftet gick väl sådär, var attan trött när klockan ringde strax efter halv 5   . Hade tyvärr materialbrist på jobbet idag vilket inte är så bra för firman, men för mig som kunde slumra lite var det helt perfekt   . Kommer troligtvis inte vara nått att göra i morgon heller, men det återstår att se.


Har varit på ljusparty hos dottern nu på kvällen. Jag som eventuellt bara skulle handla nått litet handlade för drygt 700 kr   , oj vad det är lätt att handla på sig ibland   .


Börjar bli dags att gå och sova lite eftersom klockan ringer tidigt i morgon också.


Hoppas att ni haft en lika strålande dag hos er som det varit här   .

 
 
Emma och Malte

Emma och Malte

23 februari 2012 22:40

Vad skönt att ni har haft bättre väder idag och att mycket har smällt väck :-) Det är så tråkigt när det är en massa is och man inte kan gå någonstans.
Vi har också haft kanonväder idag med stråland skolsken :-) Nästan så man tror att våren är påväg, men kanske lite tidigt.
Och här är det ju alltid lika fina bilder :-D Oavsett om det är regn eller sol ;-)

Jag har anmält Malte idag till att göra MH i april, men frågan är ju om man kommer med. Jag har hört att det är många som anmäler sig och att det är många som inte kommer med utan att man får söka till nästa omgång. Men förhoppningsvis är vi ute i god tid :-)
Och så vill jag bara berätta att träningen går kalas bra nu! Han är jätte duktig och vi har fått in fot ganska bra nu :-) Han vet vad det innebär men han sitter kanske inte så snyggt vid sidan ännu.

Kramar!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

23 februari 2012 23:46

JÄTTEFINA bilder :D !!!

http://minflock.com

 
Rudi o matten

Rudi o matten

24 februari 2012 07:48

Jo, nu är våren på gång i Sörmland! Jag längtar verkligen till konvalescensen är över och vi kan dra på långtur som vanligt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

24 februari 2012 08:53

Det skulle vara på Karlshamns Brukshundsklubb, så det är här där jag bor :-)

Nej det där med att fota är inte det lättaste, Malte och Ozzy vill ju inte sitta still i 5 sekunder när ja ska fota då :-( så det får ju gå attans snabbt!
Jag tycker Vinja är så fin så jag tycker det kvittar med variation:-)
Hoppas du får en bra fredag!
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Monica

Monica

24 februari 2012 13:15

Ja du ibland vore det bäst att limma igen plånboken;-)))
Här är det benknäckar väglag i skogen men inte på gatan, man får se sej för.
Härliga vårbilder man blir riktigt glad av att se slasket.
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

24 februari 2012 18:05

UNDERBART kan jag bara säga om vädret, även om det blev lite mulet här nu idag på eftm så var det såå skönt i luften=)
ha nu en skön helg ledighet=)
Underbara bilder på fina Vinja som vanligt=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

24 februari 2012 19:23

Man blir så glad så fort solen visar sig dessa dagar!

Detta vill vi ha mer av! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

24 februari 2012 20:06

Äntligen lite vårkänslor!

 
Ingen bild

Jenny N

24 februari 2012 20:46

Åh så härliga vårbilder! Äntligen börjar livsandarna återvända :)

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

24 februari 2012 21:39

Jättefina bilder.....hoppas det blir lika fint väder i helgen också!!
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards