Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Riktigt Kanon Väder Har Det Varit Idag

Av Heratorpets Vinja - 17 februari 2012 23:15

Åhh vad skönt att nätterna äntligen är slut   . Får väl bara se om man lyckas vila upp sig på den korta ledigheten   . Inte kul med bara 2 dagar ledigt när man är van att vara ledig i 4 dagar.


Har föresten varit ett riktigt super kanon väder här idag   . När jag vaknade vid 12-taget så möttes jag av en kanon blå himmel och en stor strålande sol   . Så det blev en liten tur ut till udden med kameran i högsta hugg   .


Någon promenad blev det tyvärr inte idag   . Vi hade en simtid inbokad på kvällen och efter alla nätter var jag rätt seg så det var rätt skönt att få slappa lite i soffan innan det var dags åka och simma   .


Ut till udden och tillbaka blev det väl ungfär 2 km.


Här kommer dom soliga korten från våran lilla tur ute.


.

   

Vinja är helt tokig i att snörulla. kastar sig i snön så fort vi kommer ut.


  

Kollar in lite snöiga nyheter   .


  

Min vackra fina Vinja   .


  

Ser ut att vara lite jobbigt att ha solen i ögonen.


  

Kolla in vilket läckert väder vi haft.


  

Lite testande av kameran. Den här tror jag att ja tog med auto.


  

Och den här trixade jag lite med manuell inställning. Men jag vet inte om man ser nån skillnad....Ser ni nån skillnad?


  

Full fart på väg efter pinnen så snön ryker.


  

Fångat den....


  

Och så full fart tillbaka.


.

Blev som sagt sen en massa timmar slappandes i soffan och kollade på Tv   . Var attans skönt att bara koppla av lite   .


Vid 7-taget så var det dags att göra sig klar för avfärd mot Strömsholm och dagens simträning   . Idag så funkade som tur Jet Streamen så det blev attans mycke bättre träning idag 


Dagens simpass för Vinja blev 37 min och 3*3 min intervaller i Jet Streamen. Tror det var en trött och nöjd flicka efter dagens träningspass   .


Lite bilder blir det självklart från simträningen. Idag så tog jag det fasta 35 mm med mig och det blir mycke bättre bilder med den   . Men det jag inte vet vad jag gör fel är när jag vill ta på bägge hundarna så fokuserar den bara på den ena och den andra blir lite suddig   . Fattar inte alls varför det blir så, måste försöka klura ut vad jag gör för fel   .


.

   

Kul med simträning tycker Vinja.


  

Zäpo trivs också i vattnet.


  

Vinja och en suddig Zäpo.


    

Fina sonen Zäpo   .


  

Mattes pärla.


  

Zäpo väntar på att hans dummy ska kastas.


  

Kolla in minen....


  

Vinja.


.

Ja ni, så har våran dag varit idag. Bara hoppas att det kan bli samma fina väder i morgon nu då när jag är ledig   . Men sån tur kan man väl inte ha   .


Klockan börjar närma sig halv 12 så det börjar väl bli dags gå och sova snart så inte kroppen tror vi ska jobba natt igen. Blir nog en liten snabbkoll vad ni andra gjort idag innan jag försöker hitta till sängen.


Hoppas att ni alla haft en lika härlig fredag som det varit här   .

 




 

 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

17 februari 2012 23:42

Jag hoppas att du hinner koppla av ordentligt under din kortare ledighet. Kommer du aldrig mer att ha fyra dagars sammanhängande ledighet?

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

17 februari 2012 23:50

Vi får verkligen hoppas att det går med vinst då! :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

18 februari 2012 06:20

Ska visst bli en massa snö här;-( i dag och i morgon, hoppas dom har fel.
Härliga bilder bäst är i väntan på dummyn.
Ha en skön lördag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

18 februari 2012 08:02

Jättefina soliga bilder=)
Hoppas du hinner bli pigg på dessa lediga dagar..super molnigt väder här..dom hotar med både snö o regn=( bläää vill ha sol varje dag=)
ha en trevlig helg!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

18 februari 2012 10:19

Vilken härlig dag :-)
Bilderna i simhallen blev jättefina. Ni verkar ha bra ljus där. I "vår" simhall är det så himla mörkt. Men, men, man kan inte få allt.
Hoppas ni får en skön helg, efter alla tråkiga jobbnätter.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Sofie

Sofie

18 februari 2012 12:58

Himla fint väder har vi också haft igår men idag är det allt annat än fint hm när man är ledig och allt. Men vilka fina bilder du har tagit både ut och i simhallen det märks verkligen att du har en ny kamera

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Malin

Malin

18 februari 2012 15:55

Vilka härliga soliga bilder du bjuder på :) Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

18 februari 2012 16:07

Jätte härligt väder igår, solen verkligen värmde!! :)
Vackra bilder!
KRam

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards