Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Heratorpets Vinja - 31 januari 2012 22:45

Här har det varit fullt upp mest hela dagen. Vid 10-taget på fm var jag hos Ingrid för att hjälpa till när hon skulle åka och besikta valparna. Dom är redan 8 veckor i morgon, jösses vad tiden gått fort.


Nu är dom verkligen ett gäng terrorister   och det full rulle på dom.


Blev lite fotande när vi var vid Veterinärboden i Åkersstycke bruk där dom blev besiktade. Eftersom jag inte hunnit få så mycke kläm på nya kameran   , så blev det den gamla som fick rycka in   . 


Som ni vet så är det ju inte så lätt få bra bilder inne, men jag har fixat och trixat med så dom blev lite ljusare i alla fall.


Måste redan här varna för att det blir MASSOR av kort idag, hoppas att ni orkar titta på alla utan att somna   .


Tyvärr så vet jag inte vem som är vem igen på korten, kanske nån. Men om ni som ev är här som ska ha nån av valparna så antar jag ni vet vem som är eran egen. Och för andra antar jag att det inte spelar nån roll vem som är vem   .


.

   

Ingrid med hela valp gänget hos veterinären.


      

Busiga och nyfikna var dom allihopa.


  

Lille Error.


  

Dom hade jätte kul med Vinjas boll som dom fick låna.


.

Här kommer ett gäng bilder när veterinären undersökte valparna.


.

                    


.

  

Man blir trött av att vara hos veterinären   .


  

Tar en liten paus.


    

Mera bus med bollen.


.

När vi kom hem så gick vi en lite runda i skogen med valparna. Tog då med mig nya kameran för att testa lite. Kan ju inte säga att jag är speciellt nöjda med dom som blev   , men förhoppningsvis så lär jag mig väl nångång att få dom som jag vill ha dom   .


.

  

Liten på språng.


  

Hela gänget på väg till skogen.


      

Så söta dom är allihopa.


  

Ingrid med hela E-kullen.


.

När vi var klara med promenaden så susade jag iväg till Expert igen.....Både för att få lite mera hjälp hur kameran funkade och fråga hur f_n man skulle kunna föra över kort när det inte fanns nån kabel med   .


Trodde verkligen dom skojade med mig när dom sa att det följer inte med nån kabel....Hur i helvete har Nikon tänkt att man ska kunna flytta över kort utan nån slags kabel   . Va det mest puckade jag nånsin hört   . Som tur så var den killen jag köpte allt av så snäll att jag fick en kortläsare så jag kunde föra över korten till datan   . Var ju inte hans fel att det inte följde med nått, för även han trodde att sånt följde med.


Men som tur så löste det ju sig till slut, fick även en liten snabb lektion hur kameran funkar   . Så nu gäller det bara att komma ihåg vad han sa också, skulle nog behövt köpa mig ett extra minne också   .


När det var avklarat så åkte jag och Vinja o hämta Zäpo med matte. Vi skulle ut på en promenad och även testa en ny sväng som vi såg igår när vi var ute. 


Tyvärr så kom vi inte fram där vi trodde utan fick vända   . Men vi ska göra ett nytt försök en annan dag när vi kommer ut lite tidigare. Men där vi gick idag var en fin promenad väg och den blev nästan 7 km.


Tog som sagt med nya kameran på promenaden för att testa lite. Hade bara det objektivet med som heter 18-55 med mig, orkade inte släpa en massa mera och så ville jag testa hur det funkade.


Det funkade väl rätt bra tycker jag, är väl lite bortskämd med lilla kameran som har en väldans lång zoom och den har tog ju inte så jätte långt. Så det blev att klippa lite i korten hemma sen för att inte få vovvarna allt för långt borta. 


Så egentligen så skulle man väl ha det 55-200 med sig ute, men det känns som att det blir lite stort att släpa, i alla fall nu i början innan man vant sig vid att ha en mycke större kamera med sig än man brukar.


Bilderna blev som sagt inte så jätte bra, men jag hoppas att ni har tålamod med mig tills jag lär mig hur den funkar, för just nu känns det bara alldeles snurrigt   ,


.

   

Full fart på Zäpo och Vinja.


   

Vinja i smygar tagen.


    

Mera bus.


  

Fina Zäpo.


  

Tjoohoo, här kommer Vinja med en pinne.


      

Solen kom fram när den var på väg ner och jag kunde inte låta bli att fota en massa läckra solnedgångar.


  

Zäpo & Vinja poserar i solnedgången.


.

När promenaden var avklarad så blev det en tur in till stan och Spicy Hot för att hämta lite mat. Var rätt seg efter allt farande i dag så det var rätt skönt att slippa laga mat   .


Om ni har orkat att läsa ända hit så förtjänar ni alla verkligen en stor   .


Nu ska jag kolla lite vad ni gjort för kul idag och sen kolla lite på Tv:n och sen sova   . 



 


 

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards