Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Jösses Vad Halt Vi Haft Ute Idag På Våran Promenad

Av Heratorpets Vinja - 16 januari 2012 20:30

Idag så har jag haft en dag ledigt   , så typiskt att det skulle va sånt trist väder   . Har varit mulet och grått hela dagen, sen har det även kommit underkylt regn  Rainy. Så satan i gatan vad halt det varit uteIce Skating.


Vid halv 1 taget så traskade jag och Vinja ut för en promenad  Walking The Dog Female , Zäpo fick även följa med oss ut idag eftersom matten jobbade.


Dagens promenad gick ut till Viggeby och tillbaka. Är en bra sväng eftersom dom kan vara lösa hela tiden, inte kul att bli omkull dragen för att det är glansis på vissa ställen   .


Köpte ju broddar förra året och har ett tag funderat på var dom är   , men som tur hittade jag dom och det var attans tur   . För hu vad halt det var på vissa ställen.


Promenaden idag blev ca 8 km för mig och Vinja, blev ju lite längre än den svängen brukar eftersom vi hämtade och lämnade Zäpo också.


Lite halv mörka bilder har jag att bjuda på från våran promenad. Med lite tur så kommer min kamera nu i veckan, ska bli så kul   .


.

  

Mörkt och trist ute fast klockan bara är strax efter kl 12.


      

Vinja och Zäpo busar och har kul.


  

Vinja hittade sig en bra pinne....


  

Och Zäpo står och funderar hur han ska lyckas att sno den från morsan....


  

Zäpo hittade en egen pinne att ha kul med.


  

Kolla in Vinja som kommer smygandes bakom Zäpo för att sno han pinne. Hon lyckades med det också.


  

Det här är väl ända stället som finns snö på här och det är ju konstsnö.


  

Vinja hittade många bra pinnar när hon var ute.


  

Bäst att passa på att snörulla på den lilla snön som finns tycker Vinja. Zäpo ser ut som han undrar vad morsan syslar med egentligen.


  

Hallå där morsan.....Tänker du behålla den där isklumpen alldeles för dig själv....


  

Japp, det har du helt rätt i.....


  

Fina Zäpo.


  

Visst är dom söta   .


  

Zäpo.


  

Vinja.


  

Så söta när dom bär på samma pinne.


  

Stolt vinnare av pinnen.....Zäpo   .


.

Har nu 2 nätter som jag ska göra innan jag blir ledig. Blir troligtvis lugnt i natt då vi har slut på material. Så med lite tur så besöker jag er under natten.


Nu ska jag strax susa iväg till jobbet, hoppas att ni haft bättre väder hos er än vad det varit här.


Hörs i morgon   .







 
 
Annica

Annica

16 januari 2012 20:44

Den polis schäfern jag såg idag påminde om Zäpo=)stor och fin en riktig schäfer och ingen räka=)))
Jo jag har en Nikon D90 har haft den i 3,5 år OCH har inte lärt mej den än riktigt..alltså pga slöhet...har flera olika objektiv men dom jag använder mest är ett 16-85 och ett 70-300 men det sist nämnda har börjat att dumma sej..grr...får frispel liksom, himlans irriterande, men annars så är det en superbra kamera som jag är supernöjd med, tror nog du kommer bli nöjd med din!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

16 januari 2012 21:02

Usch, visst är det otäckt när det är sådär halt :-( Nästan så man knappt inte vågar gå ut ens. Här är det regn igen som vanligt, fast igår kom det faktiskt lite snö som fick ligga fram till förmiddagen idag :-)
Tack för tipset ang. fot!! Vi har idag tränat det kommandot så ska han vara på min vänstra sida och det gick ganska bra :-)
Vi har ju hyffsat bra fritt följ så det är inga problem annars. Vi tränar också på att han ska sitta riktigt nära mig vid inkallning och inte bara slänga sig jämte en eller hur man ska säga. Enda problemet är att han gärna hoppar på mig när han kommer på inkallning, innan han sätter sig ner :-(
Sitt/ligg kvar är han hyffsat duktig på, problemet där är att om vi kör ligg kvar och sen när jag går tillbaka till honom så sätter han sig gärna upp.
Jätte tacksam för fler tips! :-D
Kramar

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

16 januari 2012 22:08

Här har vi inte haft bättre väder än er kan vi lova, dundertåkigt regn mer än halva dagen.
Och precis som vanligt...jättefian bilder!
Man blir glad över att se dem och det är precis det man försöker vara just nu.
Ha det så bra.
Kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

16 januari 2012 22:17

Samma här!!! Vädret och halkan alltså :-( Vi uppehöll oss mestadels i skogen, och där var det inte så halt ;-)
Bilden när dom bär pinne är så fin!
Klart du måste/borde få din kamera i veckan!?
Kram från mig (Ha en bra natt på jobbet)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

16 januari 2012 22:24

Nu skriver jag igen ;-)
Vi ska eventuellt börja tävlingslydnadskurs till våren så just nu är vi på klubben och tränar lydnad en gång i veckan och hemma tränar vi ungefär varje dag, inför kursen. Så jag hade väl tänkt att kanske försöka börja tävla, iaf prova på :-)
Vi tränar ju mest på följet då jag vill att han hela tiden ska fokusera på mig och det blir ju stegvis bättre, men man är ju ingen mästare :-( Är rädd att jag tränar in fel osv..
Ska försöka träna annat sätt på inkallningen imorgon, som du skriver att jag flyttar på mig.
När vi tränar ligg kvar och han sätter sig upp så är det precis när jag ställer mig i utgångspositionen igen, precis innan jag ska berömma honom. Men då brukar jag ge kommandot ligg igen och berömma och sedan säga sitt och berömma, gör jag fel?
Det är verkligen kul med lydnad men svårt:-)
Kram!!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

16 januari 2012 22:31

Ja idag var det isgata överallt! När jag klev av bussen i morse utanför gamla posten var jag helt oförberedd för hemma hade vi lätt snöfall och fina vägar,Så jag stod på öronen och halkade nästan under bussen som förstås stod still. Sen fick jag hålla mig i husväggarna och stuprör för att hasa till jobbet. Det var nog många som bröt armar och ben i morse!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

17 januari 2012 05:13

Underkylt regn är det värsta - men våren lurar runt hörnet!! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

17 januari 2012 09:29

...nu på morgonen så fick man nästan gå med livet som insats...jäklars så halt å duggregn...ingen höjdare men ska förpassa mig upp i skogen med tjejjerna så förhoppningsvis går de att gå där utan att dratta på röven! ha de gott! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

17 januari 2012 10:42

Jo det gäller att se sej för, härliga bilder.
Det har kört ihop sej lite för mej, hinner inte med datorn just nu.
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

17 januari 2012 11:18

Var verkligen ishalt igår, livsfarligt att gå!
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

17 januari 2012 13:36

Rena skridskobanan har jag förstått, tur att du hade broddar och hundarna har ju inbyggda såna så att säga. Här har vi snö överallt och även om det kommer lite regn så blir det inte så attans halt. Fast i Falun och Persberg var det isgata säger matten, för hon pratade med folk som bor på de platserna.

Vinja har en skön stil när hon snörullar, fast konstsnö är inge vidare, det är så seg, känns nästan som att gå på skumgummi, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Nina

Nina

17 januari 2012 14:07

Jag köpte oxå broddar i fjol :). Men här har det inte ens blivit vinter än så jag undrar jag om de kommer att komma till användning ..? Härliga busbilder trots tråkvädret! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

17 januari 2012 15:03

En besviken matte är jag idag :-(
Träningen gick inte alls bra idag, jag försökte prova ditt tips att flytta mig men då hoppade han rätt på mig istället. Och när jag gjorde som jag brukar så gjorde han likadant. Han hoppar och river mig på handen.
När vi körde ligg kvar så provade jag att ge han kommando igen innan jag gick tillbaka till UP, det funkade lite bättre :-) Så det ska vi träna mera på!
När jag kör ligg kvar och sitt kvar brukar jag mest använda godis och beröm som belöning. När vi har kört frittfölj så brukar jag använda kamptrasa, eller när han tappar koncentrationen brukar jag leka med honom och det funkar ganska bra. Han är inte så intresserad av boll tyvärr :-(
Det känns som att han inte var särskilt intresserad idag när vi tränade, kan det bli så att man tränar för mycket? Vi har ju tränat en hel del nu varje dag till skillnad mot innan då jag bara körde ett par gånger i veckan. Vi brukar träna ett pass på 30 minuter för jag har hört att de tappar orken annars.

Tack för all hjälp!! :-)
kramar!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Ingen bild

Göte Lindholm Bödavinden

17 januari 2012 17:07

Vilket underbart kort på Zäpo. Jag blir alldeles betagen.
Vilka lyckliga hundar duär ute med. Det värmer att se er.

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

17 januari 2012 20:26

Underkylda regnet var INTE skoj!
Här är det fortfarande läbbans halt över allt

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards