Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Usch Vad Jag Är Trött På Regn & Rusk

Av Heratorpets Vinja - 12 januari 2012 21:09

Hua vilket jävla skitväder vi haft idag   . Började att regna i morse när jag gick till jobbet och regnade sen tills strax efter kl 14,00Rain Cloud . Såg inte alls fram mot en promenad i det vädret, tänkte att det får nog bli en vilodag idag.


Men lagom när jag kom hem så hade det slutat och jag var ändå tvungen att rasta Vinja så jag tänkte vi kan väl gå en liten kortis då. Packade då våran klövjeväska för det skulle bli lite mera träning i alla fall.


Blev bara Lilla Göksten som blev ca 4,5 km.


Var verkligen inget bra foto väder idag   , alla bilder blev bara hur tråkiga som helst   . Blev en massa kastade kort och dom minst dåliga är dom som ni kommer få se, men dom blev verkligen inte kul. Men vädret kan man ju tyvärr inte göra nått åt.


.

  

Väldans grått och mulet   , men som tur inget regn   .


        

Mötte Zäpo med matte utefter ån, tyvärr så blev busbilderna väldan suddiga.


      

Kolla vad Herr o Fru Bäver varit flitiga.


  

Vinja redo för ett pass med klövjeväskan.


.

Så mycke mera än så blev det inte idag. Var inget skojsigt väder att vara ute i alls Thumbs Down , så sen blev det hem och slappa lite framför Tv:n en stund innan det var dags att börja med maten.

Och nu sitter jag här, inte så speciellt kul dag inte.


I morgon så jobbar jag mm så det blir lite längre att sova i alla fall   . Ska träffa Vicky och hennes grabbar i morgon fm om vädergudarna är på våran sida.


Hoppas att ni haft bättre väder hos er än vad vi haft hos oss.


Natti, Natti   .







 
 
Mia och Greta

Mia och Greta

12 januari 2012 22:08

Och nu är det förenat med livsfara att gå ute :-( Isgata!

http://www.razzeltrazzel.se

 
Annica

Annica

12 januari 2012 22:12

mm tänkte på dej när du sa att vi kanske minskat för tidigt...du fick nog rätt!!
MEN himla trist och mer rädd blev jag naturligtvis=( skit också!!! Ja Älsan är såååå tålig och snäll=)
Ja du här är det rena rama isgatan idag så bästa färdmedlet är skridskor...har blitt korta korta rast promenader här vilket gjort det ena trollet super rastlöst=) den lilla snön vi hade igår är puts väck och bara isen kvar...bläää
kram!!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

12 januari 2012 23:19

Vädret har verkligen varit skit den senaste tiden!

Jag har nog aldrig varit med om en blötare "vinter" :S

Sv: Ja, det är verkligen inte lätt att vara karl :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

13 januari 2012 07:05

Jättetråkigt väder här med å nu på morgonen e de rena isgatan...ingen höjdare att gå ut i med tjejjerna...hoppas du får en bra dag! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

13 januari 2012 08:20

Ja i dag regnar det inte men ska man ut är det dubbla par broddar som gäller, akutmottagningarna får nog fullt upp i dag.
Härliga bilder och bävertänder vore inte dumt att ha;-)
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

13 januari 2012 09:46

Visst är man trött på detta vädret nu! Inte alls roligt att vara ute när det stormar och regnar som bara den.
Fast idag har faktiskt solen hittat hit! :-)
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica,Älsa o Ästher

13 januari 2012 13:05

Jo då det var Uvi Älsa har nu, kan bero på kortisonet hon äter..jaja fick medicin åt henne så hoppas nu att allt bara vill försvinna!! Vi ska åka till vårt torp idag..här går det knappt att gå jä*** is=( där är det lite snö kvar på åkrarna iallafall!
Ha en trevlig helg :)

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

13 januari 2012 17:26

Sv: Man blir glad av solsken :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

13 januari 2012 19:24

Enligt matte gamla bekanta vägar ni var på i förra inlägget. Ja alltså vägen till Kolsta hatt.
Njut av denna ljuvliga snöfria vinter!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

13 januari 2012 21:45

Vi hade samma skitväder här i går :-(
I morse var det strålande sol........ända tills vi skulle gå ut......så kom det en storm till, med snö och hagel??? BLÄÄÄÄ!!!
Hoppas du haft bättre väder i dag på promenaden ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Rudi o matten

Rudi o matten

13 januari 2012 22:38

Men vilka bäverspår!!! Vi hade en bäver här hemma för något år sen, men den knaprade bara av kvistar och grenar...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

23 januari 2012 17:24

Nä, ser du regnar det då får matten baske mig gå på promenix själv, då smiter jag in med en jädrans fart.

Jag antar att det är Zäpo som ligger på rygg och ser vildsint ut, rena rama vilddjurstrynet, hihi. Fast de har ju skojsigt det förstår även jag, för så där var jag och brorsan oxå men ibland blev det lite för vilt, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards