Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Heratorpets Vinja - 7 januari 2012 21:45

Idag så fick jag mig en riktig sovmorgon   , Per vaknade nämligen först så han var både ute och rastade Vinja i morse och gav henne frukost   . Så vid 10-taget så kravlade jag mig upp, vaknade till lite och åt lite frukost.


Strax efter halv 12 så åkte jag och Vinja till Kjula skogen för att spåra lite. Lite tråkigt att åka själv, men det är väl lika bra att passa på innan/om snön kommerWindchill.

  

Blev inte så jätte långt spår idag, tycker man går en massa men när man sen kollar på stegräknaren så är det inte alls så mycke som trodde det var   . Det blev ungefär 750 m långt tror jag, med 2 spetsvinklar och 7+1 pinnar. Hon hittade alla pinnar och löste spetsvinklarna bra   , hade lite strul med upptaget men kom iväg åt rätt håll efter en liten stund   .


Medans spåret låg så gick vi en liten sväng i skogen. Vi började följa 5 km spåret men såg att det även kommit en ny markering, när jag kom där det delade sig så såg jag att dom även gjort ett 7,5 km spår i Kjula. Kanon tänkte jag, då kan jag ju följa den lilla extra svängen så det blir ungefär 2,5 km. 


Så jag följde den blå markeringen en bit och helt plötsligt tog den slut Question Mark, fattade ingenting Hmm. Spåret kan väl inte bara sluta mitt ute i skogen. Som tur är har vi ju gått där några gånger förut så jag visste att grusvägen som gick där gick tillbaka dit där jag parkerade bilen. Så istället för 2,5 km så blev svängen lite drygt 3,5 km vilket egentligen inte gjorde nått alls. Blev bara så snopen när markeringarna plötsligt tog slut.


.

  

Så var vi på väg på våran lilla runda.


  

Självklart hittade Vinja en kul pinne att busa med.


    

Roligt att gå på lite nya stigar.


  

Poserar lite i mossan.


  

Mattes lilla pärla.


  

Dom hade röjt en massa träd i skogen.


  

Här är en annan grusväg som vi gick på.


      

Fanns mycke bra pinnar i skogen.


  

Hmm, här verkar det varit nån som ville ha ALLA pinnar för själv tror jag för dom har ju inte lämnat ett enda kvar   .


  

Så var Vinja redo för dagens spår.


    

En del av alla apporterna som hon hittade.


  

Vinja med slutapporten.


  

Lite dragkamp.


  

Kan du skynda att fota så jag kan få leka med min boll nångång.....


  

Vinja med hela träningskittet.


  

En nöjd Vinja efter dagens spår.


.

På em har det mest blivit slappat vid Tv:n och tittat på lite film, så mysigt så   . Blev även lite kallare på em/kvällen så det var rätt skönt att vara inne.


I morgon så ska jag åka och hälsa på Ingrids valpar igen, var väl drygt en vecka sen sist. Dom har verkligen växt har jag sett. Så med lite tur kanske det kan bli några kort också.


Ska väl försöka få till en liten promenad också, var har jag ingen aning om än. Får se vad det är för väder i morgon.

Nu ska jag kolla lite vad ni andra pysslat med under dagen.


Bye Bye   .












Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards