Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Äntligen Ledig, Slappat & Simträning

Av Heratorpets Vinja - 26 december 2011 23:30

Japp, då var man ledig några dagar igen då   . Ska bli så skönt med lite ledigt efter 3 nätter.


Så vad har vi sysslat med idag då. Först så sov jag till 12-taget ungefär   , sen blev det frukost med lite filmTV 1 . Vi hade köpt filmen Smurfarna för ett tag sen som vi såg, var både animerat och med riktiga människor. Tycker filmen var lättsam och kul   .


Sen så blev det en liten tur ut till udden och tillbaka med Vinja. Blev ingen promenad idag för vi hade en simtid bokad vid 6-taget.


Nått jul likt väder har vi väl inte haft idag heller   . Mellan 8-10 plusgrader har vi haft och blåst en hel del Windy. Passade på att fota Vinja lite i dags ljuset för inne på Strömsholm blir korten inte kul alls.


Dagens simträning blev ca 33 min, en gång i Jet streamen ca 2 min och sen ca 3 min intervaller som blev ungefär 10 st, även dom i Jet streamen.


Dagens bildskörd kommer här.


.

  

Busig Vinja med en pinne. Inte ser det ut som annandag jul ute inte....


      

Var länge sen nu som Vinja kollade sina bryggor, så dom blev kollade idag.


  

Mattes sötnos.


  

Ser ut som vilken höst dag som helst.


  

Vinja i badet.


  

Zäpo gillar att simträna.


  

Vinja kämpar på.


  

Zäpo kör lite intervaller.


    

Mera Zäpo.


  

Vinja väntar på att jag ska kasta hennes badsak.


  

En trött och nöjd Vinja efter dagens träningspass.


.

Ja så har våran dag sett ut idag. Efter badet så blev det lite slappande vid Tv:n igen innan jag hamnade här.


Har lite funderingar på att köpa mig en bättre kameraSnappy men har ingen aning om vilken sort Thinking. Vet bara att jag vill den ska inte vara super stor, kunna ta bra rörliga bilder, bra zoom, kunna filma och kunna zooma medans jag filmar. Inte krånglig att lära sig, kunna ta flera bilder efter varandra, inte super dyr och självklart ta himla bra bilder.


Ser ju att många av er får kanon bilder i era bloggar, så jag undrar vad använder ni för kamera och vad kostar den på ett ungefär o framförallt....Är ni nöjda med den kameran ni har?


Vore tacksam för lite tips så man kan börja att kolla lite.


Hoppas att ni alla haft en skön julhelg Thumbs Up att ni inte haft nån snö tar jag nästan förgivet.


Ha det så bra allihopa Blow Kiss







 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 december 2011 05:26

Vad är det för kamera du har idag? Använder du ett helautomatiskt läge både inomhus och utomhus?

Idag finns många bra och billiga systemkameror efter dina önskemål :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Nina

Nina

27 december 2011 07:49

Åh så gott med ledigt! Jag får vänta en vecka till jag *gäsp*. De nya systemkamerorna är små jämfört med hur de var förut men man kan ju inte ha dem i fick precis. Vi har en ganska ny Nikon D90 systemkamera och en Nikon Coolpix som har några år på nacken. Jag gillar båda! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

27 december 2011 10:37

Skönt med lite ledigt!
Ser nu, på bilderna från simmet, att Strömsholms bassäng nog är större än den vi simmar i. Om jag skulle ha båda hundarna i vattnet samtidigt, skulle det bli väldigt trångt. Ska börja simträna igen i januari. Skönt!
Jaa, vad svårt det är med kamera. Jag tycker dock att du tar jättefina bilder. Har en systemkamera som jag älskar. Men, det är klart, den är ju lite stor.
Ha en toppendag i stormen. (Jag hatar blåst!!!)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Monica

Monica

27 december 2011 14:14

Härligt att vara ledig, 11 grader varmt här i dag det blåser men jag gillar värmen nästan så man får vårkänslor;-)
Jag har en Sony kompakt men skulle vilja ha en system för att få bättre skärpa. Är ju som dej rädd att köpa något som man inte förstår sej på så vi får se vad det blir nästa gång.
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

27 december 2011 16:39

Ser härligt ut med simträningen! :-)
Tycker också att du får jättebra bilder!
Ja du vet ju vad jag har för kamera Canon 400 Digital EOS
Den är ju lite otymplig ibland men tar bra bilder.

http://www.razzeltrazzel.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 december 2011 20:08

Sv: Ska du köpa en ny kamera ska du annars kika efter en med ett större objektiv. 56(?)mm är standard på Canons systemkameror, men hittar du ett bredare får du in mer ljus och därför blir det enklare att fotografera :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

28 december 2011 19:28

Här har matten en konica minolta mest automatik, den använder hon nästan jämt om hon inte lånar hussens förstås, en canon ixus liten smidig sak men ack så lätt att tappa. Hal som en ål, liten och tunn inget för frusna fingrar när man ska ta kort ute, hihi. Så inte kan vi råda dig, nej det är nog till att titta och prova va som känns bäst. Mattens kamera är gammal och ärvd för det har varit hussens tidigare, hihi.

Taxpussar.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards