Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Promenad Med En Massa Hundbus

Av Heratorpets Vinja - 18 december 2011 21:14

Idag så har det snöat nästan hela dagenWindchill, men tyvärr så är det ju plus grader på backen så det mesta smälter och bara blir slask av.


Vid 1-taget så blev det en promenad med Vicky, Happy, Molle o Texas & A o Zäpo & Jag o Vinja Walking The Dog Female. Blev en tur ut mot Kolsta, sen upp i skogen och elljusspåret hem. Hundarna hade kul och busade en del. Mest lekte nog Zäpo och Texas, fast Vinja var med lite också.


Dagens promenad blev ca 8,5 km och både Zäpo och Vinja fick sig ett pass med klövjeväskorna. Vinja har nu sammanlagt 3 kg att bära och gick ca 15 min.


Det snöade ju en del när vi var ute så det gällde vara snabb med kameran Snappyom den inte skulle bli genom blöt. Var heller inte så lätta att få några bra bilder för hundarna for överallt och tyvärr så var det ju rätt skumt ute fast klockan inte var mera. Så bilderna blev som dom blev.


.

  

Happy och Zäpo har hittat en spännande fläck.


  

Vinja hittade en god pinne.


  

Happy, Vinja o Zäpo.


  

Vicky med alla sina grabbar.


  

Texas, Molle och Vicky.


  

Vinja redo för ett träningspass med klövjeväskan.


  

Väntar på att klövjeväskan ska tas av efter sitt träningspass.


  

Full fart på hela gänget.


  

Självklart blev det en gruppbild också. Från vänster Molle, Texas, Happy, Zäpo & Vinja. Alldeles dyngsura är dom allihopa.


.

Börjar bli hög tid att hitta till sängen, är nämligen jobbar dags i morgon. Inte kul när klockan ringer halv 5 på morgonenThumbs Down . Så ikväll måste jag i säng något tidigare än kl 2Wink


Hoppas att ni alla haft en bra 4:e advent. Känns verkligen inte som om det är mindre än en vecka till julafton Christmas Tree 2 .


Ska kolla en snabbis vad ni gjort under dagen och sen måste jag göra iordning inför morgon dagen.


Natti, Natti Pillow


 







 
 
 Rudi o matten

Rudi o matten

18 december 2011 22:24

WOW, vilket härligt blött gäng ni var idag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

18 december 2011 23:17

Härlig, (men väldigt blöt) promenad med kompisarna! Fin gruppbild också. Jaa, man får vara rädd om kameran i det här vädret..........
aha, det är dags för fm-pass i veckan. Pust :-(
Sov gott
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

19 december 2011 05:23

Snö i all ära - men det bästa vore naturligtvis om det kunde få ligga kvar lite! Slask är verkligen ingen höjdare!!

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

19 december 2011 07:19

Haha när jag ser bilderna är jag glad att jag inte har en långhårig hund;-)
Nu har ni mindre snö än oss, tyvärr är det bara modd och fryser det på blir det inte roligt.
Inget fel på bilderna, kul att se hundar som håller sams.
Ha en bra dag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

19 december 2011 12:17

Vilket härligt gäng ni är där ni sitter så fint :-)
Roligt att vara så många tillsammans på promenaden, kan ju bli lite ensam att nästan alltid gå själv!
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

19 december 2011 12:25

Va konstifikt i Julita har de fått vinter och jag hörde matten sa att i Suramhammar är det oxå snö, men ni har inte fått någe alls, mycke konsifikt, humf.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

19 december 2011 12:27

Sv: Jag håller tummarna får att ni får ha kvar snön!

Ha en fin dag ni också! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Malin

Malin

19 december 2011 15:44

Vilka härliga bilder, gruppfotot är jätte fint verkligen :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vicky

19 december 2011 15:56

Tack för en trevlig promenad igår, var hur trevligt som helst. Hundarna fick sig ett bad när vi kom hem igår, även Texas när jag ändå höll på:). Idag är det ju kramsnö så idag blir det ett bad för att slippa ha in all snö. Kram!!!

 
Becca & Olga

Becca & Olga

19 december 2011 17:31

Det är så träligt när det inte fryser på och det bara blir slask av allt! Men snart blir det nog vinter överallt i sverige hoppas jag! :)

http://www.aktivmedhund.wordpress.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

19 december 2011 19:50

Sv: Hade han inte visat att han klarade av luckan i morse så hade han fått stanna inomhus under förmiddagen tills att sambon kommit hem.

Man vill ju inte riskera att han ska bli nerkyld :/

Men nu vet man säkert att han klarar av det utan problem så då behöver man inte vara orolig :)

http://www.henrikolsson..eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards