Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Promenad I Vilsta

Av Heratorpets Vinja - 30 november 2011 20:15

Idag så sken solen här så vackert   , men det blåste som fan uteWindy så det var väldans kallt ute. I skogen var det rätt okej men där det var öppet var det super kallt   .


Ja nu slipper den där cellprovtagning på 3 år igen  , är ju attans bra man får gå och kolla sig men det är inte roligt alls    .


När det besöket var avklarat så åkte jag till Vilsta för att gå en promenad Walking Dog. Zäpo var med Vinja och mig för matten jobbade hela dagen igen. Så det var ju dumt att han skulle behöva vara hemma själv när vi skulle ut och gå.


Blev inte så lång sväng idag för det var verkligen inte skönt i blåsten. Vi tog 5 km spåret i Vilsta och första delen är attans seg då det är lite uppför hela tiden  Phew.


En del bilder fick jag ihop på dagens sväng och även en liten filmsnutt som ni ska få se.


.

  

Lite bus på gräset.


  

På väg ut på promenad.


  

Ser ni Vinja i snåren.


  

Här börjar första sega backen.


  

Mattes fina flicka.


  

Hmm, vi försökte så gott vi kunde   .


  

Ligger och väntar så fint när det springer joggare förbi.


  

Ännu mera backar....


  

Zäpo läser Vilstabladet.


  

Var mest torrt på spåret, men lite såna här pölar fanns på sidan om spåret på vissa ställen.


    

Är jätte kul med dragkamp.


  

Visst är dom söta.


  

Hallå där gossen.....Ge faan i min pinne....


.

Här kommer den lilla filmsnutten när Vinja och Zäpo har dragkamp.


.


.

 

Den här backen är verkligen seg och jobbig.


  

Fina Zäpo.


  

Fina Vinja.


    

Skogs röjning.


  

Zäpo igen.


  

Mor och son poserar fint.


  

Härligt att solen sken idag.


  

Och att det var så härligt blå himmel.


  

Liten paus i skogskanten.


.

Nu är klockan snart 21,00 och jag måsta strax susa iväg till jobbet. Med lite tur kan jag besöka er i natt   .


Hoppas att ni också haft en skön dag med lite sol, helst utan blåst också.


Bye, Bye   .








 
 
Rudi

Rudi

30 november 2011 22:10

Du, Vinja, det var allt en attans fin pinne ni hade drgkamp om. Jag tyckte allt att du verkade vara den som vann. Eller är Zäpo gentleman gentemot morsan sin?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

30 november 2011 23:28

Vad bra, att "sonen" får följa med er på promenad :-) Men har dom båda blivit skogshuggare nu också? Varför ge sig på pinnar, när det finns träd, hahaha.
Nu ska vi bara få bort blåsten också, så är vi väl ganska nöjda med vädret sen´? Hehe
Ha en bra natt på jobbet
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

1 december 2011 00:01

Tack A-M. Att jag skulle göra för mycket, med hundarna. Åka iväg för mycket med dom, träna för mycket, det tror jag nog egentligen grundar sig i någon slags avundsjuka. Jag har möjlighet att ha dom med mig, nästan överallt. Varför skulle jag inte ha det då? (Lämnar dom givetvis hemma också, mellan varven) Vet inte om jag blir så ledsen, mera förbannad, att jag ödslat massa energi på folk.
Visst är det härligt att hitta vänner i cybervärlden ;-) Det trodde vi inte för, si så där 30 år sedan, hahaha
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Mia och Greta

Mia och Greta

1 december 2011 06:42

Duktiga hundar som inte biter löpare i hasorna ;-)
Men uj så dom låter, låter riktigt "farligt" *f*
Härligt att gå i Vilsta.

http://www.razzeltrazzel.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

1 december 2011 11:00

Man får passa på att njuta av varje solstråle som kommer en till mötes! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Emma och Malte

Emma och Malte

1 december 2011 11:00

Ni måste ha en attans bra kondition så mycket som ni promenerar varje dag :-) För vi kan erkänna att här blir det inga 7km varje dag direkt!
Vad roligt de ser ut att ha i dragkampen ;-)
Kram!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

1 december 2011 12:41

Jag tyckte att skylten med "gå ej i skidspåret" var helbra, för vicken skidspår menar de, hihi. Det är samma här ingen snö så långt ögat når, bara blåst så man kunde blåsa all världens väg. Tallarna låter lite läskigt ute på gården så jag får bråttom in när jag varit ute och gjort en etta.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Becca & Olga

Becca & Olga

1 december 2011 15:43

Det mej en himmla fin pinne de hittat;)Förstår att det är svårt att inte gå i skidspåren i detta väder :D

http://www.aktivmedhund.wordpress.com

 
Anna med flock

Anna med flock

1 december 2011 15:55

Vilket härligt ställe att promenera på, ser mysigt ut :)

http://timsevimse.wordpress.com

 
Junitjej

Junitjej

1 december 2011 18:22

Vilken underbar busbild på hundarna!!!

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards