Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Långpromenad I Vilsta På Jakt Efter Solen.....

Av Heratorpets Vinja - 23 november 2011 20:30

Hur länge ska det vara sånt här tråkigt väder. Varje morgon när man vaknar så möts man av en mulen, grå himmel och kanske även lite regndroppar Partly Cloudy. Var är den blåa himlen och solen nånstans  Hmm 2, inte är den hos oss i alla fall  Pouty. Är nästan så man vill krypa ner i sängen igen när vädret är så dåligt.


Kanske man skulle göra som björnenBear och gå i ide och vakna sen när solen kommer fram igen  Mostly Sunny. Ja, ja, det är väl bara att härda ut. Med lite tur så blir det bättre väder igen....Hoppas jag i alla fall.


Om man ska tro morgondagens prognos så kan det kanske, kanske komma lite sol mitt på dagen   , hoppas verkligen att dom har rätt.


Jaha, får väl kanske vara slut klagat nu då så jag kan berätta vad vi gjort idag.

Jo minsann, idag så åkte jag och Angie till Vilsta skogen och gick en sväng  Walking The Dog Female. Idag så tänkte vi testa hela mils spåret för att se hur långt det skulle bli. Den som vi räknat ut skulle vara 7,5 km blev ju 9 km, så vi förstod ju att mera än 1 mil skulle svängen bli. Och hur lång blev den undrar ni säkert nu  Question Mark, jo den blev 11,5 km. Så även den blev 1,5 km längre än det står den ska vara. man kan ju undra varför det skiljer så pass. Kanske var så att när dom la spåret så fick dom så mycke spår över att dom var tvungen att lägga den nånstans   .


Ca 2,5 timma var vi ute och vi hade i alla fall tur som slapp regn, för nog hängde det i luften allt.


Som vanligt är det inte så lätt med bilder när det är mörkt och mulet, är inte heller lika kul att fota heller   .


.

  

Här är Vilsta backen, funderar på om man nån gång skulle köra nån/några intervaller här.


  

Vinja smyger på Zäpo.


   

På väg på elljusspåret.


   

Vinja ställer upp och poserar lite.


   

Mattes pärla.


   

Zäpo fick ett träningspass med klövjeväskan idag.


   

Man blir törstig av att jobba.


   

Paus i skogen.


   

Mycke härliga vägar är det på milsspåret.


   

Vinja tar sig också en vatten paus.


.

Kom i alla fall i säng lite tidigare igår   , tror jag somnade mellan halv 1 och 1 nån gång. För er kanske det är sent, men för mig så var det rätt skapligt för att vara ledig.


I morgon är sista lediga dagen Tears, så då måste jag verkligen i säng tidigt.....Om jag nu klarar det förstås.

  

Med lite tur kanske jag kan komma skapligt i säng i kväll också. Ska kolla runt lite hur eran dag sett ut och sen förbereda mig inför sängenPillow .


Håll tummarna nu att vi får lite sol här hos oss i morgon  . Jag lovar att hålla mina så att ni också kan få lite sol hos er   .


Ha det så bra och var rädda om er  Kisses







 
 
Rudi

Rudi

23 november 2011 21:21

Alltså, ska Vinja köra intervaller i Vilstabacken kräver jag att matten springer med! Rättvist ska det vara! Min matte sprang omkring däe i backen och spelade frisbeegolf i våras, om frisbeen rullade hela vägen ner, måste hon springa ner och hämta den och så upp och kasta igen. Det var väl bra intervallträning? När jag ser Vinja smyga på Zäpo, så kommer jag ihåg när Vinja smög på mig, och jag fattade ingenting!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

23 november 2011 22:36

Jag undrar samma sak? Var är solen?
Härlig promenad ni fick i dag. Precis i vår stil ;-)
Näe, det visste jag inte, att det fanns pulver. Ska kolla opp det. Visserligen har jag fått klartecken från vår markägare, men om jag går på annat ställe, kan det ju vara bra.
Säg det inte till nån, men på tisdag blir det anlagsprov ;-)
Pratade med domaren i dag. Fick lite mera info. Dom spår som jag lagt, är bra mycket svårare än provet, sa han. Dessutom har jag inte använt blod, (bara släpat skanken) vilket kommer göra det enklare. Vinja skulle säkert fixa det gallant, hon som är så van att spåra. Satt just o läste om personspår. Ska testa det också, så småningom.
Hoppas du får lite sol hos dig, innan du börjar jobba igen :-)
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

24 november 2011 05:25

Hade man bara kunnat gå i ide så hade man gjort det direkt!

Hoppas att ni har roligare väder idag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Jenny N

24 november 2011 07:30

Åååhhh! Jag SÅG SOLEN igår, fast bara som hastigast, men jag kan lova er att den FINNS KVAR iallafall ;)

Hihihi! Jag ser framför mig hur Vinja sitter nedanför Vilstabacken och du springer intervaller upp och ner och duttar näsan mot en kula på en pinne. Fast jag misstänker att du har tänkt att det är Vinja som ska tränas ;)

Marsch pannkaka i säng när det är sovdax, inte sitta uppe och nattsudda!

Hoppas att du får se solen idag nu då!
Kram J

 
Kicki

Kicki

24 november 2011 07:55

...näe de tråkiga vädret får gärna ersättas av sol å blå himmel...nu har jag en nykastrerad liten tjejja som e rätt seg efter ingreppet igår...men de hade gått jättebra så jag e nöjd...nu gäller de att ge henne massa tankeverksamhets träning här hemma så hon inte river hela hemmet när vi ska ta de lugnt några v....ha en bra dag!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Hillman

Hillman

24 november 2011 09:50

Jo, nog blir man torr i halsen av att jobba och slita, här brukar vattskålen vara det första jag tittar i när jag kommer in efter promenixen fast den inte är så lång som eran, hihi.

Taxpussisar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Annica,Älsa o Ästher

Annica,Älsa o Ästher

24 november 2011 17:45

Hoppas du fick se solen idag...det fick iaf vi efter en blåsig o regnig morgon:)
Ja vissa dagar vore det nog inte så dumt att gå i ide:)
Lägg dej i tid nu då om du ska jobba;)
ha det bra..kram!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

24 november 2011 19:07

Vi har haft sol i dag hu man såg allt damm som yrde omkring i hallen.
Just nu är det lite upp och ner här men det ordnar förhoppningsvis upp sej.
Fina bilder trots gråvädret,
Ha det bra/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

24 november 2011 20:37

Skönt med en härlig promenad! Fördelen med att jobba skift - antar jag :-)

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards