Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

På Besök Hos Rudi

Av Heratorpets Vinja - 29 oktober 2011 22:30

Vilket kanon väder vi haft idag   , har varit en klar blå himmel och strålande sol hela dagen   . Och det var verkligen kanon tur för idag har jag och Vinja varit och hälsat på Rudi och hans matte. Det var verkligen kanon kul   .


Vi åkte dit och hälsade på för att få följa med promenad i deras otroligt härliga skog. Jösses vilka härliga promenad vägar det fanns hos dom, och en massa olika fina vägar hade dom   .


Blev en riktigt härlig långpromenad idag, vi var ute 3h o 15 min och fick ihop 1,6 mil på våran härliga runda. Verkligen skönt att få gå en ordentlig sväng, men sista biten hem kändes det allt lite i fötter och benen. För även om vi brukar gå rätt bra svängar annars också, så blir det inte så långt som idag.


Jag hade packat ryggsäcken med lite fika till Rudimatten och mig och även lite gott till vovvarna. Det var uppskattat av alla.


En väldans massa bilder blev det idag, tyckte jag hade rensat en massa men ändå blev det rätt många ändå i dagens blogg. Så jag hoppas att ni orkar kolla på alla.


.

   

Blev lite bus innan vi gick iväg på promenad.


   

Sen fick vi se Rudis berömda älgkadaver, Vinja nosar försiktigt och undrar vad det är.


   

Du Rudi, vad är det för konstiga saker som ni har liggande i eran skog....


   

Men kolla här Vinja, den är inge farlig den rör sig ju inte alls.


   

Nej du Rudi, den är äcklig. Kom så går vi.....


   

Finns mycke spännande dofter i en ny skog.


  

Dagens första posering.


  

Såna här härliga vägar var det nästan hela promenaden.


  

Lite posering i solen.


  

Först fick hundarna lite fika.


  

Sen fikade jag och Rudi matten. Vinja tycker att hon kan få smaka lite av kakan som Rudi matten hade.


  

Fina Rudi.


  

Rudi matten och Vinja har en liten pratstund.


  

Solen lyste vackert genom skogen.


    

Ännu flera härliga vägar gick vi på.


  

Mera poserande i solen.


  

Mera fika paus, här blev det lite malda tuggben för vovvarna.


  

Vinja och Rudi i mossan.


  

Rudi.


  

Vinja kollar in Rudis hus, var lite lågt i tak för en schäferflicka.


  

Rudi visar Vinja sin terass.


  

Hör du du Rudi matten, jag känner att du har en massa gottis i fickan.


  

Rudi och Vinja.


  

Söta Rudi.


  

Godis utdelning hos Rudi matten.


         

Blev några små busryck när vi kom tillbaka.


  .

Tusen tack Rudi matten för den super härliga promenaden Thank You. Var verkligen jätte fin promenad. Men hu så seg och trött jag var på hemvägen och när jag kom hem så gick jag och la mig och somnade i 2 timmar tror jag Sleeping.


Dom härliga vägarna går jag gärna igen. fast kroppen behöver nog vila sig lite för jag tror det värker i hela kroppen. För så långa promenader var verkligen länge sen vi gick.


Nu ska jag kolla lite vad ni andra gjort en härlig lördag som denna. Hoppas verkligen ni haft lika strålande väder hos er som vi haft här Sunshine.


Sköt om er alla så hörs vi i morgon igen.


Bye, Bye Hello





 






 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

29 oktober 2011 22:49

Aha, nu ser jag ju hur mysigt ni haft det i dag. Kul att gå på nya ställen. OCH, vilken tur med vädret!!!
Tänk va, vad man kan hitta i bloggens värld ;-)
Hoppas du inte får allt för ont i kroppen i morgon ;-)
Kram igen

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Mia och Greta

Mia och Greta

29 oktober 2011 22:54

Vilken härlig promenad! Och vilken trollskog!
Vi måste gå på långpromenad någon gång. Greta skulle älska det.

http://www.razzeltrazzel.se

 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

29 oktober 2011 23:12

Vilken härlig promenad ni fick! Jag vet några som gärna hade varit med.....

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

29 oktober 2011 23:12

Hade Rudi nåt dass i sin lilla stuga???
Vi frågade nämlgen honom detsamma!!
Snacka om att vi är dukigt AVIS på er som fått träffats på riktigt.
Nöp ni varandra i kinderna så det verkligen var på riktigt också, så det inte bara var en dröm???
Vi får väl drömma i våra nattdrömmar istället att vi får träffa er.
Var DEN DÖDA ÄLGEN läskig??
Vi är bara lite nyfikna!!
Vov från grabbarna boys!!

http://www.grabbarnaboys.blospot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

29 oktober 2011 23:33

Men hallååå, Vilken spännande dag ni haft då!! Tänk vad roligt att få umgås sådära med någon man bara bloggat med innan :-)
Och vilka härliga bilder på er! Ser verkligen ut som att ni haft det kanon.
Kram!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Malin

Malin

30 oktober 2011 01:01

Åh vilka härliga bilder,och vilken härlig dag :) .. Nu sover du nog riktigt gott inatt!
Kramar!

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

30 oktober 2011 07:48

Tack själva för trevligt sällskap och god matsäck! Absolut gör vi om det när det passar! Nospuss till Vinja från Rudi.

http://wwww.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

30 oktober 2011 08:05

Det var en rejäl promenad! :) Förstår att ni var trötta sen!

Hur kommer det sig att ingen tagit hand om älgkadavret?

http://www.henrikolsson.eu

 
Becca & Olga

Becca & Olga

30 oktober 2011 09:18

Vad kul att träffa Rudi :D:D Men blä vad äcklig den där älgen hade blivit nu :S Iscchlo Pischloo

http://www.aktivmedhund.wordpress.com

 
Laila och doggsen

Laila och doggsen

30 oktober 2011 10:01

Find Bilder och ni verkar ha haft lika fin dag som vi.. fantastiska höst!!!!

Vill bara tacka för hjälpen med Izac.. såret läkte nog på 1,5 dygn.. helt otroligt.. nu är han haltfri och pigg som en mört =)) Hoppas vi ses idag..
kram från oss

http://www.2vallhundar.se

 
Kicki

Kicki

30 oktober 2011 10:41

Underbara foton å härligt att gå på nya ställen...bara de gör ju att man blir trött av alla nya intryck!!*L* men usch hur kan ett älgkadaver få ligga så där???...hade ett rådjur som låg i diket precis utanför oss i nästan tre v innan de tog bort de trots påtryckning till polisen tre ggr...hoppas du får en bra söndag!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

30 oktober 2011 11:18

Vilken genomkörare, har du träningsvärk i dag tro;-)
Fina bilder, solen skiner genom träden var så läcker det är bara dansande älvor som fattas.
Ha en skön söndag;-)))
KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

30 oktober 2011 16:58

Skoj ni har haft det då!
Jag och Rudi vi säjer fula ord till varandra när vi ses.
Du skulle ju komma och testa mina skogar också innan vita helvetet kommer och förstör allt.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

30 oktober 2011 17:59

Härligt med en riktig långpromenad, dom såg ut att trivas gott hundarna:) Bilden där solen skiner in genom träden var ljuvlig... verkligen vacker natur!

http://timsevimse.wordpress.com

 
sandra

sandra

30 oktober 2011 18:45

men uhhhhhhe vad äckligt!!!! den var inte liten!!!

http://www.zamantha-freija.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

30 oktober 2011 19:06

Sv: Oj, till och med en hund? :/ Hur kan man göra så?

http://www.henrikolsson.eu

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

30 oktober 2011 20:25

Vilken HÄRLIG promenad! Inte fel att gå på nya marker & få lite ombyte, hundarna ser ut att trivas:) Kram från oss

http://www.starsweepers.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

30 oktober 2011 23:13

Nähä! Ingenting här ännu?!
Tittar in i morrn då ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

31 oktober 2011 07:51

Oj det var den LILLA promenaden det ;)
KRam

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

3 november 2011 10:40

Det ser ut som om Vinja stortrivs i sällskap med Rudi men så är han en snäller kille, som bara älskar att posera och träffa hundflickor, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards