Heratorpets Vinja

Alla inlägg under september 2011

Av Heratorpets Vinja - 22 september 2011 20:24

I morse när jag kom hem från jobbet blev jag djupt besviken   , det var super mulet och det hade även regnat nästan hela natten   .


Kolla så det såg ut, ni förstår man blev besviken.


.

  


.

Gick i alla fall och la mig att sova   och hoppades på bättre väder.


Och jag hade tur när jag vaknade för det var fint väder   , visserligen blåste det lite  Windy men det kunde jag stå ut med.


Så när jag vaknat till lite och även ätit lite frukost så gick jag och Angie till skogen för där blåser det ju inte så mycke. Både Vinja och Zäpo for omkring och hade jätte kul   . 


Vi hittade även ett gäng trattisar, tur man är hundägare och har bajspåsar. För inte hade vi tänkt på att ta med nått att plocka i, måste börja komma ihåg att lägga en påse i ryggan när vi går ut i fall man hittar svamp.


Var rätt mycke där fast skogen inte är så stor. När vi fått 2 bajspåsar fulla så gav vi oss men såg en massa mera. Får väl hoppas dom kan växa på sig så kan vi ta dom sen   .


Nästan 5,5 km fick vi ihop när vi irrade runt i skogen.


.

     

Lite bus.


   

Men vad ni ska vara söliga då.....


   

Mattes sötnos.


       

Det är kul med dragkamp.


   

Hittade en egen pinne att gnaga på.


   

Zäpo hittade också en pinne.


   

Min lilla plutta.


   

Man blir törstig av att springa i skogen.


   

Kolla.....Nu har jag också lyckats hitta svamp   .


   

Fina Zäpo.


   

Världens vackraste Vinja.


   

Dagens svampskörd.


.

Efter promenaden var det bara hem och laga mat innan det var dags att vila lite. Men inte blev det nå sova idag inte   , fattar inte att grannarna ALLTID ska hamra, borra eller på nått annat sätt låta så fort man ska försöka sova. Usch vad trött jag blir på det   , sen slår det alldrig fel att starx innan jag måste gå upp så blir det alltid tyst.


Får bara hoppas det blir en natt med långa band så man kan vila lite mellan bytena.


Nu hinner jag tyvärr inte med mera för nu måste jag börja fixa ordning det som ska med till jobbet och ut med Vinja innan jag åker. Men med lite tur så kanske jag tittar in hos er i natt.


Bye, Bye    






Av Heratorpets Vinja - 21 september 2011 20:12

Jaha och var tog det fina höstvädret som dom lovade idagThinking. Inte har det varit hos oss i alla fall för här har det regnat mest hela dagenRainy. Nej inte hela dagen föresten, på em när jag skulle laga mat och sen gå och lägga för att vara lite pigg inför natt skiftet då började det minsann spricka upp lite och bli bättre väder.


Så dagen har mest bestått av vila för Vinja idag  I'm sorry, kändes verkligen inte så lockande att traska ut i regnet. Inte för att tösen jobbat så hårt på sista tiden men en vilodag ibland är ju inte fel det heller.


Det blev i stället en tur upp på apoteket för att köpa lite huvudvärks tabletter, sen en tur till Willys för att handla lite. En tur till udden och tillbaka var vad som bjöds på för Vinja idag.


Kollade nyss vädret och både Yr och SMHI har lovat uppehåll o även lite sol   i morgon så jag hoppas verkligen dom har rätt.


Lite bilder från våran korta tid ute blev det i alla fall. Vinja fick som vanligt ställa upp lite crazy kort för att rädda bloggen   .


.

  

Regnigt och blött på väg till bilen.


  

Vinja läser lite nyheter.


  

Men snälla skynda ta kort nu, jag sitter verkligen inte bra här.....


  

Grått och trist i Torshälla idag.


  

Blev lunch i bilen.


  

Willys.


  

Hej alla kompisar där ute, om era hussar och mattar släpar ut er i regnet så ta med ett paraply.


  

För om det börjar regna kan ni bara sätta er så här och vänta tills det går över   .


  

Varför måste dom röja bland buskarna när det regnar. Titta så dom geggat ner på vår fina grus stig   .


.

Nu är det dags att börja förbereda sig inför att åka och jobba. Hoppas verkligen det blir en lugn natt för inte har det blivit så mycke sova nu på kvällen   .


Förhoppningsvis kan jag besöka er under natten för nu hinner jag tyvärr inte. Så till er som får sova i sin säng i natt önskar jag en god natt sömn   . Och till er som måste göra som jag, jobba. Hoppas jag att ni får en bra jobbar natt   .


Ha det så bra alla ni där ute så hörs vi i morgon igen   .








Av Heratorpets Vinja - 20 september 2011 23:07

Idag på fm så var det bara jag och Vinja som gick en promenadWalking The Dog Female.


Dom hade ju lovat strålande sol idag  , var det först på morgonen men sen blev det lite mulet. På promenaden var det lite blandat väder både med sol och molningt.


Dagens promenad blev ut mot udden, förbi båtslipen och sen vägen ut mot Kolsta. Sen upp och genom skogen och hem. Ca 6,5 km lyckades vi få ihop på dagens sväng. 


Inte lätt att få så roliga kort när vi går själva, men Vinja fick posera lite här och där för att några bilder i alla fall.


.

   

Dom håller på och röjer buskar vid ån. Det blir rätt snyggt men lite läbbigt när det nu sticker upp en massa pinnar som dom kan göra sig illa på   .


   

På väg ut mot udden, så som det ser ut till höger såg det ut innan dom rensat på förra bilden.


   

Vinja kommer tassande över lilla bron.


   

Lite poserande på brunnslocket.


   

Kan stå fint också.


   

Blev rätt fint väder när vi kommit iväg en bit.


   

Högt uppsatt Vinja.


     

Finns en del fina sommarstugor i skogen.


.

I morgon så är jag ledig över dagen för jag ska ut på kvällen och jobba natt. Så i morgon bitti blir det ingen klocka på ringning utan nu ska jag dra mig så länga jag vill. 


Nu ska jag kolla lite vad ni gjort under dagen och sen blir det nog minst ett CSI innan jag lägger mig.


Natti, Natti      





Av Heratorpets Vinja - 19 september 2011 23:18

Var verkligen inget lysande väder man vaknade till i morse, det regnade som bara den Rain Cloud. Hade föresten redan börjat igår kväll så jag förstod det skulle bli ett skitväderThumbs Down .


Blev en liten seg start med först lite tid vid datan  Computing och sen lite frukost  Sipping Tea .


Vid halv 11 så träffade jag Angie för en liten tur upp i Torshargs skogen, så det var bara sätta på sig regnkläder. När jag kom ut hade det nästan slutat att regna och vi hade faktiskt tur på hela svängen att det bara droppade lite grann.


Ca 5 km fick vi ihop på den lilla skogspromenaden och även lite bilder. Men det var ju rätt mörkt och mulet så nå lysande blev inte korten.


.

  

Mulet och trist var det ute.


        

Lite bus på gärdet blev det.


    

Zäpo poserar i mossan.


  

Blev självklart ett kort på bägge två också.


  

Vinja poserar lite bland några ormbunkar.


.

Sen var det bara hem och torka en blöt hund. Käkade lite och sen var det jobbar dags.


Dom säger det ska bli bättre väder i morgon, hoppas verkligen det.


Hörs i morgon igen, Natti, Natti   .







Av Heratorpets Vinja - 18 september 2011 22:00

Har inte varit nått lysande väder här idag inte, har varit mulet mest hela dagenBlack Cloud. Inte nog med det så har det blåst en hel del ocksåWindy, inte skönt alls att vara ute då.


När jag kom hem från jobbet så blev det lite vila, mitt huvud och jag var inte riktigt kompisar så jag tog en tablett och gick o vilade liteSleeping . Var så skönt så.


Vid 5-taget så träffade vi Angie och Zäpo för en liten promenad  Walking Dog. Blev även idag en tur ut mot Viggeby men vi kortade av den lite för ingen av oss tyckte det var skönt ute i blåsten. Så dagens sväng blev bara 5 km.


Blev en liten tur vid ån innan vi mötte Angie vid Torsharg. Lite bilder blev det även idag, men tyvärr inte så mycke roliga busbilder.


.

  

Mulet var det, men som tur klarade vi oss från regn.


  

Verkar inte som om folk är så rädda om sina båtar. Händer så här med minst en båt varje sommar.


  

Vinja poserar lite vid ett träd med små röda äpplen, eller vad det nu var.....


  

Hmm, undrar om dom här är nå goda.


  

Godisutdelning.


  

Hopp o lek.....


  

Verkar vara väldans spännande nyheter här.


  

Zäpo med sin jordkockla som han lekte med.


  

Två sötnosar   .


.

I morgon så slipper jag gå upp så jätte tidigt, har nämligen 2 em skift nu. Skönt få sova lite längre efter 3 tidiga mornar.


Får verkligen hoppas att väder prognosen har fel om morgondagen. Den säger det ska   regna   nästan hela dagen   .


Ja nu gäller det att inte komma i säng allt för sent då, för då får man ju inte så nått längre i alla fall.


Hoppas att ni haft en skön helg allihopa   .


Måste bara berätta att våran träningskompis Ingrid & Allt-I i helgen varit och tävlat Nordiska Mästerskapen och tog GULD #1 Trophy. Dom är verkligen helt suveränaWoohoo! .


.

 






Av Heratorpets Vinja - 17 september 2011 21:16

Har haft kanon tur med vädret idag också, blå himmel och sol   . Tyvärr så ska det visst bli slut på det härliga vädret   , ska visst regna i morgon   . Hoppas verkligen att dom har fel.


Blev även idag en promenad med Angie och Zäpo  Walking The Dog Female. Blev ut till Viggeby och vände även idag. 

Men även om det var samma sväng så blev det i alla fall nya kort   .


.

   

Kollar bryggan och håller koll om Zäpo kommer.


   

Bus på Torsharg.


   

Men hallå, skynda fota klart nån gång för så här kan man inte stå hur länge som helst....


   

Zäpo tar en paus i gräset.


     

Lite bus.


   

Kolla in vilka läckra äpplen.


   

Mor och son.


         

Ännu mera bus.


.

Skulle ju egentligen ha åkt och tävlat i morgon i Arboga, men eftersom Vinja började att löpa så har jag fått ringa återbud dit och även till Enköping nästa helg  . Så typiskt när man äntligen kommit med på en massa tävlingar.


Klockan har som vanligt rasslat på alldeles för fort och det börjar bli dags fixa inför morgondagen och sova lite.


Hoppas att ni alla haft en skön lördag. 






Av Heratorpets Vinja - 16 september 2011 21:32

Ja då har man avverkat första fm av 3 stPhew, inte kul när klockan ringer halv 5 på morgonenAlarm Clock .


Efter jobbet så blev det en promenad med Angie och Zäpo. Blev en tur ut till Viggeby och vände, ca 7 km fick vi ihop på dagens sväng.


Märks det börjar bli kallare ute, men vi hade i alla fall tur med bra väder på promenaden. Var sol hela tiden   .


Det hade kunnat sluta illa på våran promenad idag   . Nått förbannade pucko hade krossat en glasflaska på grusgången  Grrr  Soapbox och Vinja klev precis i alltihop. Jösses vad rädd jag blev, trodde hon skurit upp hela tassarna men som tur var hade hon klarat sig   .


Kolla här, hur jävla dum i huvudet får man vara som gör så här......


.

  


.

Nu kommer det lite roligare bilder från våran promenad. Börjar med några när Vinja fick posera lite medans vi väntade på Angie och Zäpo.


.

      

Visst är hon fin min lilla pärla.


  

Zäpo smyger lite på morsan.


  

Vinja smyger också.


  

Härlig blå himmel även idag.


  

Zäpo har hittat en kul lerkockla.


  

Vattenpaus.


  

Mor och son så fina tillsammans.


  

Zäpo.


  

Vinja.


  

Mattes fina tjej.


  

Hallå där, ska vi busa lite....


  

Lite brottning i gräset.


.

Ja det var vad som hänt här idag. Nu måste jag skynda mig bre mackor och fixa inför morgondagen. Klockan är snart 10 så det är dags sova om man ska orka upp i morgon.


Får se bara hur lätt det går att somna för nån av grannarna har fest.


Hörs i morgon igen, hoppas det är lika bra väder då också    







Av Heratorpets Vinja - 15 september 2011 21:30

Har varit ett kanon väder på fm idag med en blå himmel och sol   .


Vid 10-taget så träffade vi Jessica och Gnista för en promenadWalking The Dog Female. Blev en tur bort mot Torsharg, Viggeby, upp mot Gärdtre, sen över Glömsta gård och bort mot Gökstens skolan och hem. Lite drygt 8,5 km fick vi ihop på dagens sväng.


.

   

Jessica och Gnista.


   

På väg upp mot Gärtre gård.


   

Vinja, Gnista och Jessica.


     

Vattenpaus.


   

Tjejerna poserar lite.


     

Fina Gnista.


   

Hmm, man kan undra hur långt vi gått egentligen. Gnista ser ju helt färdig ut, eller om hon bara helt enkelt är uttråkad.


   

Nu är äntligen den här grusvägen färdigt, kanon med lysen också   .


.

Sen blev det hem och slappa lite, rätt skönt efter promenaden.


På em blev det en tur ut till udden och tillbaka och då passade Vinja på att kontrollera sina bryggor vilket var flera dagar sen nu....


.

   

Hallå ni där, hänger ni på nu då och kollar den här bryggan.


   

Ser rätt okej ut där borta tror jag....


  

Hmm, här är nog nått som behöver fixas tror jag.


  

Världens bästa Vinja   .


.

I morgon så börjar jag att jobba igen, är verkligen inte kul allsThumbs Down . Men det är inte mycke att göra åt. Så ska jag orka upp när klockan ringer så börjar det snart dags att gå och sovaPillow . Kommer inte bli lätt alls då jag inte är det minsta trött.


Men jag får väl lägga mig och läsa lite i boken   .


Hinner kanske in till några av er innan jag måste leta upp sängen. Hoppas ni haft en bra dag.


Hörs i morgon   .


 





Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards