Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Promenad I Bjällersta Skogen

Av Heratorpets Vinja - 23 september 2011 23:00

Tror jag blir galen på mina grannar snartCrazy 1, tror ni jag fick sova ordentligt idag då när man kom hem från jobbet. Nej, nej strax före kl 10 så började någon att borra så det dånade i sovrummet Construction. Inte lätt att sova då inte.


Lyckdes väl till slut somna om när dom tystnat, men inte blev det länge det heller för våra grannar satt på balkongen och det hördes en del så strax före kl 12 var det bara att gå upp.


Har varit rätt seg under dagen men på em så åkte jag och Vinja upp till Bjällersta och gick en sväng Walking The Dog Female. Började en bit på elljusspåret och fortsatte sen en runda i skogen som blev ca 7 km.


Det blåste en del men hade ändå tur att solen sken Sunshine.


Här kommer lite bilder från dagens sväng.


.

  

Solen sken halv 7 i morse när jag kom hem.


  

Parkerade bilen längst ner vid elljusspåret.


  

Dom hade tagit bort massor av stolper där lysena brukar sitta..


  

Promenaden började med denna backe.


  

Kolla vad dom förstört när dom åkt och tagit bort stolparna.


  

På denna lilla grässtig genade vi över.....


  

.....Så att vi kom ut på elljusspåret igen.


  

Solen lyste härligt mellan träden.


  

Vinja poserar lite i blåbärsriset.


  

Mera backar blev det.


  

Så tråkigt när dom hugger ner skogen.


  

Fina tjejen i solen.


  

Hittade även en väldans god pinne.


  

Över en lång träspång gick vi också. Gäller ta det försiktigt så man inte drattar på ändan.


.

Blir ju tyvärr inte så mycke springande på lilla fröken när vi går själva. Så när vi kom till en backe så blev det lite boll kastande med delvis lite uppletande. Eftersom jag inte ville ha en massa stress med bollen så fick hon sitta stilla när jag kastade och sen springa och hämta den.

Eftersom hon inte såg ibland var den hamnade så blev det ju även lite uppletande också   .


Nu ska jag kolla en lite snabbis hos er men sen måste jag sova. Känns som ögonlocken hänger vid knävecken   .


Sköt om er så hörs vi i morgon igen   







 
 
Cruellas sida

Cruellas sida

24 september 2011 00:00

Jobbigt att inte få sova när man jobbat natt! Själv sitter jag och gäspar på jobbet nu! Sov gott du som får!

http://crllaue.blogspot.com

 
Monica

Monica

24 september 2011 07:57

Ja det är avigsidan av att bo i flerfamiljshus, när vi flyttade ut hit var det för tyst så det var svårt att sova första veckan.
Kan vara skönt för henne att gå lite själv också finns ju mycket att lukta på.
Blir ingen blogg förrän i morgon kväll, har fullt upp vilket ju bara är kul.
Ha en skön helg/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica

24 september 2011 08:17

Nej det är bara Ebba o Kajsa som har en gemensam nämnare och det är farfar.
Men går man längre bak så har ju dom flesta samma släkting någonstans.

 
Anna med flock

Anna med flock

24 september 2011 08:36

Segt att inte få sova ordentligt efter nattens jobb... känner igen det där tyvärr... Vilken häerlig promenad ni verkar ha haft, underbart väder... Bilden på Vinja i blåbärsriset var ljuvlig, gillar ljuset i den!

Önskar er en toppenhelg!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Sarah

Sarah

24 september 2011 10:18

Usch då, jobbigt att inte få sova när man behöver det!
Det är det som är jobbigt med att ha grannar! :(

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

24 september 2011 10:30

Vad jobbigt att bli väckt av borrandet hos grannen!

Hoppas att du får sova igen det i helgen!

Sv: Totalt kommer det att krävas runt 75'000 kronor, men ca 50'000 är redan ordnat via semester och komptimmar!

Håller även på att spara en del själv :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Mia och Greta

Mia och Greta

24 september 2011 19:30

Många fina bilder blev det :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
sofie

sofie

24 september 2011 20:01

Vilken härlig promenad slinga. Här hos oss har de med bökat runt i skogen och det har blivit stora vattendiken. Kattfan tyckte att det var lite för mycket sist och tänkte vända och gå hem så jag fick bära henne tills det blev bättre. Synd när det blir så med djupa spår. Själv myspyset blir ju inte det samma när man måste hoppa runt i mellan åt.
Vet inte vad jag ska säga om grannen då vi själva har varit en sådan under två veckor ;) när vi har snickrat på fasaden.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

24 september 2011 21:23

Sv: Det vore jättesnällt om ni ville vara med och hjälpa till - men det är absoult inget tvång!

Jag riktar mig i första hand till företag :)

Min mail är i alla fall info@henrikolsson.eu :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

24 september 2011 22:58

Grannar slipper man om man bor som vi, det är en av de allra bästa fördelarna med skogsboende! Jag skulle bli tokig om jag inte fick sova för borrande och hamnrande. Hoppas innerligen att de har borrat klart snart.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards