Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Heratorpets Vinja - 2 september 2011 20:54

Blir en snabb blogg då jag måste packa och sova inför morgondagen.


Har idag varit hos Ingrid och tränat lite uppletande. Gjorde alla med synintryck så hon ska ha en possitiv minnesbild inför morgondagen.


Lite bilder från dagens lilla träning kommer här.


.

  

Allt-I redo för lite uppletande.


  

Här kommer hon med en av alla saker hon hittade.


  

Lite bus och dragkamp efter lyckat uppletande.


  

Allt-I med sin boll.


  

Vinja redo att ut och leta.


  

Full fart ut.


  

Hittade saker gjorde hon också.


  

Kolla vad jag hittade i skogen.


.

Ingrid tränade sen lite av momenten inför Nordiska.


.

  

Allt-I med träapporten.


  

Matte får sig en utskällning   .

  

.

Jaha, nu var det dags att packa lite inför morgondagen. Men fy fan vad jag är nervösNervous 2. I bland undrar jag verkligen vargör man utsätter sig för detta när man blir hemskt nervös varje gång Nervous. Fast egentligen så borde man ju inte vara det för vad är det värsta som kan hända Thinking. Jo man kan misslyckas och det går helt åt helvete..... Men vad gör egentligen det???? Du åker ju hem med samma hund som du kom dit med och älskar den lika mycke i alla fall Couples.

  

Men ändå så är man ett nerv vrak flera veckor innan en tävling och sen blir det bara värre ju närmare den kommer. Tänk om man skulle kunna gå i terapi och slippa vara nervösDoofus.


I mitt fall har jag flera olika nervositeter:


1. Jag är inte säker att hitta till klubben som anordnar tävlingen.


2. Att inte gå vilse i skogen.


3. Hitta från den skogen som spåret finns tillbaka till klubbstugan.


Sen blir det ju lite annan nervositetHmm 2. Nu vet jag ju att vilse går jag inte iaf på appellplanenThumbs Up och det är ju nått bra. Men sen är det ju lydnaden med alla kluriga moment som inte sitter som man vill No, så då ska jag vara nervös för det också.


Så man undrar verkligen ibland vad man håller på med Hmm 2. Men så finns det ju en annan sida av allt detta också som är mera kul, menar inte då att tävlandet inte är roligt utan bara fruktansvärt nervös.


1. Man får träna och kul med sin hund och se den utvecklas i mot och med gångar.


2. Din hund bara ÄLSKAR ju att träna med sin matte/husse Wakka Wakka.


3. Man får en glad, lycklig, lydig hund som älskar att träna.


4. Man träffar en massa andra underbara hundnördar som har samma intressen som man själv och kanse kan man bolla lite ideer med varandra.


5. Sen att stå där på pallen efter en riktigt lyckad tävling och få ett CERT ...... DÅ ÄR DET VERKLIGEN VÄRT ALL NERVOSITET. I alla fall i just den stunden.


.

Ska sen ärligt erkänna att sen vi gick vilse i Södertälje skogen och hamnade i ett villa område   så är det allt lite pirrigt att ge sig ut alldeles ensam med vovven.


Men som vanligt är det bara att lite hunden och följa henne för det är hon som har nosen av oss   .


.

Så nu vore jag väldans glad för lite tum och tass hållning i morgon   . Om ni bor i närheten och har en bra spår hund så finns det stora chanser ni kan få ut och leta efter oss   .


Nej nu alla mina vänner så måste jag nu fixa packning och gå och sussa lite. Klockan ringer vid 4 taget på morgonen  Alarm Clock.

Så ni får önska mig en god natts sömn och gärna hålla en liten tumme elle tass i morgon också.


Hinner tyvärr inte besöka er i kväll utan får ta det i morgom efter tävlingen....Om vi överlever den Wink.









Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards