Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Heratorpets Vinja - 23 augusti 2011 23:45

Vid lunch tiden så gick jag och Vinja ut en sväng. Blev ut mot udden och sen mot Torsharg där det blev lite träning   . Började med lite fritt följ, blev vänster sväng och höger språng marsch och vanlig marsch. Stegförflyttningar och vändningar på stället. Är så stolt över min flicka för hon gjorde det så bra  .


Långa inkallningen blev det också, den skötte hon kanon min lilla flicka   . Efter inkallningen så förökte jag mig på ett framåtsändande. Det gick både bra och dåligt. Set är ju mest den sakta delen som krånglar, men det kråmglar olika.


Antingen går hon väldans rakt och kollar inte mig så mycke men då oftast kommer hon för långt ifrån mig. Det andra är att hon håller en lugnare tackt men då så kan hon kolla in figgarna, och hon vinglar och kollar var jag är. Men då så har hon oftast inte så bråttom.


Det är verkligen inte ett lätt moment det där   .


Efter det så är det ju krypet. Det är heller inte så lätt att få till bra. Antingen går man för fort eller för sakta.  Alltid lika svårt att komma ihåg vilken takt som var bäst.

Vi tragglade på ett tag med krypet och tyckte vi fick till det efter lite träning.


Metall apport blev det också, riktigt duktig är hon tar den utan gnäll. Idag var farten lite bättre än den brukar.


Skall tränade vi också som gick bra.


.

Lite bilder från träningen och lite bilder på väg ut mot Torsharg.


.

  

Lite fina blommor finns det kvar ute.


  

Lilla kossan Vinja.


  

Vackra rönnbär.


  

Dagens första prokoll   .


  

Vackert med båtarna.


  

En sista koll på bron.....


  

Vinja redo att träna sakta delen på framåtsändande.


  

Liten paus under träningen är skönt.


  

Vinja med metallapporten.


.

Blev som sagt träning som går att göra hemma. Blev inte nån stege, hopp och tungaapporten, det får man åka till bruks att träna på.


På kvällen här efter att gästerna hade gått så åkte jag och Angie till våtmarken och gick en sväng. Angies granne var och så med och promenerade.


Vinja och Zäpo lekte massor och hade super kul Wakka Wakka. Lite drygt 7 km fick vi ihop på dagens sväng.


.

  

Vinja i solen.


      

En massa bus blev det också.


  

Paus i gräset.


  

Mammas sockertopp.


  

Zäpo spanar lite.


  

Viktor.


  

Läcker solnedgång över gärdena.


  

Fina Zäpo.


  

Solen går ned vid våtmarken.


  

Liten familjebild.


  

På vägen hem så började det komma dimma på gärdena, ser nästan lite spöklit ut.


.

Detta har vi gjort idag. Så trotts vi hade kalas så har jag både hunnit träna och gå en redig promenad.


Och inte blev det tidigt i säng fast ja sa det skulle bli det. Klockan är nu över 12 så nu mäste jag skynda mig in i sängen.


Natti Natti  Sleeping


Om ni föresten hittar en massa stavfel i dagens blogg beror det på att jag flera ggr suttit och somnat när jag skrivit och sen så är jag så otroligt trött.











Av Heratorpets Vinja - 23 augusti 2011 09:33

Är ledsen att jag inte han blogga igår men jag var så jätte tröttTired. La mig strax före kl 10 och läste lite i nya boken en stund innan jag somnade.


Tanken var ju att jag skulle åkt till bruks igår fm för lite träning. Men vädret och jag var inte inne på samma linje för det regnade som bara den hela fmRainy . Jätte tråkigt då vi verkligen skulle behöva träna när vi nu kommit med på 2 tävlingar. Men förhoppningsvis blir det bättre väder nån dag  Sunshine .


I stället så blev det lite film med dottern, vi tittade på den 3:e filmen av Twilight. Den var bra, men det blir ju inte som böckerna där man kan förklara och berätta på ett annat sätt än vad det blir på film.


Sen blev det lite städning VacuumingDustingför sonen fyller idag så det kommer lite gäster på em.


Blev även en tur till Willys för att inhandla lite fika och sen en tur till DjurMagazinet och inhandlade lite fisk till akvariumet Fishy.


Vädret var tråkigt hela dagen så lilla fröken fick sig en vilodag. Hade tänkt gå en liten sväng på kvällen men då fick jag besök av John Blund så då orkade jag inte.


2 ynka bilder blev det igår och dom kommer här.


.

  

På väg till bilen. Blött och kladdigt är det ute   .


  

Mattes flicka   .


  

Så här ser det ut hos oss just nu, så vi får väl vad det blir för väder senare.

  

.

Finns en del kvar att göra innan gästerna kommer. Ska bakas lite sockerkaka och göras tårta. Sen finns det även lite städning kvar Thumbs Down.


Kommer troligvis en liten rapport i kväll vad vi gjort under dagen. Men det blir en tidig blogg då jag börjar jobba i morgon och klockan kommer ringa halv 5 Alarm Clock.


Håll tummarna att vi slipper regn här idag så man kan gå en sväng utan att bli blöt.


Hörs senare Hello.







Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards