Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Heratorpets Vinja - 11 augusti 2011 22:49

Idag så har jag och Ingrid varit iväg till Finspång och tränat. Varför så långt undrar ni kanske Thinking. Var nämligen så att vi blivit inbjudna att komma och träna med Linda & Clicker och Therese & Cax.


Våran färd började strax före kl 8 och vi var framme i Finspång runt kl 10. Vi började hemma hos Linda där dom lagt ett spår till Cax som han och matte Therese tog när vi kom dit. 


Cax har haft lite problem med gärdes spår men idag gick det riktigt bra   .


.

   

Cax i spåret.


  

En av apporterna som Cax hittade.


  

En duktig Cax och en glad matte efter dagens spår.


.

Sen åkte vi till skogen för att spåra. Linda la Vinjas spår för annars hade jag väl gått vilse   . Vet inte hur långt Vinjas spår var, ca 700 m kanske med 6+slut. Hon hade lite strul med upptaget men spårade annars jätte bra   . Hon missade en liten pinne men jag är jätte nöjd ändå. Hon skötte sig jätte bra i skogen, matten gjorde en vurpa men som tur är så bryr hon sig inte om sånt utan fortsätter glatt vidare bara matten rest på sig.


Tyvärr så har jag inga bilder från vårat spår, Ingrid har fotat och ska skicka dom senare. Så när jag får dom så kommer dom i bloggen.


Även Clicker spårade, han var jätte duktig med sitt spår   . Linda och Clicker ska tävla appellen på lördag och det kommer säkert gå kanon  Thumbs Up .


.

  

Clicker sitter och väntar på att få spåra.


  

Clicker och Linda på väg i spåret.


  

Hittade en massa apporter gjorde han också.


.

Efter spåret så åkte vi och käkade lite. Sen åkte vi till Finspångs Bk och tränade.


.

  


.

Först ut att träna var Therese och Cax, dom tränade på appell momenten.


.

  

Therese och Cax redo för lite träning.


  

Linförighet.


  

Framförgående.


  

Inkallning.


  

Apportering.


  

Hopp över hinder.


  

Fina Cax.


.

Sen var det Ingrid och Allt-Is tur, dom tränade mest på stadga idag och även lite annat.


.

  

Fritt följ.


  

Bollen får man när man varit duktig.


  

Framåtsändande.


  

Redo för kryp.


.

Sen var det Linda och Clickers tur, dom tränade ju självklart på appell momenten eftersom dom ska tävla. Riktigt duktig är han Clicker så det kommer säkert gå kanon på lördag.


.

  

Linda och Clicker redo.


  

Språng marsch.


  

Framförgående.


  

Inkallning.


  

Hopp över hinder.


  

Fina Clicker.


.

Även jag och Vinja tränade lite, körde igen elit momemnten. Gick väl inte så bra direkt idag Pouty. Tränger i fria följe, satte sig upp när hon låg för långa inkallningen och framåtsändandet är ju katastrof känns det somShocked 1. Hon vinglar som bara den på den sakta delen och går och kollar på mig. Sen har en tråkig matte som är dålig på att berömma henne Kicking Dirt.


Så nog finns det att träna på alltid. Det som kändes bra var apporteringarna, även om hon tyvärr är rätt långsam in så var hon tyst Woohoo!. Det känns verkligen skönt.


Så nu måste jag försöka lösa det där hemska framförgående, vilket inte kommer bli speciellt lätt Duh.


Hade jag vetat det skulle gå så här illa på lydnaden så hade jag absolut INTE anmält till en massa tävlingar. Känns nu som man bara hoppas att bli bortlottad på alla så man slipper skämma ut sig Embarrassed.


Blev som sagt inga bilder på Vinja idag, men eftersom hon kanske borde få vara med i sin egen blogg så lägger jag in en gammal bild.


.

  


.

I morgon bitti så ska jag och Jessica göra ett nytt försök att ut och gå. Ni får hålla tummarna för bra väder   .


Ha det så bra och Natti, Natti   .


















Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards