Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Mh Med Enduros C-Kull Igår & Promenad Idag

Av Heratorpets Vinja - 3 juli 2011 23:30

Blev tyvärr inget bloggande igår kväll då jag kom hem så sent.


Har ju som ni flesta vet varit och filmat Enduros C-kulls Mh igår. Var jätte roligt att få se alla igen och kolla på deras Mh. Alla var duktiga och gjorde ett bra Mh   .


Han ju tyvärr inte ta speciellt många kort då jag skötte filmandet hela dagen. Blev en lång dag att filma för första hunden började kl 8,00 och sista var klar runt 16,00. Så nog känns det i höger armen idag att man filmade så mycke igår.


Men jag han få några kort han jag med och sen har jag fått några av en valpköpare till Ingrid. Så det blev en del bilder ändå  


.

  

Deltagare och publik är redo.


  

Figuranter och domaren.


  

Cross vid dumpen.


    

Cross lek.


  

Cross vid spökena.


  

Ulrika & Cash.


  

Cash.


  

Cash vid dumpe.


  

Cash gripande.


  

Cash lek.


  

Coola Pompe vid dumpen.


 

  

Pompe hantering.


  

Pompe vid avståndsleken.


  

Pompe vid spökena.


  

Alla lyssnar på vad mentalbeskrivaren har att berätta.


  

En trött Rex efter dagens Mh.


  

Cenit hantering.


    

Cenit gripande.


  

Cenit lek.


    

Cinza lek.


  

Clicker & Linda.


  

Clicker vid dumpen.


  

Clicker kampar.


  

Clicker vid spökena.


.

Tyvärr så är det inte bilder på alla hundarna, men det är inte mycke göra åt.


-----------------------------------------------------------------------------------


Som ni säkert förstått så fick Vinja sig en vilodag igår. Han tyvärr inte med nån promenad. Men idag så blev det en sväng för henne. Angie och grabbarna var också med på promenaden Walking The Dog Female. Blev en sväng ut mot Kolsta och vände, fick ihop ca 8,5 km på den svängen.


Några få kort blev det bara på den svängen och dom får ni se här.


.

  

Buskul med sonen.


  

Självklart ska dom ha samma pinne.


  

Rex och Zäpo med sina bollar.


  

Väntar på att bollen ska kastas.


.

Ja så har våran dag sett ut idag. Får se vad det blir för väder i morgon så vi kan bestämma då vad som händer.


Hoppas ni alla haft en skön helg. Hörs i morgon.


Natti, Natti Pillow












 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

3 juli 2011 23:56

En lååång adg alltså ;-) Men kul!
Men du som går så mycket i skog o mark, kan säkert hitta kantareller ;-)
Vilka härliga bilder. Skiljde det mycket i beteendet på hundarna? Ganska intressant med Mh, tycker jag.
Undrar om man törs bada överhuvudtaget, i någon sjö? Eller låta hundarna dricka vatten i diken och pölar?
Ha en bra morgondag
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

4 juli 2011 00:18

Sv. Anabaena, heter algen, och blommar tydligen inte i sjöar, utan i diken och andra små vattendrag? Har aldrig hört talas om det tidigare. Vinja dricker väl också vatten både här o där, när ni är ute?
Hahaha, jaa, tänk, vad kul om någon filmat ;-) Kossan var nog inte farlig, bara nyfiken och ville vara nära.
Sov gott ;-)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Lotta & Gilda

Lotta & Gilda

4 juli 2011 08:57

Hej!
Nu var det länge sedan jag var här och kikade in. Har blivit jätte dålig på att uppdatera egen blogg och läsa andras bloggar :-/
Underbara bilder på MH och hundar :-) Alltid så himla kul och spännande att titta på tycker jag .
Ha det gott :-)

http://minflock.com

 
ulf

ulf

4 juli 2011 09:05

Härligt gäng på bilderna.Är det en alg man ska hålla reda på nu också. När startar algjakten i år? Förlåt men det är nåt hela tiden:)
Ulf

http://schferliv.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

4 juli 2011 10:13

Måste vara roligt att få se en hel kull göra MH och kunna se om dom är jämna mm i reaktioner. Fina bilder på alla fina vovvar :)

http://timsevimse.wordpress.com

 
Monica

Monica

4 juli 2011 10:36

Ja det tar på krafterna att vara med på ett kull MH;-)))fina bilder.
Här har det svalnat av riktigt ordentligt, skönt hoppas nu bara att inte det där skitvädret kommer tillbaka.
Härliga bilder han brottar väl ner mamma
snart;-)))
Ha en bra dag;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lotta igen

4 juli 2011 11:05

Helt ok :-) Gör detsamma (om ok) nästa uppdatering.

 
Ingen bild

Jenny o Dio

4 juli 2011 11:21

Vilken lång men spännande dag ni har haft! Jag förstår att armen är mör efter så mycket filmande!

Kul bild när dom är två som bär på pinnen ;)

Ha det gott i sommarvärmen. Här är alldeles lagom väder idag :)

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

4 juli 2011 12:03

Hej! Kul att se en hel kulls MH även om det innefattar en hel dag;) Häftiga actionbilder på ngr i kullen. Allt gott till dig & Vinja!

http://www.starsweepers.se

 
Sarah

Sarah

4 juli 2011 12:49

En lång men rolig dag :) Fin fina bilder!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

4 juli 2011 14:19

Vad kul med MH! Jag tyckt det var hur roligt som helst när Rudi gjorde sitt. Då visste jag knappt vad det gick ut på, så jag var lika överraskad som han!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

4 juli 2011 19:10

Äntligen tid att titta in.
Har varit väl mycket nu med flytt, mattes borrelia och så hundlägret på det.
Men nu ska livet bli mer normalt igen

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards