Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Heratorpets Vinja - 7 juni 2011 23:48

Med risk för att verka tjatig så har det varit supervarmt idag också Hand fan. Klockan 9 i morse var det redan lite drygt 21 grader i skuggan och 30 grader i solen  Sweaty. Verkligen inte kul med sån hetta.


Lyckades i alla fall få ihop en liten sväng på fm. Åkte bort mot våtmarken och gick en liten sväng Walking Dog. Fördelen med att gå där är ju att det finns en massa vatten som dom kan svalka sig i  In The Pool. Vid första stället så blev det bara lite plaskande upp till magen, men sen längre bort så fick hon simma efter en dummy som jag kastade ut i vattnet. Simmade lite drygt 5 min tror jag, kan blivit mera också.


Promenaden blev bara 4 km, men i den värmen så räckte det mer än väl. Tur det fläktade lite och det även fanns lite skugga vid den tiden.


Det blev nog mest badbilder idag men även lite annat smått och gott  Wink.



  

Kan man få gå i här och svalka sig lite.....


  

Skönt i vattnet var det.


  

Du morsan, tror jag svalkat mig klart för tillfället nu.


  

Kan man kanske bada här också.....


  

Eller kan man hoppa i här tro....


  

Lite poserande blev det också.


  

På flera ställen fanns det lite skön skugga.


  

Tjoohoo vad kul det är att bada.


  

Ser ut som värsta magplasket.


  

På väg in med sin dummy.



Här kommer en liten film på den lilla badbruden.






  

Helt genom blöt och säkert rätt sval också.


  

Vinja i sitt klätterträd.


  

Lustiga saker på busken, ser nästan ut som den fått skägg. Men det är väl säkert nått ohyra av nått slag.



Lite apporteringsträning blev det också på våran promenad. Hade ju ingen apportbock med men använde dummyn för det är ju inte vad hon hämtar som spelar nån roll, utan det är ju själva starten.

Gjorde det 2 ggr och bägge gångerna så var hon tyst   . Första gången sa jag tyst innan jag skickade och andra gången inte. Så super kul att det verkar vara på väg åt rätt håll   . Ska bli spännande hur det går på en appell plan om det har nån betydelse.


Eftersom det inte blev så lång sväng på dan så gick jag en liten på kvällen när jag slutade jobbet vid 22-tiden. Visst var det mycke skönare än på fm men det var rätt varmt och klibbigt ute även så sent. Runt 20 grader var det när jag gick ut och nu är klockan 00,30 och det är fortfarande 18 grader ute.


Kvällens sväng blev inte så lång, bara ca 3 km. Men det var bättre än inget alls. Blev 2 ggr apportering med kopplet på Torsharg och hon var tyst bägge gångerna  Woohoo!.


I morgon så är det ledigt på dagen för jag ska ut på kvällen och jobba natt. Så i morgon så tänker jag inte sätta nån klocka på ringning utan nu ska jag försöka sova ut  Dreaming .


Antar det blir samma värme i morgon så då ska jag och Angie åka till Jollebasen och simträna hundarna lite. Är väl det ända sättet som går motionera på ett tag om det ska vara sån här värme  Melting.



Ha det så bra ni alla där ute så hörs i morgon igen, eller snarare lite senare idag  Wink 



Natti, Natti Sleeping









Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards