Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Heratorpets Vinja - 22 maj 2011 22:18

Blir ett litet snabbt inlägg idag då klockan är mycke och jag ska upp och jobba i morgon Thumbs Down

Vid 12-taget så blev det en tur ut till bruks igen. Janne skulle hjälpa mig lite med lydnaden. Blev lite fritt följ som såg rätt skapligt ut. Inkallande med stå och ligg gick också rätt bra  Thumbs Up .


Sen hade vi framåtsändandet, det går väl sådär Disappointed 2. Har lite svårt att hålla avståndet och att gå rakt, sen efter gruppen så går hon ibland saktare som hon tänkte vänta in mig. Så det som sagt har vi en del att fixa till.


Krypet gick väl rätt hyffsat, förutom lite start gnäll. Men annars tror jag det gick rätt skapligtHappy. Efter krypet brukar det vara skall, men jag tror vi hoppade över det.


Sen kommer det som vi verkligen måste kämpa med......ATT VARA TYST NÄR HON SKA APPORTERA......Vilket inte alls verkar vara så lätt. Janne kämpade länge med Vinja för att få henne tyst.....Det går framåt men är inte klart på länge än.....


Vi höll på rätt länge med apporten, och ibland så var hon tyst och nästa gång inte......Hoppas verkligen att Janne kan lös vårat apporterings problem.



  

Vinja med sina träningssaker.


  

Skönt med lite paus i bilen efter träningen.


Efter vi varit på bruks och tränat så åkte vi iväg till Willys och handlade. Sen hem med alla saker och börja med maten.


Vid halv 8 på kvällen var tanken vi skulle gått en skaplig sväng. Men det började ju att blåsa så fruktansvärt så det var ingen höjdare att vara ute  . Så jag vände precis där vovvarna brukar få bada lite.


Eftersom inte promenaden var så lång så fick Vinja springa lite intervaller, blev 260 m *2*2. Det blev sammanlagt lite drygt 1000 m på 2 intervaller. Och dagens svämg blev lite drygt 4 km.



Blev inte så jätte bra bilder idag, men ni får nöja er med dom då länge,



  

Vinja poserar så fint i det gröna gräset......


  

Samma kort fast ur en annan vinkel.....Har ni nån favorit av dom föresten......


  

Poserar vid strandkanten.


  

Solnedgång vid vattnet.....


  

Mörka moln är på väg så det blir säkert regn i natt.


  

Vinja på väg ut genom rundeln som är på torsharg.



Sen blev det raka vägen hem för blåstan hade fortfarande inte gett sig. Fixa mackor inför morgondagen och lite annat.

Kan inte ha mina sena vanor när man jobbar, för då kommer jag väl aldrig i säng.


Hoppas att eran helg varit bra...


Hörs i morgon, men nu är det verkligen dags att lägga sig.



Natti Natti






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards