Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Heratorpets Vinja - 19 maj 2011 22:47

Vid 9-tiden i morse så åkte jag och Vinja till Flens BK för att träna med Ingrid och Nina.


Var verkligen inget vidare väder när vi åkte, regnet hängde i luften och ju närmare Flen vi kom så blev det sämre väder Partly Cloudy. Var mulet när vi kom fram men sen helt plötsligt började molnen försvinna och solen kom fram Sunnyoch det blev till och med riktigt varmt till slutSweaty.


Vi började med lite lydnad, först ut var Nina med Enduros Aqila. Det blev lite fritt följ, apportering, kryp träning och inkallande med ställande. Kan varit nått mera men det har jag glömt Embarrassed.



  

Nina & Aqila.


  

Aqila.


  

Aqila.


  

Nina och Aqila tränar apportering.



Sen var det Ingrid och Enduros Allt-I Som skulle träna. Dom körde igenom större delen av eliten. Dom ska ju tävla i Flen på söndag.



  

Fritt följ.


  

Stegförflyttning.


  

Gäller hålla tungan rätt i munnen när man tränar.....


  

Full fart med bollen.


  

Krypträning.


  

Ljudgivning.


  

Hoppet.



Sen var det jag och Vinja, blir tyvärr inga kort då jag inte kan fota mig själv. Vi körde igenom hela eliten men inte apporteringarna då vi jobbar på dom separat.


Det mesta gick rätt bra, fast nog finns det att peta i. Som start gnället på krypet, är bättre men är inte helt bra. Och även vänster svängarna. På framåtsändandet måste jag få bort att hon saktar in för mycke efter gruppen och börjar att "vingla".


Men det är som sagt bara träna vidare och hoppas att det löser sig till slut.



Efter lydnaden så blev det lite uppletande, tyvärr kunde inte Nina vara kvar då hon skulle jobba   .


Både Ingrid och jag gjorde fyra synretningar. Flens uppletande ruta är lite klurig. 2/3 av den går på ett gärde och 1/3 går upp i en skogsbacke. Inte så lätt kanske få dom att fatta att man även ska hoppa över lilla diket och upp i skogen.


Både Allt-I och Vinja var duktiga och hittade alla sakerna   . Tyvärr så blev det inga kort på Vinja här heller, men på Allt-I kommer det några.



  

Görs redo inför uppletandet.


  

Full fart ut och letar.


  

Hittat ett föremål.


  

Men hallå morsan, skynda dig då med belöningen.


  

Full fart efter bollen.


  

Vinja sitter och väntar på sin tur.



Ingrid är hundvakt åt Allt-I valpen Did It. Här kommer två bilder på henne.



       



På kvällen blev det en liten kort träning till på bruks. Träffade Janne som hjälpte mig med träningen att få bort start skallet på apporteringen. Fortsatte med våran marsch övning idag och hon var faktiskt riktigt duktig   . Första gången gnäll, andra gången tyst sen ett med gnäll igen. Men sen gjorde hon tre på raken och var tyst alla gånger Woohoo!.


Var meningen vi skulle träna lite till men jag kände mig trött och seg så vi får försöka hinna det i morgon i stället.



  

Lite rastning på väg hem.


  

Vad gör man inte för att få vara med i sin egen blogg säger Vinja   .



Ja så har våran dag sett ut. I morgon ska jag inte sätta nån klocka på ringning för det känns som man behöver få sova lite mera. Blev ju tyvärr inte så mycke sömn i natt då jag inte kom i säng föräns efter kl 2 och sen jag upp halv 8 Alarm Clock.


Så förhoppningsvis blir det några flera timmar i natt.








Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards