Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Heratorpets Vinja - 2 maj 2011 23:15

I morse fick jag sova lite i alla fall   , gick väl upp strax innan halv 9. Ut och rasta Vinja och ge henne frukost. Gick verkligen segt att komma igång i morse, känns att helgen varit jobbig med tidiga mornar och tävling.


När jag äntligen blev klar så blev det en tur ut till bruks för att träna lite. Finns ju en hel del att träna på märkte man ju efter lördagen. Men jag tog bara några moment, blir lite jobbigt hinna med alla som gick dåligt.


Började med en liten stund fritt följ där jag försökte få henne att sätta sig fortare. Gick väl så där så det är bara att träna vidare på. Krypet körde vi också, fokus på att inte gnälla i starten och försöka få till vänster svängarna. Gnälladet gick rätt bra   , men vänster svängarna finns en del att jobba på   .


Även framåtsändande han vi med, det gick tyvärr väldigt vingligt idag så det behövs tränas en massa på   . Det är verkligen ett helvetes moment framåtsändande   .


Hon har ju även börjat gnälla på apporteringen, vilket inte är så lysande. Så det vi tränade på idag var att hon skulle ta apporten utan att låta, var väl lite blandat resultat där.


Hoppet körde vi också. Sen var klockan dags att åka hem. Då mötte jag Laila, Kenzo och Izac så jag pratade lite och följde med en lite pytte sväng i skogen.



Här kommer lite bilder från idag.



  

Vinja kollar in nyheterna på bruks.


  

Tyckte bladet blev rätt fint så det får också vara med.


  

Vinja väntar på att få börja träna.


  

Dagens hopp.


  

Lite flåsig Vinja efter dagens träning.


  

Izac och Kenzo.


  

Izac kollar in nått spännande.


  

Kliar lite på hakan.


  

Så skönt i gräset.


  

Riktig liten sötnos han är Izac.


  

Laila har godisutdelning i skogen.


  

Titta så fint jag kan sitta.


  

Men hallå.....Ska det behöva ta sån tid att få lite godis undrar Vinja.



Sen blev det bara hem, äta och sticka till jobbet. Får se vad som händer i morgon. Hoppas det kan sluta blåsa så förbannatWindy så man kunde få ta en skön promenadWalking The Dog Female i morgon fm.


Nu är klockan snart 12 så det är väl dags försöka att hitta till sängenDreaming  . Tyvärr så passerar jag Tvn på väg in så risken finns att jag hamnar framför den en stund ocksåWink.



Natti, Natti





Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards