Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Härlig Dag Hos Laila Och Hennes Hundar :)

Av Heratorpets Vinja - 2 mars 2011 22:20

Dagen började med en tur till bilprovningen. Gick väl rätt bra där, var dragkroken som måste fixas och en slang till bromsen fram. Får hoppas bara det inte blir så dyrt hos bilmeckenMechanic .

 

Efter besiktningen så åkte jag hem till min kompis Laila. Hon har ju mallen Kenzo sen förut men har nu skaffat en liten valpDog 9 . Han heter Izac och är en Working Kelpie. Han var så jätte söt den lille killen  Circle Of Hearts och riktigt full i bus.

 

Blev först en liten sväng som Izac följde med på, efter det så gick Laila och jag en sväng i skogen. Gick 5km spåret men vi hade en bit innan vi kom fram så det blev säkert nästan 7 km den svängen.

 

När vi kom tillbaka så fika vi lite ute. Har varit ett kanon väder här med sol nästan hela dagen  . Blev sen en liten sväng till med lille Izac, Kenzo och Vinja.

 

Tyckte Vinja skötte sig jätte bra med den lilla valpen. Märks verkligen att hon trivs med dom små liven  Happy .

 

 

En massa bilder blev det tagna idag och även en massa kaserade. Är som sagt inte lätt att fota valpar för dom är inte stilla så länge man vill.

 

Men lite kort på söta Izac har jag att bjuda på.

 

 

  

Mycke spännande dofter finns det för en liten valp ute.

 

  

Känns lite kallt att sitta i snön.

 

  

Izac kommer i full fart.

 

  

Inte lätt få någon bra bild på hela gänget.

 

  

Kenzo och Vinja busade lite.

 

  

Kenzo kollar in lillbrorsan.

 

  

Tjoohoo vad kul vi har.....

 

  

Vinja och Kenzo.

 

  

Vackra Kenzo.

 

  

Visst är han söt lille Izac.

 

  

Sol och klarblå himmel hade vi på våran promenad.

 

  

Kenzo kommer farande.

 

  

Kenzo poserar lite på en stubbe.

 

  

Kenzo med sin boll.

 

  

Sötnosen Izac.

 

  

Kolla in när jag smyger.

 

  

Verkligen en liten sötnos.

 

  

Halloy....Vänta på mig....

 

  

Godis utdelning hos Laila.

 

  

Var på 4H gården och kollade på djuren.

 

  

Izac och Laila.

 

  

Inte är han stor inte, för honom var snön jätte djup.

 

  

Hej du lillen, vad ska du bli när du blir stor då.....

 

  

Hmm, vad händer där borta då.

 

  

Vinja poserar i solen på Lailas altan.

  

 

 

Blev en riktigt lång dag för oss idag. Åkte hemifrån 9,15 på fm och var hemma igen vid 19,00 på kvällen. Var bara hemma med Vinja vid halv 5 taget och gav henne mat. Sen bar det iväg igen för att handla lite.

Blev först Jump in Ridsport där jag köpte lite färskfoder till Vinja. Sen blet Willys för att fylla på lite till oss. Så tiden rann verkligen iväg.

  

Men vi hade en jätte trevlig dag hemma hos Laila och hennes vovvarBounce. Hoppas vi kan göra om det snart igen Sunshine.

Nu är klockan snart 23,00 så det börjar väl bli dags försöka komma i sängSleeping.

Hoppas att ni har haft en lika härlig dag som vi med sol och trevligt sällskapYou Rock .

Ha det så bra och sov så gott Pillow.




 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

3 mars 2011 03:34

Vi fick också lite anmärkningar på bilen...

Finns det någon större utgift än "bilägande"??

Hoppas i alla fall att det inte blir så dyrt för er!

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

3 mars 2011 03:35

Och naturligtvis: Jättesöta vovvar!

Jag hade gärna haft en mallis, men just nu börjar jag luta mig lite åt siberian huskey!

http://www.henrikolsson.eu

 
Freja

Freja

3 mars 2011 05:44

Nej men söta vapplen då!!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Monica

Monica

3 mars 2011 06:28

Bil ja en alltid återkommande penningslukare, hoppas det inte blir alltför dyrt.
Söt liten valp, men valpsjuk blir jag inte.
Om och ifall det blir någon mer vovve blir det en långhårshane från inte jagande linjer;-)Det kan ju bli för mycket av jakt och självständighet också, behöver inte ha en alltför stor utmaning nu för tiden.
Fina bilder, ha en skön torsdag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

3 mars 2011 08:08

Vilken underbar sötnos den där Izac var men det är väl alla valpar :) Ni verkar ha haft en toppendag.

Sv: Angående simningen så var det en timme per hund tror jag man bokade. Fick inte riktigt med kläm på det då hon jag pratade med var lite snurrig. Men introduktion med personal och badning av en hund kostade 205 kr och sedan om man skulle bada själv 160 kr och 110 kronor för andra hunden. Har ingen anning om man kan dela tid. Hur mycket betalar din för en halv timme? ska nog boka en tid för att få lite kläm på det där känner jag :)

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

3 mars 2011 09:00

...söt valp då!!
Hade rätt fin dag på eftermiddagen men förmiddagen va grå å trist...blev inga större utsvävningar igår när de va så yrsligt men de e lite bättre idag iaf!...visste inte att de fanns en ras som hette working kelpie!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Sarah

Sarah

3 mars 2011 10:15

Jaa bilar är alltid en k'lla till att pengarna försvinmner! hoppas det går bra att fixa till!

åhhh vilken liten sötnos!! Man blir helt valp galen när man ser små härliga vappisar!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

3 mars 2011 13:19

Igår lyste inte solen så länge bara en timme, sen började det snöa mitt i solskenet och sen drog molnen in. Senare på ettermiddan visade den sig igen och då blev det kallt igen när solen gick ned. Sen var jag lite ur slag igår och då har man inte lust med några större utsvävningar.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Laila, Kenzo och Izac

Laila, Kenzo och Izac

3 mars 2011 17:36

... å det blev ju jättefina bilder på dom alla...

Tusen Tack för en jättetrevlig dag ...

Håller med, Vinja var fantastisk med lille Izac..

Må gott, Varm Kram från oss alla

http://www.2vallhundar.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

3 mars 2011 19:10

Sv: Ja, man har inte alltid så många alternativ :S

Vi har ju bara en bil, så vår måste vara igång nu under denna tiden!

http://www.henrikolsson.eu

 
Cruellas sida

Cruellas sida

3 mars 2011 22:54

vilken underbar liten Izak. Våran matte och husse har själva haft en finnstövare som hette Isak för en massa år se. Så nu blev det lite nostalgi.

http://crllaue.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards