Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Promenad Med Vicky Runt Gärdtre

Av Heratorpets Vinja - 24 februari 2011 22:21

Ska den här kylan aldrig ge sig   , i morse när jag vaknade så var det nästan -25 grader uteSnow Brrr. Ruggigt kallt var det  Shiver, ända fördelen med kylan är väl att det är mygg o fästingfritt  Wink.

 

Idag så träffade jag Vicky med Happy & Molle och gick en promenad Walking Dog. Gick ut mot Viggeby, förbi Gärdtre och över Glömsta gård hem. Vägen över åkern ut mot Viggeby var lite seg då det låg en del lös snö där. Men sen var det bra för resten av promenaden gick på plogad väg  Snowplow.

 

Vi fick ihop ca 8 km på dagens sväng.

 

 

  

Vackra Vinja i solen.

 

  

Lite poserande i snöhögen medans vi väntade på Vicky.

 

  

Du matte, tror dom är här nu.

 

  

Vinja och Happy busar lite.

 

  

Happy.

 

  

Molle.

 

  

En busig Happy.

 

  

Vinja och Molle som är på väg bort.

 

  

Lill pluttan.

 

  

Två berdisar på språng.

 

  

Tjoohoo, här kommer jag säger Happy.

 

  

En härlig sol har vi haft idag också   .

 

  

Ser ut som hon lipar lilla tjejen.

 

  

Happy poserar fint medans Molle bara går.

 

  

Vicky med sina grabbar.

 

  

Mattes pärla   .

 

  

Solen på väg att gå ner.

 

 

 

I morgon blir det lite sovmorgon i alla fall   . Börjar mina em i morgon, gäller bara komma i säng så man hinner sova lite också. Blev alldeles för lite sömn i natt då klockan var över 12 i natt innan jag somna och klockan ringde sen halv 5. Är kanske lite för lite med bara 4,5 timmars sömn. Var väldigt seg när klockan ringde i alla fall Alarm Clock.

 

Håller tummarna det inte blir lika kallt i morgon och att vi kan få lite sol också  .

Hoppas ni alla haft en bra dag och inte frusit allt för mycke.

 

 

Bye, Bye Blow Kiss






 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

25 februari 2011 03:51

Jösses - går det mot en ny istid hos er??

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

25 februari 2011 08:50

...här e de bara -2 idag så de känns skönt tyvärr så har vi fått läckage i fläkten å de har varit så förut...blev ingen rolig historia bränd el luktar inte gott...ha en bra helg!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Jessica

Jessica

25 februari 2011 08:55

Har inte hunnit läsa din blogg på ett tag, men ser att du haft det bra på lägret :). Ja nu flyttar raketvalprna i helgen, sorgligt men skönt att alla har fått bra hem. Ska bli så spännande att behålla en valp oxå. Har även parat Binja nu, så nu hoppas vi på hoffevalpar vecka 17. Tur det är några veckor kvar så jag hinner vila upp mig (hur nu det ska gå till med en valp i huset)

http://www.skeppartorps.se

 
Anna med flock

Anna med flock

25 februari 2011 09:15

Vi har också haft riktigt kallt..brrr... men nu visar termometern bara ca -3 så det kanske håller på och bli lite bättre, hoppas det!

Härliga bilder, jag gillade fjärde bilden där Vinja studsar, sötis!

Ha en fin helg!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Madde

Madde

25 februari 2011 09:36

Jag hade råkat komma åt någon isntällning på bloggen, men nu fungerar den igen!
Idag är det underbar temperatur ute, bara -1,5 nu klockan 9.35 kanske tom kryper ovanför 0:an idag!

Ha en underbar helg och hoppas att ni också har mild temperatur idag!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Monica

Monica

25 februari 2011 10:23

Haha trodde först jag kommit fel, vad snyggt det blev med ny designe;-)
Rena värmeböljan här i dag bara -5,5 och det kändes riktigt varmt fast det blåste lite. Den torra kylan som var i går var ju hemsk, kändes som om kinderna skulle trilla av efter ett tag.
Fina bilder, himlen på sista bilden är riktigt läcker;-)
Ha en skön helg:-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

25 februari 2011 19:29

Sv: Ja, barmark är ordet! Vi har fortfarande problem med isiga skogsvägar, men lyckligvis har ingen vovve halkat och skadat sig än!


Ha en trevlig helg!

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

25 februari 2011 19:33

Här har varit kalas idag, med rena rama mildvädret men det har kommit ned lite snö och något annat äckligt blött. Jag har varit ute och vallat matte en stund men hon lät bildgrunkan vara kvar hemma.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vicky

26 februari 2011 06:32

Tack för en härlig promenad. Det ser ur som om det blir lite varmare ut nu. Skönt, längtar tills man inte behöver ser ut som en michelingubbe så fort man ska gå ut.
Kram

 
LI

LI

26 februari 2011 07:55

Ååå jag vill också ha sol!
Skulle vara perfekt om den kom idag när det är nollgradigt ute :)
Men vi kanske har lite tur :)
Ni verkar iaf ha haft en toppen promenad.

http://greydobs.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards