Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Promenad & Valpmys

Av Heratorpets Vinja - 10 januari 2011 23:07

Ja då var första jobbar dagen avklarad, var ju ett tag sen nu sen man jobba. Tur det bara blev en fm för dom är verkligen segaThumbs Down . I alla fall nu när det mörknar så fort på em, man får ju skynda som bara den för att hinna ute lite när det är ljust.

 

Vicky och jag gick en sväng även idagWalking Dog. Blev en sväng runt Roxnäs som blev ca 5 km. Även idag så fick Vinja & Happy springa lite efter bollen i snön, men inte lika mycke som igår.

 

Tyvärr så han det bli lite mörkt innan vi kom iväg så det blev bara några kort i början av promenaden.

 

 

  

Happy och Molle får sina toffsar fixade.

 

  

Vinja och Happy.

 

  

Vinja kollar in Happy.

 

  

Happy i snöhögen.

 

 

Sen blev det som sagt inga mera bilder för det blev för mörkt  I'm sorry.

 

 

På kvällen så blev det ett besök hemma hos Jessica och Gnistas söta valpar. Dom är nu drygt 1 vecka och börjar mera se ut som hundar nu. Ska bli spännande när dom öppnar ögonen om några dagar.

 

Som ni vet så är ju min kamera på lagning, och den här tar tyvärr inte så bra bilderThumbs Down. Blev väldigt mycke fotande innan jag lyckades få ihop lite skapliga bilder. Några blev riktigt bra som tur var, den tar tyvärr inte så bra närbilder. Men med lite klippande så blev dom rätt okej.

 

 

  

Syskonmys.

 

  

Skönt att ha mjuk huvudkudde.

 

  

Mycke sovande blir det.....

 

  

Och mycke ätande också.

 

  

Måste ni fota mig nu......

 

  

Blivande blogg hund kanske.

 

  

När jag blir stor ska jag bli lika duktig som min mamma.

 

  

Olika sovstilar har dom.

 

 

Ja nu är klockan snart halv 12. Är väl bäst försöka komma i säng för i morgon fm så ska jag gå en promenad med Jessica och Sota. Håll tummarna vi inte halkar om kull.

 







Har som sagt ingen aning om vem som är vem, men ni får kolla ändå.

 
 
Fia

Fia

10 januari 2011 23:29

Men så söta =)

http://www.ensidaomallt.se/Sofsan

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

10 januari 2011 23:45

Ja nu syns det att det är små hundar... Söta så det förslår :) Inte så vassa tänder heller ;)

Jo då, energi har lilla Dio :) Nu sover hon och är hur söt som helst. Hahaha!

Jodå, valptiden går över och man glömmer ganska snart hur himla jobbiga dom kan vara emellanåt :) Annars hade nog alla kennlar gått i konkurs ganska snart. Hihihi!

Allvarligt talat är inte valptiden min favorit, jag hälsar hellre på andra som har valpar ;) Fördelen är ju att man kan lägga grunden med hunden och vet vad hunden varit med om. Så valpslitet betalar sig ju med tiden :O)

 
Jessica Gnista & Sota

Jessica Gnista & Sota

11 januari 2011 00:24

Kul att du kom förbi och tittade på valparna :). Ja du ser bilderna blev ju inte tokiga alls!! Nej nu ska jag försöka sova så jag orkar upp i morgon till vår promenad,

http://www.skeppartorps.se

 
Annette

Annette

11 januari 2011 07:31

Vilka härliga vinter hund bilder som vanlligt ;)

Ha en fin dag
Annette och vovar

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

11 januari 2011 08:29

Valpsjuk blir man! Så söta! Vinja och Happy också förstås :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

11 januari 2011 09:53

...å så söööta!!!<3
Här får de upp å ner med magsjukeriet...trodde de gått över men va kass i magen idag igen...tråkigt vågar ju inte gå några längre promenader så tjejjerna får en lugn dag idag!! ha de bäst!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Anna med flock

Anna med flock

11 januari 2011 10:03

Mysiga valpbilder, gillar den som ligger med magen i vädret...supergullig!

Låter som ni hade en skön promenad men visst är det jobbigt med denna halka... jag har träningsvärk idag efter att ha spänt mig när jag varit ute och halkat runt...

Hoppas du får en skön tisdag!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Anna & Nova

Anna & Nova

11 januari 2011 10:56

Men åh så goa valparna är :) Du får sluta visa valpbilder, jag blir ju alldeles valpsjuk ;)
SV: Ja broddar en bra investering, mina är från apoteket och jag tycker de är bra :) Jag vill med ha snö men då får det komma mycket så det verkligen täcker all is annars blir det farligt :(

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

11 januari 2011 12:04

Vilka bedårande små sötnosar då! :) Man blir helt varm i hjärtat av sådana bilder! :)

Sv: Ja, broddarna gjorde susen :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

11 januari 2011 16:49

Ja en decimeter blötsnö ovan på det hala i morgon, vilken höjdare. Nu börjar man bli för jä...gt trött på vintern.
Det blev ju bra bilder, finns det något mysigare än valpmagar att pussa på.
Ha en skön kväll;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

11 januari 2011 16:53

Hoppsa att ni stått på benen och sluppit åka tuttuttaxi, för det är inge roligt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

11 januari 2011 17:08

Mysigt med valpgos:) Bilderna blev ju fina! Fotografera svarta hundar är en utmaning. Ha en bra dag!

http://www.starsweepers.se

 
Lisse

Lisse

11 januari 2011 18:22

Men ååå vilka små underverk :)
Helt bedårande.

Ha det gott!

http://greydobs.blogspot.com

 
Madde

Madde

11 januari 2011 18:28

Men så söta små valpar, man blir ju lite valpsjuk <3
Ha en riktigt bra kväll!

http://schaferlyan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards