Heratorpets Vinja

Alla inlägg under november 2010

Av Heratorpets Vinja - 21 november 2010 17:42

Då har jag varit hemma hos Ingrid (som inte var hemma) och gosat med en massa söta valparPuppies. Jösses vad dom har vuxit dom små liven. Riktigt kul att se att dom även går omkring nu och börjar försöka leka med varandra.

 

Har som sagt fotat en del men tyvärr så är det ju inte alls i klass med Ingrids fina kort  I'm sorrymen ni får hålla tillgodo ändå. Var inte så ljust där valparna är just nu och sen har det varit mulet hela dagen så det lilla dagsljus som fanns hjälpte inte mycke. 

 

Hade tänkt att filma men det var som sagt för mörkt. Kommer försöka att åka dit en liten stund varje dag för att gå en liten sväng med Allt-I och gosa med dom små. Så med lite tur är det ljusare i morgon så man kanske kan filma då.

 

Kan inte heller se på vissa kort vem det är, på några vet jag och då skriver jag självklart ut det. Men med resten får ni kolla ändå.

 

 

    

Allt-I på våran lilla promenad, fick låna Vinjas boll.

 

  

Tiger.

 

  

Trött Lisa.

 

  

Söta Tiger igen.

 

  

Längst till vänster Pantra eller Lillen, kan inte se vilken. Mitten Svarten, till höger Pyttan.

 

  

Svarten.

 

  

Tror detta är Pyttan.

 

  

Syskonmys.

 

  

Lillen.

 

  

Tiger ligger på rygg.

 

  

Svarten.

 

  

Lisa.

 

  

Tiger.

 

  

Pyttan.

 

  

Lillen.

 

  

Tiger och Pyttan leker lite.

 

  

Lite vingligt att försöka sitta.

 

 

På fm blev det även en liten tur till SHK som hade öppet hus. Tyvärr så var det inte så många där men vädret var ju inte så kul heller, var ju mulet och regnet hängde i luftenPartly Cloudy.

 

När alla tränat klart så fick Vinja lite träning också. Körde igenom nästan alla elitmomenten och jag är så nöjd med min lilla flicka  . Blev förvånad att det gick så bra fast det var så länge sen vi träna. Var tyvärr rätt knöligt och snöigt på plan så man gick inge vidare. 

 

Apporteringarna gick verkligen bra, till o med metallen som inte brukar gå så bra så det var jätte kul  .

 

Sen har dom ju ingen stor plan där så framåtsändandet gick knappt att köra åt ett håll   .   

 

 

  

Vicky står och serverar.

 

 

Blev även en massa busbilder på Zäpo och Vinja.

 

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

 

En liten filmsnutt blev det även på dom när dom lekte.

 

 

 

 

 

Någon promenad han vi tyvärr inte med idag   så det får vi ta i morgon.

 

 

Hoppas ni alla haft en bra hundhelg och gärna bra väder ocksåThumbs Up.


Sköt om er så hörs vi i morgonHello  







Av Heratorpets Vinja - 20 november 2010 23:00

I morse när jag vaknade så snöade det liteSnowstorm, som tur var så blev det inte så mycke. 

 

Har varit i Kjula och spårat idag, var jag & Vinja, Angie, Zäpo & Rex och Janne & Berra. Var ju kanon att spåra idag då det snöat lite, vi såg ju exakt var spåret gick   .  Var rätt kul att se var spåret gick och sen se hur hundarna gick. För det mesta så gick dom ju där vi gått men sen låg väl vinden lite olika på vissa ställen så då var dom kanske någon meter i från.

 

Alla hundarna har varit jätte duktig  Bravo!. Var kul att se vilka framsteg lille Zäpo gjort för han var jätte duktig idag You Rock .

  

 

Vinja fick ett spår med en hel del klurigheter, var Janne som lagt vårat spår och ville se hur hon gjorde när han la lite klurigt. Hon fick 3 spetsvinklar som gick bra, en av dom gick riktigt bra Wakka Wakka . En av klurigheterna Janne gjorde till Vinja var att göra en vinkel väldigt nära en skogsväg. Han sa att om dom är trötta på slutet så finns risken dom väljer att följa vägen istället för att följa med spåret in i skogen igen. Men Vinja var så duktig och gick precis där spåret gick Raise The Roof 1. Hon hitta alla sina pinnar som var utlagda, en av pinnarna hade Janne riktigt gömt i snön och trampat till men hon hittade den också.

 

 

Fanns tyvärr ingen sol idag heller så en del av bilderna jag tog blev lite mörka, har försökt ljusa upp dom men jag kan inte göra underverk Wink.

 

 

  

Precis lagom med snö hade det kommit så det gick ändå att spåra.

 

  

Bra man ser vad man gått så man slipper gå vilse.

 

  

Rex fädig för sitt spår.

 

  

Rex på väg ut i sitt spår.

 

  

Duktig hund som hittade hela vägen runt till sitt slut   .

 

  

Janne försöker kampa med Rex, men Rex vill ha sin sak själv.

 

  

Sen var det Zäpos tur.

 

  

Zäpo har hittat sitt spår.

 

  

Zäpo har hittat en apport.

 

  

Vad bra att jag får lite godis också när jag är duktig.

 

  

Sen iväg igen i spåret....

 

  

Angie och Zäpo kampar vid spårslutet.

 

  

Berra vid sitt spår.

 

  

Även han hitta sitt spår galant.

 

  

En av alla spår pinnar han hittade.

 

  

Så här glada blev Janne och Berra när dom hittade slutet.

 

  

Vinja på väg att leta upp sitt spår.

 

  

På väg i spåret.

 

  

Men skynda dig då matte med min köttbulle när jag hittat en apport.

 

  

Vid alla pinnar vankas det köttbulle.

 

  

Även vi hitta till vårat spår slut   .

 

 

Efter spåret så fick vovvarna komma ut och leka lite i snön. Det tyckte dom var jätte kulBounce.

 

 

  

Berra längst bak, Zäpo liggande och Vinja längst fram.

 

  

Zäpo kollar in Vinja som står och smyger på honom.

 

  

Här står hon och smyger.

 

  

Zäpo & Vinja.

 

  

Rex rullar sig i snön.

 

  

Alla hundar vill ha godis.

 

  

Zäpo har fått ner morsan på backen.

 

   

 

 

Resten av dagen har vi bara slappat, man blir lite frusen efter varit ute ett tag.

I morgon så ska vi åka på öppet hus på SHK, senare på dagen ska det bli en tur hem till Ingrid för att fota valparna som blir 3 veckor i morgon. Kommer nog även bli flera kort under veckan då jag lovat att komma och gosa lite med valparna medans hon är borta.

 

Så ni som följer Ingrids blogg får en uppdatering om valparna i morgon.

 

 

Ha det så bra nu så hörs vi i morgonBlow Kiss






Av Heratorpets Vinja - 19 november 2010 22:42

Vad glad man blev i morse när vi kom ut och möttes av solen  , tänkte då att YES vi får sol idag  .

Men inte fick man vara glad så länge för ett par timmar senare var den borta   . Vilken tur jag tog kameran med på morgonrastningen så man fick några soliga kortSnappy.

 

 

  

Så vacker morgonsol.

 

  

Men hallå...Kan man inte ens få tugga på en pinne i fred utan att man ska bli fotad  Hmm 2 .

 

  

Okej då, ta ett fint kort också då.

 

 

 

Vinja var hel tossig då hon hittade en liten, liten pinne som hon lekte och busade med. Lyckades filma en stund när hon for omkring med pinnen.

 

 








Angie och jag tog en tur in till djuraffären igen för att se om man kanske kunde få köpa flera billiga hundmats säckar. Och det fick vi  Woohoo!, gäller ju verkligen att passa på när man kan få dom 200 kr billigare än normalt. Hade gärna försökt köpa lite flera säckar om det inte var för att halva vårat förråd så står det hundmat nu.


Fyndade även för några månader sen då man fick köpa 3kg Eukanuba för 39 kr, det var ju också super billigt. Så sagt och gjort så grävde jag igenom hela lådan med blandat foder och lyckades hitta 7st påsar som jag köpte då. Så en sak är i alla fall säkert att Vinja har mat hemma för många månader framöver  Thumbs Up .

 


Efter vi shoppat lite så gick Angie och jag en promenad med Zäpo och Vinja när vi kom hem Walking Dog. Var bara mor och son som fick en sväng idag och dom hade super kul och for och busade som bara den.

 

 



  

Här kommer Angie & Zäpo. Syns han sett morsan för han smyger lite.

 

  

Och bus blev det, lite läbbigt i den hala backen.

 

  

Vinja ligger och smyger på Zäpo....

 

  

Zäpo undrar nog när morsan ska komma farande.....

 

  

Kom igen då....

 

  

Kom morsan så busar vi.

 

  

Verkar som om sonen växt om sin mamma nu. Vinja ser ju ut som en liten plutt bredvid Zäpo.

 

  

Zäpo.

 

  

Vinja.

 

 

 

Vi gick Lilla Gökstensrundan som är ca 4 km. Efter det blev det hem för att laga lite mat Hungryoch slappa lite framför TVn lite TV 1, han även med en liten stund framför datan Computer. Blev faktiskt en liten lur i sängen också för jag var lite seg.

Vid 7-taget så åkte jag och hämtade Angie och grabbarna för en tur till Strömsholm, var dags för lite simträning Synchronized Swimming.

 


Idag så simmade Vinja sammanlagt i ca 25min, blev 2*2min i Jet streemen i linan och hon tyckte det var jobbigt efter en stund Phew.

 

 



  

Så kul i vattnet.

 

  

Rex gillar också att simma.

 

  

Kompis simning.

 

  

Det här är kul tycker Rex.

 

  

Vinja kämpar i Jet Streemen.

 

  

Men hallå.....Jag vill bada mera....

 

  

Lite bus med sonen efter badet.

 

  

Håll dig på backen grabben.

 

  

Kul har dom, men det var inte lätt att fota när det var mörkt ute.

 

 

Sen bar det av hemåt för att ta det lite lugnt resten av kvällen. Klockan var lite drygt 21,30 innan vi var hemma.

 

Så har våran dag sett ut idag. I morgon fm så ska vi ut till Kjula skogen och spåra lite, det ska bli jätte kul Raise The Roof 1. Nu är klockan 23,30 så om jag orkar ska jag kolla in era bloggar lite, annars får jag ta det i morgon eftersom jag ska upp tidigt i morgon.

 

Avslutar med den här månbilden jag tog när vi kom hem.

 


  







Av Heratorpets Vinja - 18 november 2010 19:42

Även idag så har vi haft mulet uteBlack Cloud, men som tur klarat oss utan regn   . Fast nog hade det varit rätt mysigt om solen tittat fram.

 

 

Idag så åkte Angie och jag till Vilsta skogen och gick en sväng med Marika och hennes flat Wilda. Blev en sväng på ca 6 km  Walking The Dog Female . Var skönt ute men blev rätt mörkt eftersom det var så mulet.

 

Lite fotande blev det  Snappy men tyvärr blev nästan alla kort lite för mörkaPouty. Är det som är så tråkigt när det är mulet ute att korten inte blir så bra. Men, men inte mycke göra åt. Ni får stå ut med korten som blev och hoppas att ni ser nått  Wink.

 

 

  

Mycke spännande dofter i den här skogen tycker Zäpo.

 

  

Zäpo och Wilda.

 

  

Vinja spanar.

 

  

Fullt ös.

 

  

Kul har dom.

 

  

Vinja smyger på Zäpo.

 

  

Vinja försöker få hål på isen.

 

  

Söta Zäpo.

 

  

Rex fick gå med klövjeväska idag.

 

  

Vinja kämpar med en fastfrusen pinne.

 

  

Angie, Rex och Marika kämpar uppför backen.

 

  

Mera bus.

 

  

Snyggingar.

 

  

Zäpo, Vinja & Wilda kommer farande.

 

  

Wilda, inte lätt fota en svart hund när det är mulet ute.

 

  

Mattes lilla pärla.

 

  

Zäpo, Angie och Rex.

 

  

Min lilla sötnos.

 

  

Rex, Zäpo, Vinja & Wilda.

 

 

Var nästan mörkt när vi hade gått klart, är inte alls kul när det blir så snabbt  Thumbs Down. Dagarna försvinner ju i ett nafs.

 

Var föresten och fynda lite hundmat idagWakka Wakka , kostade nämligen 200 kr mindre/säck och ett sånt fynd kan man ju inte missaWay Too Happy. Tyvärr fick man bara köpa 2 säckar men vi ska nog försöka åka in i morgon igen och försöka få köpa 2 säckar till i morgonWink .

 

 

Med lite tur kanske vi får se lite av solen i morgon  , så säger i alla fall väderprognosen så hoppas dom har rätt  .

 

 

 

 







Av Heratorpets Vinja - 17 november 2010 19:00

Vad vackert det har varit ute idag. Allting är riktigt frostigt och ser jätte läckert ut, lite kallt var det ute men ändå rätt sköntHappy. Synd bara att det var så grått och dimmigt ute, lite sol hade inte varit fel  .

 

Vid 1-tiden så gick jag och Angie en promenad. Blev en lång härlig sväng ut mot udden, Torsharg, mot Viggeby och runt vid Glömsta gård. Dagens promenad blev lite drygt 9 km Thumbs Up, och var så sköntWakka Wakka .

 

 

Vinja och Zäpo hade kul och busade även idag, fast lite fostran var det också. Grabben har ju blivit 8 månader nu och Vinja tycker han ska veta sin plats  Wink.

 

 

En hel del bilder blev det även idag  Snappy, men mest på den läckra naturen och all vacker frost som fanns överallt. Men självklart även lite hundbilder blev det.

 

 

  

Frost på tallbarr.

 

  

Ser nästan ut som en trollskog med all frost.

 

  

Nypon med frost på.

 

  

Min vackra Vinja   .

 

  

Angie och grabbarna.

 

  

Tyvärr enda busbilden jag fick.

 

  

Stilige Rex.

 

  

Söta Zäpo.

 

  

 

 

  

Mera läckra frost bilder.

 

  

Zäpo, Vinja & Rex.

 

  

Son och mor poserar på stenen.

 

  

Eftersom dom är så söta så blev det en där dom sitter också.

 

 

 

 

Här kommer några kort på en annan av Vinjas döttrar, Zyndra. Hon bor hos Louise som har Spårmarkens Kennel. Det är även hon som tagit bilderna som jag lånat.

 

 



  

Söta Zyndra.

 

  

Hon är verkligen vacker.

 

  

Så vacker lite flicka.

  

 

Är verkligen kul att få se bilder hur valparna utvecklas, synd bara att inte alla har hemsidor/bloggar så man kan få se hur dom växer och utvecklas. Skulle verkligen vara kul att se lite hur dom andra ser ut.

Men det är inte så mycke göra åt.

 

Nu ska det lagas mat för nu börjar jag bli hungrig Hungry. Sen blir det nog lite TV och kolla runt på lite bloggar.

 

 

Ha det bra mina vänner så hörs vi i morgon Kisses







Av Heratorpets Vinja - 16 november 2010 19:57

Vilken kanon härlig dag vi haft här men en sol som lyst hela dagen  . Blev verkligen förvånad när man vaknade och det inte regnade.

 

 

  

Dagen kan inte bli allt annat än bra när man möts av en sån här syn på första morgonrastningen  .

 

   

Vinja i morgonsolen.

 

   

Min söta flicka.

 

 

Vid 10 skulle jag vara hos doktorn för en koll på armen som är svullen fortfarande. Blev sjukskriven i 2 veckor till och ska äta Ipren i 5 dagar.

 

Efter det så blev det en tur till Skogstorp för att hämta Per som ställt in moppen för vintern. När vi ändå var där så fick Vinja komma ut för lite rastning.

 

 

    

Ån i Skogstorp, var väldigt låg vatten nivå.

 

  

Även här fanns det en brygga att kolla in.

 

 

Sen åkte vi hemåt. Var ju meningen att Jessica och jag skulle gått en promenad när hon vaknat. men tyvärr så mådde hon inte bra  . Som tur var så ville Angie följa med ut och gå så hon och jag åkte till våtmarken och gickWalking Dog.

 

Dagens promenad blev lite drygt 7,5 km och både Vinja och Zäpo var jätte busiga och lekte större delen av våran promenad   .

 

 

   

Håll dig på backen grabben.

 

   

Akta dig morsan för nu kommer jag och tar dig.

 

 

   

Det är mums med snö tycker Rex och Zäpo.

 

  

Tror jag nog tar lite till....

 

 

Blev även en liten filmsnutt när Vinja och Zäpo busade.

 

 

 

 

Tog några huvudbilder på Rex, hade även denna gång svårt att välja så jag lägger ut bägge.

 

 

  

 

 

  

 

 

  

Nu är det inte mycke snö kvar här.

 

  

Vinja i solen.

 

  

Gänget i solnedgången.

 

  

Den här "pinnen" släpa Vinja med sig på en stor del av promenaden.

 

  

Avslutar med en vacker solnedgång.

 

 

 

Efter promenaden var det skönt att komma hem och slappa liteCouch Potato . Blir ju tyvärr så fort mörkt så någon mera promenad blev det inte.

 

Får hoppas vi slipper dåligt väder i morgon också, tyvärr så tror jag inte det blir någon sol Pouty.

 

 

Nu ska vi äta och sen ska jag kolla runt lite på era bloggar.

 

 

Ha det så bra så hörs vi i morgon Hello.

 

 

 






Av Heratorpets Vinja - 15 november 2010 21:11

Fy fan vilken tråkig dagPulling My Hair Out. Har regnat hela dagen hos ossRainy, och inte är det lite heller. Har verkligen vräkt nerThumbs Down .

  

Var ju meningen att jag och Jessica skulle gå med hundarnaWalking The Dog Female, men det blev tyvärr inget med det då ingen av hos kände sig road av att gå ut och bli blöt.

 

Så det längsta Vinja fått gått idag är ut till udden och tillbaka. Fast helt vila blev det inte som tur är. Kollade med Jyckens om dom hade någon tid på gå bandet för Vinja och jag hade jätte tur som fick komma  Too Happy 1 . Det blev 30 minuter på bandet i både upp och nedförs backar och även lite travThumbs Up . Så hon har fått röra sig lite idag i alla fall.

 

Vi har haft ett uppehåll med gåbandet men ska väl försöka hinna med det en gång i veckan nu.

 

 

Blev lite bilder på våran sväng ut mot udden.

 

 

  

Här var det blött och geggigt.

 

  

Akta dig matte för det kommer is här.

 

  

Halt och geggigt om vart annat.

 

  

 

 

  

Vinja ute och kollar in bryggan.

 

  

Syns verkligen i vattnet hur mycke det regnar.

 

  

Usch, fy och blä för regn.

 

  

Vinja hitta en pinne att busa med.

 

  

Ankorna verkade inte bry sig om regnet.

 

  

Här fick man akta sig så man inte ramlade.

 

  

Vinja på gåbandet.

 

  

Vinja hoppas det ska ramla ner lite mat.

 

 

Om vädret är bättre i morgon så blir det nog en sväng med Jessica när hon vaknat, hon jobbar nämligen i natt.

  

Så det är väl bara hålla tummarna att vi får se solen i morgon  , enligt prognosen så ska det bli bra väder.

  

 

Riktigt tråkigt inlägg måste jag säga Kicking Dirt, men vad gör man i sånt hemskt väderRain Cloud.

 

 

Nu ska jag kolla in era bloggar och sen försöka lägga mig lite skapligare än jag brukar, hoppas jag i alla fall Wink.

 

 






Av Heratorpets Vinja - 14 november 2010 18:30

Idag så har det inte blivit någon promenad alls för VinjaI'm sorry. Har istället varit hos Ingrid och gosat & fotat lite valparPuppies . Var dags för en veckofotografering av dom små godingarna som har blivit 2 veckor idag.

 

Har verkligen vuxit dom små liven och blivit så söta när dom nu öppnat sina ögon.

 

En massa kort blev det tagna och som vanligt är jag inte säker på vem som är vem av dom. Så ni får väl kolla och njuta av ett gäng söta valpbilder.

 

 

  

En liten svart sötnos.

 

  

Matdags.

 

  

Skönt ha syskon som huvudkudde.

 

  

Pyttan.

 

  

Helt utslagen.

 

  

Nästan hela gänget. Tiger den ljusare till vänster, den grå bak är Pyttan så den grå fram måste vara Lisa. Dom svarta vet jag tyvärr inte.

 

  

Kolla vilka sötnosar.

 

  

Tiger har konstig sovstil.

 

  

Trött.

 

  

Lite hård kudde men det får väl duga.

 

  

Sover sött.

 

  

En till som har sin egen sovstil.

 

  

Tiger med syskon.

 

  

Allt-I vilar i soffan.

 

  

Lite valpmys.

 

  

Liten och söt.

 

  

En trött Tiger.

 

  

Syskon.

 

 

 

Blev även två små filmer på dom små valparna. Tyvärr är det lite mörkt där nere så det är väl inte världens bästa kvalite.

Börjar med en när det är matdags.

 

 




Hoppsan, blev visst väldigt mörkt upptäckte jag   .









Blev en snabbrastning av Vinja innan vi åkte in till stan.

 

 


  

Vinja verkade inte vilja vara med på bild idag för hon blundade.

 

 

Inne i stan så träffade vi en blogg kompis, det var Sigges matte som var och sålde lite saker på höstmarknaden.

 

 


  

Mycke hade hon att sälja och allt hade hon gjort själv   , vilken duktig matte du har Sigge.

 

  

Vinja tigger godis av Sigges matte, tyvärr så glömde jag fråga vad hon heterShy Whistler .

 

 

  

Den här läckra bilden tog jag på väg hem från Ingrid. Stannade på vägen för att kunna fota, upptäckte efter en liten stund att det stod en bil bakom och väntadeEmbarrassed. Men vad gör man inte för ett bra kort Wink.

 

 

 

Väl hemma så blev det en liten rastning vid ån, riktigt mörkt och tråkigt var det redan ute fast klockan knappt var 4 på em.

 

 



  

Inte är det speciellt upp piggande det här vädret inte.

 

  

Bara blött och kladdigt ute när det är så mycke +grader  .

 

  

Vinja fick posera lite i lampskenet innan det blev för mörkt ute.

 

 

I morgon blir det i alla fall en promenad Walking The Dog Female, då ska Jessica och jag gå en sväng så håll tummarna för bra väder så man kan fota en massaSnappy .

Ha det så bra allihopa så hörs vi i morgon Heart Glasses











Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards