Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Usch, I Morgon Börjar Jag Att Jobba :(

Av Heratorpets Vinja - 30 november 2010 19:17

Har varit kallt här idag ocksåFreezing Cold, ungefär en -10 grader har det varit. Även idag så hade vi lite sol men inte lika fint som igår.

 

Var verkligen vackert ute i morse när solen var på väg upp så jag vara bara tvungen att fota lite. Här kommer bildbeviset på våran vackra morgon  .

 

 

  

Solen på väg upp.

 

  

 

  

Så härligt med solen.

 

 

Vid halv 11 så var Vinja och gick på gåbandet vid Jyckens. Blev ett pass på en ca 25 min i uppför, nedför och även trav.

 

 

  

Rose-Marie och Vinja.

 

 

Efter träningen på bandet så åkte vi hem och gick en promenad med Angie och ZäpoWalking Dog. Blev en sväng bort mot Kolsta som blev ca 7 km. Som vanligt så hade mor och son kul och lekte i snön.

 

 

  

Morsan har övertaget.

 

  

Kom igen då morsan tycker Zäpo.

 

  

Mera bus.

 

  

Vinja har brottat ner Zäpo.

 

  

Tjoohoo vad kul vi har i snön.

 

  

Snygge Zäpo.

 

  

Inte lätt att springa i den djupa snön.

 

  

Vinja ser verkligen liten ut bredvid Zäpo.

 

  

Zäpo hittade en kul pinne.

 

  

Stolt Zäpo med sin pinne.

 

  

Mor och son.

 

  

Lite dragkamp.

 

 

Ja så har våran dag sett ut. I kväll måste jag verkligen lägga mig tidigt för i morgon ska jag börja jobba igen, känns verkligen inte kul Thumbs Down. Får se hur det går att jobba med min arm nu då. Hoppas verkligen att det funkar, inte för att det inte är skönt att vara hemma utan för att man förlorar så mycke pengar   .

 

Kommer verkligen kännas jobbigt när klockan ringer 4,30 i morgon Duh.

  

 

Jösses vad kort man föresten tagit sen man började att blogga. Är ju massor, bara den här månaden så har jag lagt in 588 kort i bloggen och sen jag började för drygt 1 år sen har det blivit 6262 st bilder som ni fått sett. Och då har man ju ändå skrotat en massa dåliga bilder så nog har kameran fått jobbat hårt alltidWink.

 

 

Ja då hörs vi väl igen i morgon då, om jag orkar blogga efter att ha varit på jobbet en hel dag.

 

 

 

Kisses







 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

30 november 2010 20:05

Ja det är så vackert ute nu :) Ja jag håller med dig, jisses vad med bilder man tar haha.

Lycka till på jobbet i morgon :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Rudi

Rudi

30 november 2010 20:12

Jag som är ny i blogg-gänget förstår åtminstone att du varit sjukskriven för en arm ett tag. Hoppas det går bra nu! Lite nyfiken vad du jobbar med blir jag. Lycka till!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

30 november 2010 20:26

Hittade dem ingen mindre pinne :P

Hoppas att armen blivit stark nog! Lycka till i morgon!

Sv: Jag ska ha med mig dator och sånt, men täckningen kommer att vara dålig de första 6 veckorna, så med lite tur kommer kanske min sambo att sköta publiceringen hemifrån :)

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

30 november 2010 20:27

Sv: Mestadels kommer vi att bo i tält, men när det passar blir det vandrarhem och liknande :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Anna & Nova

Anna & Nova

30 november 2010 20:39

SV: Tack :) Ja det blir kanonbilder med en systemkamera om man inte fibblar med inställningarna, kan bli tokigt ibland haha. Precis som du säger så blir det inte alltid att jag orkar släpa med den på promenaderna. Den är väldigt otymplig speciellt när jag går i skogen. Så jag skulle gärna ha en liten kamera med att ha i fickan, det blir ju bra bilder med dem med. Dina bilder bli ju bra :)
Jag har pussat Nova från dig nu :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

30 november 2010 22:06

Vilka fina bilder!
Härligt!
Kram!

http://www.razzeltrazzel.se

 
Ingen bild

Jenny o Elba

1 december 2010 07:41

Vi håller tummarna att armen orkar jobba. Det är kluvet att gå tillbaka till jobbet efter sjukskrivning. Lite kul att träffa jobbarkompisanra igen, skönt med en hel lön, men det är ju härligt att kunna njuta av vovven hela dagen också...

 
Anna med flock

Anna med flock

1 december 2010 07:55

Känner igen det där med att man fotar mycket när man bloggar... fast jag gillar att du har mkt bilder, alltd nåt fint att vila ögat på här inne :)

Lycka till med jobbet, hopaps verkligen att din arm orkar med och att det inte blir för segt att komma igång.

http://timsevimse.blogg.se

 
Madde

Madde

1 december 2010 08:53

Skall göra en koloskopi idag, så det där jag drack, 4 liter på 4 timmar är laxermedel och det är saltbaserat som jag förstått det!
Känns liksom lite stenålder att det skall behövas 4 liter för att tömma tarmarna.

Och helt ärligt, jag kommer aldrig någonsin göra om detta!
Inte ens om jag skulle få 100 000 kr skulle jag göra om detta!

http://www.working-gsd.se

 
Ingen bild

Anna oc Jens

1 december 2010 11:53

Hej!!

Avundas dig inte, det är nu bara ett par månader kvar av min ledighet....

Vi har just varit ute i -20... Solen på väg upp och ljuset skimrar i rosa, underbart!!!


sköt om er.

 
Carina

Carina

1 december 2010 13:23

Idag har vi härligt soligt vinterväder och graderna stiger så nu är det bara -5 grader. Så härligt vovvarna har det i snön. Hoppas det går bra på jobb idag, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

1 december 2010 14:09

...underbara foton...idag har vi -22 grader å strålande sol så de biter rejält i kinderna...hoppas de går bra att jobba idag!!

http://www.gammtackan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards