Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Härlig Promenad I Snön

Av Heratorpets Vinja - 27 november 2010 20:54

Har blivit lite shoppande idag. Var i en affär där vi hitta jätte billiga termobyxor för 100kr st  . Det som mera var bra med dom var att det fanns dragkedja på yttersidan hela vägen så man kan ta på och av dom fast man har skor på sig  . Det är ju verkligen bra  . Blev även en tur in på ÖB och sen till Tuna Park.

 

 

Vid 2-taget så träffade Vinja & jag Angie och hennes grabbar för en promenad Walking Dog. Det har varit rätt kallt här idagFreezing Cold-9 grader och snöatSnowstorm, som tur är har det inte blåst nått så det var riktigt skönt ute när man väl kom igång och gick.

 

Blev en tur ut mot Kolsta, Vinja och Zäpo lekte som bara den i snön och hade jätte kul  Too Happy 2. Dagens sväng blev ca 9 km. 

 

Blev tyvärr inte så mycke kort för det var lite kallt att gå utan vantar. Sen har jag även redan laddat upp 500 bilder den här månaden i bloggen så nu tar det längre tid att lägga in alla kort man vill ha med Thumbs Down.

 

 

  

Börjar bli riktigt mycke snö nu.

 

  

Vinja sitter och väntar på Zäpo & Rex.

 

  

Tjoohoo nu kommer dom.....

 

  

Busa är kul tycker både Zäpo och Vinja.

 

  

Vinja letar efter nått i snön.

 

  

Zäpo tycker morsan är konstig som har stoppat huvudet i snön Shocked.

 

  

Äntligen uppe igen.

 

  

Vinja, Zäpo & Rex.

 

  

Rex fick posera lite.

 

  

Avslutar med en bild på en läcker himmel.

 

 

 

Har inte hunnit varit och hälsat på valparna idag  , har varit fullt upp så jag har  inte hunnit. Men i morgon ska jag dit en liten stund, då har även Ingrid kommit hem. Ska bli kul se hur mycke hon tycker dom vuxit.

 

Hoppas alla får en bra första advent i morgon.






 
 
Rudi

Rudi

27 november 2010 22:39

Ja, såna termobyxor kör min matte också med, hon tyckler att dom attans praktiska säger hon. Jag ser att ni haft ett härligt gäng med på promenad idag igen. Jag gillar bäst bilden när du har huvudet i snön! Visst är det mysigt att riktigt gnugga in snön i fejset?!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Anna & Nova

Anna & Nova

27 november 2010 22:55

Smarta termobyxor med dragkedja :)Svårt att hitta bra termobyxor. Jag bor i termobyxor denna årstiden hihi.
Ja nu börjar det bli mycket snö, det räcker allt nu för precis som du skrev så var det jobbigt förra vintern. Gick inte att gå någonstans nästan, i skogen gick snön till höften på mig hehe. Lite fräck var det allt men det är jobbigt när man vill gå i skogen.
SV: Tack :) Hon brukar löpa två gånger om året. Vet inte varför det går så långt emellan löpet denna gången. Hon har betätt sig som om hon skall löpa länge nu, nosig, markerar och mer vaktig hehe.

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 november 2010 23:42

Med denna kyla är det inte dumt att ha ett par rejäla termobyxor!

Hoppas att kvällen varit bra!

http://www.henrikolsson.eu

 
Madde

Madde

28 november 2010 07:32

Det är som att bo i ett vykort då första snön kommer så här ordentligt!
Härligt att fynda termobyxor så billigt!

ha en trevlig första advent!

http://www.working-gsd.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

28 november 2010 09:53

Hej!
Vill önska dig det samma.
Trevlig första advent!
Jag får väl köpa mig en egen whiskey :-)
Kram

http://www.razzeltrazzel.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

28 november 2010 10:33

Sv: Ha en fin första advent ni också!

http://www.henrikolsson.eu

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

28 november 2010 11:13

Hej!

Vilket kap, 100kr för termobyxor - verkligen billigt! Här öser det ner snö från skyn så idag får bilen stå, såg ut som en snögubbe själv efter morgonpromenaden... Ha en jättfin 1:a advent!

http://www.starsweepers.se

 
Jessica

Jessica

28 november 2010 15:26

Bra byxfynd, här har termobyxorna kommit till användning nu några dagar.
Fina bilder:)
500 bilder i bloggen på en månad, ja det är imponerande:)
Ha en bra adventsöndag:)

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

helena hagström

28 november 2010 16:18

Va du är flitig med att uppdatera !

 
Kicki

Kicki

28 november 2010 17:52

...vi har varit ute i snöstormen å gick i 2 timmar varav 40 min genom skogen...snön räckte mig till knäna så tjejjerna fick kämpa på å har sovit i snart 4 timmar...de låter ljudligt av deras snarkningar!!*L*...hoppas du haft en bra dag å kapet av termobyxorna var ju inte alls tokigt!!,,,gulliga du med din fina kommentar i bloggen den värmde gott!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Jenny o Elba

Jenny o Elba

28 november 2010 19:09

Vilka härliga vinterdagar ni ser ut att ha! Mysigt att ha hundkompisar att promenera med också :)
Valparna växer så det knakar ser jag :)
Hoppas att du har en härlig första advent. Tack för helg-hälsningen på min blogg!

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Ingen bild

www.zamantha-freija.blogspot.com

28 november 2010 20:30

Gott med snö och vilket superklipp med billiga termobyxer :)

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

30 november 2010 18:01

Matte skulle oxå behöva ett par vermobyxor billigt var det oxå mycket billigare än vårat käk och räcker säkert länge, hihi. Ni har väldans fint överallt med all snö och rosa himmel.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards