Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Har Hunnit Med En Massa Idag

Av Heratorpets Vinja - 26 november 2010 23:30

Vid lunch tiden så blev det en promenad med Angie, Rex & ZäpoWalking Dog. Blev en tur ut mot udden och sen mot Viggeby. 

 

Det har varit kallt här idag, -8 grader och lite blåsigt har vi haft  Windy, men som tur är har vi haft sol hos oss idag  . Så härligt med lite sol   . Dagens promenad blev lite drygt 5,5 km och Vinja och Zäpo lekte en massa i snön.

 

 

   

Så här härlig sol hade vi på våran morgonrastning.

 

     

Vinja i morgon solen.

 

  

Kolla vilken härlig dag vi haft.

 

  

Här finns det visst nått spännande.

 

  

En smaskig pinne hittades också.

 

  

Mor och son leker.

 

  

Mera bus.

 

  

Rex, Zäpo & Vinja har dragkamp.

 

  

Rex och Vinja vill ha samma pinne.

 

  

Riktigt kul har dom i snön.

 

 

 

En film när dom leker och kampar med samma pinne blev det också.

 

 








Efter promenaden så blev det en tur hem till Ingrids valpar igenPuppies. Dom är verkligen så bedårande söta och utvecklas verkligen hela tiden. Märker faktiskt en hel del på dom dagarna jag träffat dom. Och ännu mera blir det.

Det är som sagt inte så lätt att ta bra bilder på dom små godingarna när dom rör på sig. För lagom när kameran ställt in sig så har oftast valpen redan försvunnit eller kollar åt ett helt annat håll   . Men jag tror ja har fått med lite mera vakna bilder idag men kvaliteén kanske inte är den bästa.

 

 

 



   

Allt-I ute på en liten promenad.

 

 

   

Tror detta är Lillen och Pantra.

 

 

   

Lillen till vänster, tror sen Pantra och Pyttan till höger.

 

 

   

Pyttan dricker vatten.


   

Pyttan.


   

Puss på dig mamma säger Pyttan.

 

   

Pyttan smakar lite på morsans tass.

 

 

   

Pantra smakar lite på min strumpa.

 

  

Svarten stannade längst vid mjölkbaren.

 

  

Tiger i busar tagen.

 

  

Lillen har hela fällen för sig själv.

 

  

Tiger.

 

  

En fundersam Tiger.

 

  

Liten söt Pantra.

 

  

Kan vara Lillen.

 

  

Trött Pyttan.

 

  

Tiger sover sött.

 

  

 

  

Lisa har hittat mjuk kudde.

 

 

Sen bar det av hemåt för lite mat och vila för vid 7-taget så åkte Angie och jag till Strömsholm för att simma med Vinja och Rex. Det är verkligen uppskattat, Vinja tjuter som bara den av glädje när hon kommer dit   .

Vinja simmade sammanlagt ca 25 min och fick även 2*2 min i jet streemen i linan.

 

 

 



  

Vinja och Rex.

 

  

Rex gillar att simma.

 

  

Vinja kämpar i Jet Streemen, riktigt bra träning   .

 

 

Klockan var över halv 10 på kvällen så mera än så blev det inte idag. Hoppas solen vill lysa på oss i morgon också för då blir jag glad   .

Hoppas att ni också haft en kul dag med vackert väder hos er.

 







 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 november 2010 05:43

En sån pool skulle man haft hemma - med jetstream :P

Sv: Ja, hade bara man fått mer tid med två klockor hade det varit perfekt!

http://www.henrikolsson.eu

 
Kerstin

Kerstin

27 november 2010 10:57

Kikar in och önskar er en härlig 1:a Adventshelg...brist på snö det har inte vi i alla fall eftersom det snöat minst 3 dagar och att det ska snöa några till utan uppehåll, det börjar bli lite för mycket av det goda!
Härliga bilder ifrån er promenad!
Bästa kramen! Kerstin o killarna

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

27 november 2010 15:25

Kompisbus och valpbesök som vanligt, ser jag! Elbas lillasyrra (vem det nu är) blir ju attans stor snabbt. Bäst dom skyndar ner och hämtar hem henne innan hon växer om storasyrran!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

27 november 2010 20:44

Vicken härlig dag ni haft, först snöbus så det står härliga till. Sen valpbesök, de är såååå söta, sen iväg till Strömsan. Simma och plaska, härligt ser det ut, såna finesser finns inte här uppe, ska vi simma får matte gå ut och slå hål på isen men då måste vi sitta fast för Tandån är ström som bara den.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards