Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Spårdag I Kjula

Av Heratorpets Vinja - 28 oktober 2010 22:17

Idag vid 10-taget så åkte jag, Angie och Tiia ut till Kjula för att lägga lite spår. Vi hade tur som slapp regn idag och även solen kom fram en kort stund  .

 

Efter jag och Angie lagt ut våra spår så skulle vi pröva ett spår med Tiias hund Pax. Pax är en labbe valp på ca 6 månader, tror jagUmmm . Dom har aldrig spårat med honon förut så det skulle bli spännande. Gick väl tyvärr inte så bra först för han visste inte riktigt vad han skulle använda sin nos till. Men efter lite testande så lyckades han med ett litet kort spår  Thumbs Up. Så det är väl bara träna vidare så kommer han nog förstå vad nosen är till för.

 

 

  

Tiia och Pax på väg att leta upp sitt spår.

 

  

Här känner jag att nått har gått.

 

  

Söta Pax.

 

 

 

Sen var det Zäpos tur, han var verkligen laddad efter att sett Pax få spåra och inte han  Damn Damn. Så det var bara att försöka lugna ner den lilla gossen innan han skulle få spåra. Det gick bra för Zäpo, idag så testade Angie att lägga ut en apport i spåret för att se om han skulle markera den. Och det gjorde han  Woohoo!verkligen kul att det lyckades första gången  Thumbs Up .

 

 

  

Zäpo väntar på att han ska få ut och spåra.

 

  

Men morsan, skynda dig då. Jag vet ju att spåret ligger där ute....

 

  

Zäpo i spåret.

 

  

Zäpo hittat apporten.

 

  

Och då får man gott, gott av morsan.

 

  

Zäpo och Angie kampar vid spår slutet.

 

  

Den stiliga Zäpo.

 

 

Även Rex fick spåra men där var jag tyvärr inte med.

 

 

  

Angie & Rex tillbaka efter ett lyckat spår.

 

  

Man blir törstig när man varit ute och jobbat i skogen.

 

 

Sen var det dags för Vinja att ta sitt spår. Tycker på sista tiden att han varit så "svajig" när hon spårar och det har inte kännts så braThumbs Downoch så var hon även idag. Men jag har kanske kommit på vad det beror på. Sen jag gjorde illa mig i armen har jag ju bara hållit linan i vänster arm, är inte lika stark i den och sen har jag varit rädd att snubbla och ramla på armen  . Så eftersom jag inte orkat hålla emot som jag brukar så kan det vara det som gör hon slarvar för hon har för bråttom.

 

Börjar ju känna mig lite bättre i armen nu så vid sista lilla apporten så tog jag även tag med höger armen och verkligen gick sakta. Och det funkade  för mellan sista och slutet så gick hon mycke lugnare och mera noga. Vet inte om det var en tillfällighet men ska se till att gå saktare hädanefter. 

 

Vi hade lite strul vid dagens påsläpp vilket var väldigt länge sen. Hon gick ut rätt men vände sen och tog bakspår ut till stigen och vände sen där och kom tillbaka och tog sen rätt  . Har ju varit väldigt bortskämd med att hon inte tagit bakspår på hur länge som helst. Får hoppas det bara var en tillfällighet, för annars blir extra träning av påsläpp ett tag  .

 

 

  

Vinja och jag gör oss klara för vårat spår.

 

  

Vinja vill ha köttbulle när hon hittat apporten.

 

  

Trots lite strul så hitta vi till slutet.

 

 

Hade lagt ut 7 små + treo röret + slutet. Hon missa en av apporterna tyvärr, men nästan alla var också nergrävda i mossan idag. Fast det är ju ingen ursäkt för att hon inte tar dom Shy Whistler.

 

 

Tiia och Pax var med och gick och kolla när vi spåra så när det var slut så fick Pax och Vinja leka lite. Är verkligen roligt att se Vinja med sina egna och andras valpar. Hon är inte alls lika fostrande när det gäller andras valpar, visst säger hon till lite men inte som med sina egna.

 

 

  

Vinja och Pax träffas för första gången.

 

 

Sen gick vi till bilen och släppte ut Zäpo också så han skulle få leka lite. Då var det väldigt kul att se Vinja för Zäpo kom ut med en väldigt kaxig attityd mot Pax och Vinja var där och "tryckte" till honom tills han kommit i en bättre attityd. Var faktiskt jätte häftigt att se hur hon styrde upp det hela.

 

Sen när Zäpo lugnat ner sig så låg hon mest och kollade när dom busade Pax och Zäpo. Hon var på Zäpo några gånger när han kaxade till sig men sen var det braWay To Go

 

 

 

   

Zäpo och Pax.

 

    

Liten paus i leken.

 

   

Zäpo har brottat ner Pax.

 

    

Mera bus, Pax ser inte så nöjd ut att behöva ligga underst.

 

   

Mycke konstiga sätt kan man leka på.....

 

   

Vinja håller koll så att det går rätt till.

 

 

 Har inte hunnit med så mycke mera än att spåra idag. Var lite seg när jag kom hem så jag slappa lite framför TVnRecliner, det var rätt skönt det.

 

 

Blåmärkena på armen börjar gå ner, men det är fortfarande väldigt ömt om man kommer emot den. Är även svårt sträcka ut den ordentlig för då känns det en hel del. För er som vill se så ser armen ut så här i dags läget.

 

 

   

 

 

   

 

  

 

I morgon kväll så är det dags att åka och simma på Strömsholm, det var verkligen länge sen så jag tror att Vinja kommer att uppskatte det   . Blir troligtvis en promenad på dagen då vi inte ska simma föräns kl 20,00 på kvällen.

 

  

Har föresten tänkt försöka mig på att lägga in länkar till era bloggar som jag läser på bloggen. Det jag inte riktigt vet är vad ni vill att jag ska ha för namn på er när jag skriver in den. Jag kommer att skriva in vad jag tror är okej att skriva så om ni vill att det ska stå nått annat så får ni säga till.

 

Kommer inte hinna lägga in er alla på en gång men tar några i taget. Så ni får ha lite tålamod Wink .

 

 


Natti, natti på er Sleeping









 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 oktober 2010 08:17

Skönt att det känns bättre i armen! Är du fortfarande sjukskriven?

Sv: Det har dragit ut på tiden tyvärr. Hade sovit konstigt en natt så jag har haft ont i nacken i två dagar - och sen har budgeten spruckit, så tapeter får vänta ett tag till. Men idag ska jag bli klar så jag kan börja spackla :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

29 oktober 2010 09:23

...jag har ingen sjukdom men en skada i nacken på två ställen efter en vurpa på cykeln för 9 år sedan...som vanligt härliga foton å vilka fina spårmarker ni har...Annie e skit tuff mot sina valpar men e en tålmodig fröken när hon träffar andra valpar...ska till Tyresö i helgen å träffa en av valpköparna som jag fått jättebra kontakt med...ska bli riktigt kul!!! ha en underbar helg!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 oktober 2010 11:42

Sv: Då får vi hoppas att armen hinner bli bra :)

Det var budgeten för kontoret som sprack, så allt jag kan bli klar med är spacklingen. Tapeter och golv får vänta lite till - men det går ju rätt fort att få ordning på när man väl börjar :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

29 oktober 2010 12:25

Hihi ja dom brukar snappa det där med spår ganska snabbt, kul att se mammor stampa ner avkomman när dom blir för kaxiga. Härliga bilder på småbusarna och skönt att du kom på varför hon slarvade.Snart har du ju en normalfärgad arm men förstår att den fortfarande ömmar;-(
Ha blir tio år nästa gång men det kan man inte to när man ser honom, han hoppar in i bilen och upp i sängen utan problem så jag tror inte på diskarna i ryggen i alla fall.Ja det är bara att söka vidare, han är pigg och glad så det är inte frågan om att kasta in handduken.
Ha en skön fredag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

29 oktober 2010 18:44

Härlig dag i spårskogen :)
Din arm börjar se lite bättre ut nu, men det ser fortfarande ut att göra ont :(

Ha en trevlig helg :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Anna med flock

Anna med flock

29 oktober 2010 22:37

Hej!

Tack för inlägget på min blogg, alltid kul med nytt folk :) Kul med spår och vilken tjusig vovve du har! Fast din arm såg inget rolig ut, aj, aj!!! Imponerande att du klarar av att spåra över huvud taget med den armen.

Jo jag har lite problem med min verbala dam när vi tränar, hon har oerhört lätt till skall men saktidigt är hon så ojämn... ibland kan hon gå ett helt frittfölj utan ett ljud och ibland skallar hon vid varenda igångsättning. Jag har provat att bryta henne men tycker oftast hon blir ännu värre då och frustrationsskäller ännu mer så i dagsläget försöker jag berömma när hon är tyst och igonorera skallet... i grund och botten handlar det nog om att få henne mer uthållig så hon kan jobba länge innan belöning, just nu är hon alldeles för het och blir splittrad när hon inte får sin belöning fort nog.

Men alla tips och ideer tar jag tacksamt emot :) Hoppas ju på att nån gång komma ut på tävlingsplanen även om det känns avlägset just nu.

Önskar en trevlig helg!

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards