Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Promenad I Nyby Skogen

Av Heratorpets Vinja - 27 oktober 2010 22:21

Vårat härliga väder som vi hade igår med sol   och en klar blå himmel ville tyvärr inte vara med idag också. Idag har det mest varit mulet och blåst Hurricane.

 

Angie och jag åkte upp till Nyby skogen med alla vovvarna  German Shepard och gick 5 km slingan där. Är ju perfekt att gå i skogen där underlaget är mjukt. Märks att Vinja fått vila ett tag för det blev en del springande i början med Zäpo. Går ju mycke bättre för dom att leka nu när han blivit större .

 

Känns verkligen super skönt att få börja göra nått med Vinja igen. Måste väl även ta och sätta lite fart med dom moment som inte går så lysande  Thumbs Down , som tex framåtsändandet och krypet. Som tur är det ju många månader innan nästa tävlings säsong börjar, vilket känns rätt bra om vi ska hinna få ordning på dom momenten.

 

Tror väl inte att vi kommer få super höga betyg på dom momenten men om vi kan få 7 eller 8 så är jag väldigt nöjd.

 

Ett gäng bilder från dagens promenad blev det  Snappy .

 

 

  

Kom igen då morsan så leker vi....

 

  

Mera bus på gång, Rex kollar läget.

 

  

Den snygge Zäpo.

 

  

En blåklocka kämpar i kylan.

 

  

Vinja & Zäpo poserar så fint.

 

  

Vinja hittade en god pinne i skogen.

 

  

Men morsan.....Kan du inte dela med dig av pinnen tycker Zäpo.

 

  

Okej då grabben, ta i då....

 

  

En söt Zäpo i blåbärs riset.

 

  

Vatten paus Chugger.

 

  

Zäpo smyger på morsan.

 

  

Och Vinja spanar in Zäpo.....

 

  

Zäpo och Rex har dragkamp.

 

  

Ingen ger sig....Bägge vill ha bollen.

 

  

Så söt hon är min flicka   .

 

  

Grupp bild.

 

  

Rex med sin älskade boll.

 

  

Rex poserar fint i blåbärsriset.

 

  

Vinja kämpar med en pinne.

 

  

Redo för avfärd hemåt.

  

 

Vi hade jätte tur med vädret för lagom jag lämnat av Angie så börja det små regna lite men tyvärr så öka det och blev en rätt redig skurRainy.

 

I morgon fm så ska vi åka och spåra är det tänkt, hoppas verkligen vi slipper regn då i alla fall. Mer om det får ni veta i morgon.

 

Hoppas ni har haft bättre väder hos er än vi haft här.

 

Hörs i morgon. Bye, Bye  Hello.

 

 







 
 
Jessica Gnista & Sota

Jessica Gnista & Sota

27 oktober 2010 22:58

Jag håller på att byta mobiltelefon, fick en ny idag :) så därför har jag lite strul med att svara på mail just nu. Men jag får resesällskap av min mamma i morgon, känns kanon. Vi kommer bo hos hanen i några dagar, samt passa på att shoppa lite i Sundsvall.

Kram

http://www.skeppartorps.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 oktober 2010 23:15

Även vårt fina väder gav vika en heldag med regn och blåst... Lite tråkigt, men samtidigt mysigt :)

Sv: Ja, idag har jag tagit det ganska lugnt, och låtit byggprojektet vila lite extra :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Carina

Carina

28 oktober 2010 05:54

Tänk att den lilla blomman har överlevt i kylan. Tycker man blir så glad när man helt plötsligt ser en liten blomma stå där skogen :-) Skönt att ha några måndader framför sig att träna på i lugn och ro innan alla tävlingar. Hoppas ni får en härlig dag, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Monica

Monica

28 oktober 2010 10:50

Härligt att ni är igång igen, nog syns det att det är mor och son alltid. Fin blåklocka, jag hängde upp petuniorna i dag igen dom har också överlevt kylan.
Hoppas ni får bra spårväder här skiner i alla fall solen;-)
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

28 oktober 2010 12:11

Härligt att du kan gå längre sträckor med Vinja igen :)
Många fina bilder på fina vovvvar är det :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Kicki

Kicki

28 oktober 2010 19:30

...härliga foton som vanligt, kul att du kan börja gå längre sträckor med Vinja...ja en del moment kan va knepiga att få till...finns ju moment i mitt fall som jag tycker e rent ut sagt skittråkiga att träna men de måste ju få dessa oxxå att funka
Sv: ja de va ju ingen höjdare att stoppa in tjejjerna i bilen...som tur va så va de rygg å sidorna som de hade skiten satt på så de blev inte så mycket kladd i bilen även om de blev lite...ha de gott!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

28 oktober 2010 20:36

Nog hade du völ tur med vädret idag alltid. Tror det var ganska bra mitt på dagen.
Hoppas spåren gick bra. Och hoppas din arm blir bättre.
Kram!

http://www.razzeltrazzel.se

 
Ingen bild

Vicky

28 oktober 2010 22:34

Skönt att ni får komma igång igen. Det ser ut att ha varit en trevlig promenad i skogen. Men vad Zäpo har växt stora killen.
Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards