Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Besök Hos Veterinären Med Vinja

Av Heratorpets Vinja - 25 oktober 2010 23:44

Har idag varit i Örebro hos min uppfödares veterinär för att kolla Vinjas mystiska hältaHmm 2

Fast först måste jag säga att hon har blivit bättre, men inte helt bra.

 

Veterinären klämde och kände överallt på ben, tassar och en massa annat. Gick verkligen igenom henne grundligt. Men hon reagera inte på nått speciellt av det. Vet inte om hon bara är tålmodig eller om hon inte hade ont.

 

Det som jag sett förut är ju en förändring på stora trampdynan, är som lite svullen och hård på ett ställe. Där reagera hon lite.

 

Hon blev även röntgad  Xray i tassen för att se om det satt någon tagg eller nått annat. Men han hittade inget och alla ben såg bra ut. Försäkerhets skull så har vi tagit ett fästingprov också som vi får svar på om några dagar.

 

Veterinären såg ju ingen direkt hälta på henne när vi var ute och sprang heller. Så nu får hon börja gå som vanligt men mest på mjuka underlag. Ska smörja hennes tass med Helosansalva flera ggr om dagen för att hålla den mjuk. Sen även vara uppmärksam på hur hon går på olika underlag.

 

Med lite tur kanske det som ev satt i trampdynan ramlat bort. Får i alla fall hålla koll. Kommer bli så skönt att få börja ut och gå och träna igen, både jag och Vinja har verkligen saknat det   .

 

 

  

Var frostigt i morse, fick verkligen gå försiktigt så man inte halka.

 

  

På väg till Örebro, kalas väder var det.

 

  

Vinja i undersöknings rummet.

 

  

Mor och son busar lite.

 

  

Fina Zigge.

 

  

Zigge tar en paus.

 

  

Det blev lite sent innan vi kom hem så månen hade tittat fram. Lite spöklik blev bilden.

 

 

 

 

Som sagt så han vi inte med så mycke mera än att vara hos veterinären idag. Men i morgon ska Vinja bli överraskad då vi ska ut och gå en sväng som är längre än ut till udden. Tror hon kommer uppskatta det   .

Det går framåt med armen, i alla fall har den börjat bli lite mindre blå. Börjar skifta lite i gult så med lite tur ser man normal ut snart  Wink . Men den gör tyvärr rätt ont fortfarande, i alla fall om jag kommer emot den   .

Så här ser armen ut idag.

 

 



  


  



Nu är klockan över halv ett så det är väl dags styra stegen till sängen snart  Pillow .

Hörs i morgon  Blow Kiss 

 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

26 oktober 2010 01:04

Det är verkligen en mardröm när de små blir sjuka och skadade :(

Hoppas verkligen att saker löser sig för Vinja!

Skönt och se att din arm ser bättre ut!

Sv: Det sista som fattas till hundgårdarna är bara en eller två brädor, så jag väljer att prioritera kontoret. Resten kan vänta lite :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Carina

Carina

26 oktober 2010 05:53

det var ju skönt att det inte var något allvarligt med henne, får verkligen hoppas att det försvinner helt nu. Armen ser fortfarande läskig ut men så mycket bättre :-) ha en bra dag

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Nina

Nina

26 oktober 2010 08:29

En kompis till mig hade en hund som oxå hade en trampdyna som kändes skum och hon fick ett sånt häxtips för att få ut ev. sticka eller liten sten: smörj tassen intenstivt, till den blir varm med t.ex helosansalva eller tjärsalva. När tassen blir riktigt varm trycks grejen som ev. finns där inne ut :). Det funkade för hennes hund ... har aldrig testat själv. Skönt iaf att röntgen var ua. Din arm börjar piggna till ser jag - hurra! //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

26 oktober 2010 19:37

Skönt att Vinja verkar bättre och att inte veterinären hittade något :) Men denna hältan är verkligen skum. Hoppas hon blir helt bra snart!
Ja din arm börjar ju se lite bättre ut nu men det ser ut att göra ont. Stackare :(

Sv: Jag har ringt SKK i andra ärenden och de har alltid varit otrevliga, jag fattar inte varför :( Ja detta är så jädrans tråkigt :(

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Kicki

Kicki

26 oktober 2010 21:34

...skönt att de inte hittade nått å att Vinja e bättre...de e ju så jobbigt när de e dåliga på ett eller annat sätt...mina tjejjer va väldigt billiga idag då de rullat sig i både grävling å människoskit...*kräkvarning* va de i bilen men tog mig hem med tjejjerna å in i duschen men grävlingskiten luktar otroligt mycket...så du va i mina hemtrakter...flyttade från Örebro för 2m5 år sedan...har min son boendes kvar där så jag åker hem mellan varven...din arm börjar ju se riktigt fin ut!!...sov gott!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

26 oktober 2010 22:41

Men vad skönt att det går åt rätt håll. Och jag håller tummarna att fästingprovet inte visar något. Usch, armen ser inte rolig ut. Sköt om dig!

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards