Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Hårda Spår I Kjula

Av Heratorpets Vinja - 4 oktober 2010 19:55

Har varit seg startad idag ocksåDoofus , vaknade vid 9 och tänkte gå ut och rasta Vinja men upptäckte att Per gått ut med henne Thumbs Up. Så skönt för då kunde jag lägga mig en stund till, så vid halv 12 kravla jag mig upp.

 

 

Blev ett par "hårda" spår till Vinja idag också i Kjula. Började med grusgropen och idag så fatta hon mycke bättre att det även gick att spåra när skogen tog slut och gruset började  Woohoo!. Hade lagt lite näring i dagens spår också för säkerhets skull.

 

 

  

Vi började lite i skogen som igår.

 

  

Titta....Ingen tvekan idag som igår.

 

  

Min duktiga flicka   .

 

  

Här var det lite strul eller om hon leta efter lite köttbulle.

 

  

Här var det full fart igen   .

 

  

Här börjar vi närma oss slutet.

 

  

Japp och slutet hitta hon  .

 

  

Glad Vinja och matte med bollen.

 

  

Hallå där.....Jag känner du har köttbullar i fickan, kan man få lite kanske....

 

  

Tyvärr så börjar det bli en massa skräp slängda här också     .

 

 

 

Efter vi spårat i grusgropen åkte vi iväg för att testa litet asfalts spår, men det var svårt tyckte min lilla flickaPhew . Men som sagt har vi aldrig gjort det och sen blåste det nått fruktansvärt idagHurricane. Ska helt klart pröva igen och hoppas det blåser mindre då.

 

 

 

   

Vi började även här en bit på gräset.

 

 

   

När vi kom fram till asfalten undra hon vad faan ska jag göra här då tycker duI Dunno.


   

Här far hon iväg men vet inte om har spåret.

 

 

   

Du jag fattar faktiskt inte riktigt vad du vill morsan....


   

Men nu har jag nått tror jag.


   

Vi kom fram till slutet tillslut  .

 

   

Vinja med sin boll som låg som slut.

 

   

Mycke asfalt finns det att lägga spår på. Bara dom inte har flyg övningar då detta är en startbana för flyg.

 

   

Min duktiga flicka.

    

Är hel säker på att nästa spår på asfalt kommer hon fatta lite bättre för det gjorde hon i alla fall med grusspåret. Så mycke mera blev det inte idag då hon fortfarande är lite halt. Kommer göra såna här korta hårda spår så länge hon måste vila så hon får göra nått. Och hon blir helt klart mycke tröttare av 300 m hårda spår än ett i skogen.

 

I morgon ringer klockan 4,30 för att görja jobba igen. Fattar inte hur jag ska orka upp  Thumbs Down. Så i kväll måste jag verkligen lägga mig tidigtSleeping .

Ha en forsatt bra kväll och natti, natti på er Alarm Clock

 




 
 
Carina

Carina

5 oktober 2010 05:57

vad skoj att det gick så bra med spåret i gruset. Asfalt är väl det som är svårast och blåste det mycket oxå så var där säkert inte mycket lukt kvar men hon kommer säkert att fixa det efter lite träning :-) Ha en bra dag

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Nina

Nina

5 oktober 2010 12:19

Visst är det väl spännande att dona med lite olika spårsorter :)! I love it. Du ska se att asfalten funkar kanon snart, den med. Upp 04.30 är ingen höjdare alls ... *suck*. Hoppas att jobbdagarna flyter på bra och att du strax är ledig igen! //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

5 oktober 2010 20:32

Ni kämpar på i samma anda - härligt och se! :)

Sv: Lyckligtvis så slipper vovvarna i nuläget några vikter, men jag har en sadelväska jag kan lasta lite när jag går enskilt med dem. Än så länge är det bara jag som ska härdas :P

Ha en trevlig kväll! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

5 oktober 2010 21:02

Härliga spårbilder det syns att det blåser, nästa gång går det nog perfekt på asfalten.
Ja vad dom grisar ner överallt folk, ibland har man bara haft tur att inte vovvarna skadat sej på skräpet:-(
Upp 4,30 roligare kan man ju ha.
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards