Heratorpets Vinja

Alla inlägg under september 2010

Av Heratorpets Vinja - 14 september 2010 21:52

Så skönt att vara ledigNa-na-na-na, synd bara att vädret varit så tråkigt   . har varit mulet och regnigt mest hela dagen Partly Cloudy. Blev självklart lite sovmorgon när man äntligen är ledig, ingen lust sätta någon klocka på ringning då inte.

 

Efter frukosten blev det en tur upp till medborgar kontoret för att rösta, skönt ha det gjort.

 

 

   

Vinja sitter fint och väntar medans vi är inne och röstar.

 

 

När jag kom hem så blev det en liten tur med cykeln. Hade kommit lite hundsaker så jag tänkte att vi passar på cykla en sväng när jag ändå skulle hämta dom. Hade beställt lite mera uppletande saker, har så svårt hitta på egna.  

 

  

Vinja på cykelturen.

 

  

Min lilla sötnos. Passa på att träna lite kryp också när vi hitta en bra gräsmatta.

 

  

Så fin min lilla pärla.

 

  

 

Cykelturen blev ca 4km.

 

På em sen så åkte vi till bruks för att träna lite med Laila & Kenzo. På väg ut till klubben så började det regna ordentligtRainy inte kul alls.


Vi gick först en liten sväng i skogen med dom Walking The Dog Female och hade sån tur att när vi kom tillbaka hade det slutat att regna vilket var kanon bra   . När vi kom tillbaka så vallade vi av en ruta. Kenzo var först ut och hitta alla dina sakerBravo!. Sen var det Vinjas tur, dom två första gick bra sen när jag skulle skicka ut tredje gången så bara titta hon på en som man inte var riktigt klok och hade aldrig hört ordet LETA förut Question Mark. Så det var bara ut och göra en synretning och då trilla poletten ner   . Så typiskt det ska hända nu när man anmält till några tävlingar. Känns just nu som nästan längtar att bli bortlottad.

 


Tog en massa kort på Kenzo när han leta men kameran och jag verka inte vara kompisar idag för nästan alla blev suddiga Thumbs Down. Fick några stycken i alla fall.

 

 


  

Så här tråkigt väder var det när jag kom ut till klubben.

 

  

Kenzo redo att ut och leta.

 

  

Här kommer han med ett föremål, tyvärr väldigt suddig bild.

 

  

Glad Kenzo och matte kampar efteråt.

 

  

Vinja ska ut och leta.

 

  

Står och väntar när Vinja är ute och letar.

 

  

Här kommer hon in med en sak.

 

  

Vinja kollar när jag är ute och gör en synretning.

 

  

Kampar lite när hon hittade lite saker.

 

  

Min lilla plutta.

 

  

Laila föreviga Vinjas tjänste tecken.

 

  

Och även jag råkade hamna på bild, tyvärr.

 

 

 

Efter vi var klara så var det dags gå ner på planen för lite platsliggning med skott     . Var ett tag sen som vi gjorde det så det var väl dags kolla av om hon fortfarande låg. Och det gjorde hon min duktiga flickaBravo!. Så nått funka bra idag i alla fall.

Blev även lite kryp träning med lite blandat resultat, lite bra   och lite dåligt   . Men det är väl så det är med träning, det kan ju inte alltid gå bra.

 


Får se vad som händer i morgon men lite träning står nog på programmet då också Wink .

 

Ha en skön kväll så hörs vi i morgon igen.

 

Natti, Natti Dreaming

 

 





Av Heratorpets Vinja - 13 september 2010 22:11

Har inte hänt så mycke här idag då jag varit trött och seg hela dagenThumbs Down . Inte blev det bättre heller av att det regnadeRain Cloud  ute när jag tänkt gå ut en sväng.  Så det fick faktiskt bli en vilo dag för lilla stumpan. Kan ju inte påstå hon verkade gilla det för hon var hur pigg som helst.

 

Blev i alla fall en liten rastning ut till udden och tillbaka. Passa på att träna ställande på långa inkallningen eftersom hon fått för sig att lägga sig. Men hon gjorde rätt bägge gånger så det var ju bra  Thumbs Up . Lite kryp med svängar blev det självklart också som jag var riktigt nöjd med, så det går framåt i alla fall och det är ju bra  Sunshine.

 

 

Så tyvärr blir det inte så mycke bilder idag, fick ihop några bilder på Vinja sen några natur bilder.

 

 

   

Så här mörkt och trist var det på fm, men lagom när jag åkte till jobbet då kom minsann solen fram.

 

    

Bladen börjar skifta i gult.

 

   

Och vissa har redan blivit röda.

 

    

Min lilla pärla som tyckte hennes matte var väldigt slö idag....Kan nog hålla med henne om det....

 

   

Riktigt vackert röda nypon.

 

   

Vinja poserar lite vid båtarna.

 

   

Finns lite blommor kvar än.

 

 

Nu är jag ledig i tre dagar och det ska bli så sköntWoohoo!. Får bara hoppas också att vi får bra väder så man kan träna en massa och gå härliga promenaderWalking The Dog Female . Får hoppas bara man känner sig piggare i morgon. 

 

 

 

Sköt om er så hörs vi i morgonHello 


  






Av Heratorpets Vinja - 12 september 2010 23:19

Blev en tur upp till Nyby skogenTree 3 Tree 5 på fm idag för lite promenad och lite spår träning. Inget spår för Vinja idag för det hade jag inte hunnit. Men Zäpo och Rex fick varsinna korta spår som dom fixade galantBravo! .

 

Zäpo den lille gossen är verkligen duktig och tycker att spåra är super kul  Woohoo! . Vi kampade inte med honom idag för han blir så fruktansvärd taggad och på hugget då så vi pröva att bara gå ut och lägga spåret. Det låg väl ca 15 min och han var jätte duktig   .

 

Efter spåren så blev det en liten runda i skogen på ca 3,5 km. Han inte mera då det var dags åka till jobbet klockan 1.

 

 

Kommer först lite bilder när Zäpo & Vinja busar lite på gräsmattan.

 

 

  

 

  

 

  

 

 

  

Zäpo selad och klar för att ut och spår lite.

 

  

Gossen i spåret.

 

  

Hitta sin leksak gjorde han också.

 

  

Trött liten kille efter spåret.

 

  

I skogen.

 

  

Vinja i ormbunkarna.

 

  

Stilig liten gosse.

 

  

Rex och Zäpo.

 

  

Hela gänget poserar.

 

  

Vinja med sin vackra son.

 

  

Vinja och Zäpo kommer farande i skogen.

 

  

Rex i sitt spår.

 

  

Hittat en apport.

 

  

Rex hitta också sitt slut.

  

 

 

Mera än så hade jag inte att bjuda på idag. Hinner ju inte så mycke när man ska iväg och jobba.

 

På sista kvälls rastningen blev det även idag lite kryp träning. Hon börjar verkligen bli duktig min lilla stumpa, men än behövs mycke träning innan jag är helt nöjd. Får hoppas dom klipper gräset snart här ute för det börjar bli på gränsen på för långt att krypa i.

 

Hoppas ni haft en skön ledighet i helgen och det inte känns allt för tråkigt börja jobba igen.

 

Hörs snart igen. Bye, Bye Hello

 

 

 






Av Heratorpets Vinja - 11 september 2010 23:11

Började dagen ute i skogen Tree 3 vid bruks vid 9 taget för att gå ut ett lägre spår. Gick galant och inte gick jag vilse heller för det var väl snitslat   . Fast Vinja såg lite besviken ut när vi åkte hem direkt, hade väl trott att hon skulle få spåra lite   .

 

 

  

Vinja väntar i bilen medans jag flåsar runt i skogen.

 

  

Menar du verkligen att jag inte ska få spåra alls.....

 

 

  

Sen blev det hemfärd. Tanken var att jag skulle cykla en sväng när vi kom hem. Men det började att regna Rain Cloudså då var den tanken inte så lockande. Var även själv rätt seg och tröttFalling Asleep så det fick bli en vilo dag för lilla flickan idag. Fast lite kryp träning har vi självklart gjort, 2 ggr faktiskt. En på fm och sen lite nu på kvällen också. Är jätte nöjd med hennes framsteg i vänster svängarnaBravo! . Börjar verkligen bli så duktig, fast ibland så tänker lilla fröken själv och tror hon ska vinkla så hon svänger av sig själv, vilket inte är så braThumbs Down.

 

 


   

Grått och trist hade vi här på fm.

 

 

   

Vinja ligger och väntar på sin mat.

 

Sen måste jag ju gratulera alla Vinjas bäbisar på deras 6 månaders dag Birthday Balloon . Vad tiden har gått fort, tycker inte det var så länge sen som dom kräla runt som små hjälplösa små varelser. Kan inte tänka mig att deras hussar och mattar tycker dom är så hjälplösa längreWink .

 

 

Här kommer några bilder då dom var precis nyfödda för 6 månader sen.

 

 

  

 

  

 

Verkligen helt bedårande söta var dom små liven.

 

 

Nu är det dags gå och sova lite så man är pigg i morgon. Hoppas eran lördag varit bra och ni även får en bra söndag.




Av Heratorpets Vinja - 10 september 2010 23:02

Har varit hos Laila och hennes malle Kenzo för en promenad idagWalking The Dog Female . Blev en tur i Kronskogen på en ca 6-7 km. Var kanon väder även idag med sol   . Blev en koppel promenad eftersom Vinja fortfarande löper och var väldigt populär hos Kenzo Tongue Out 2.

 

Blev en liten snabb träning på krypet med vänster svängar hemma vid Laila. Måste även börja lägga in bara raka pass då lilla fröken börjar tänka själv och svänger ibland av sig själv, vilket inte är så bra  Thinking . Men hon var duktig idag också och börjar nog fatta vad jag vill, ska bara sen få ihop hela momentet också.

 

 

Några bilder från idag blev det.

 

 

  

Den där långsamma saken åkte före nästan hela vägen och ingenstans att köra om fanns det.

 

  

Kenzo och Märtha-Louise som Laila är hundvakt åt.

 

  

Kenzo fick posera lite också.

 

  

Sån stilig gosse.

 

  

Vinja måste ju också få vara med lite....

 

  

Märtha-Louise, inte var hon stilla mycke inte så det var inte lätt att fota henne.

 

  

Riktig liten sötnos.

 

 

 

Blev inte så mycke mera än så idag för jag skulle iväg till jobbet  Thumbs Down . Fast när jag kom hem vid 22,30 tiden så blev det lite mera kryp träning på sista rastningenWink . Gäller ligga i om man ska få nått resultat. Hon var jätte duktig min lilla flicka även nu på kvällen Great.

Nu ska jag försöka sova för i morgon ska jag gå ett lägre spår på klubben som har tävling i morgon. Tur det är väl snitslat för annars kunde man ju hamna var som helst om man har otur Laughing 2.



Ha en fortsatt bra fredag kväll och natti, natti Dreaming





Av Heratorpets Vinja - 9 september 2010 22:36

Har blivit lite lydnads träning på Torsharg idag också. Idag så blev det träning på kryp och vänster svängar. Blev mycke bättre idag när hennes matte tog det lite lugnt och tänkte liteWink. Gör inga "riktiga" svängar än utan gör bara halt och vinklar. Som sagt idag funka det kanon   får väl se hur det blir i morgonHmm 2 .

 

Lite framåtsändande blev det också, fast med bollen för att få henne att verkligen gå rakt. Riktigt nöjd där också faktiskt, var riktigt duktig att sakta ner innan "gruppen"  yes .

 

Inkallning m ställande blev det med. Den lilla fröken har ju fått för sig några gånger att lägga sig när jag säger "stanna", inte bra inte  Thumbs Down . Tyvärr gjorde hon det första gången idag också men fick till det 2 ggr helt rätt   .

 

 

  

Så här fint är det vid ån när solen skiner.

 

  

Vinja kollar in bryggan.

 

 

 

Vid 2 - tiden så gick Angie och jag ut en sväng i skogen med vovvarna för lite terräng träning. Nyttigt både för oss och hundarna. Den svängen sluta på lite drygt 5 km innan vi var hemma igen.

 



  

Vinja sitter och väntar på sina kompisar.

 

  

Zäpo kommer farande i full fart medans morsan är lite söligare.

 

  

Zäpo attackerar morsan, Vinja ser måttligt road ut.

 

  

Denna lilla larv hitta vi.

 

  

Son och mor så fina på stubben.

 

  

Rex och Vinja så fina.

 

  

Den stilige Zäpo.

 

  

Rex och Zäpo.

 

  

Min lilla snygging.

 

  

Gangstern Zäpo.

 

  

Vinja har hitta en pinne och Rex bara står och är vacker.

 

  

Zäpo i solen.

 

  

Rex poserar lite och den lille saboterar i bakgrunden.

 

  

Dom två grabbarna.

 

  

Angie och Vinja gosar lite.

 

  

Hela gänget poserar fint.

 

  

Vatten paus i skogen.

 

  

Min lilla skrutta kommer farande.

 

  

Rex kan också.

 

  

Här kommer dom allihopa.

 

 

  

På kvällen så åkte jag till bruks för att träffa Janne och spåra. Är även mening jag ska gå ett lägre spår på lördag när det är tävlingar här hemma. Fast det är verkligen tur det är bra snitslat för annars vet man aldrig hur långt spår den stackarn får som ska gå mitt spår Phew.


Janne la som vanligt Vinjas spår, hon skötte det lysande och hitta alla pinnarWoohoo! . Lite problem vid upptaget men löste det och gick åt rätt håll sen   .

 


 

  

Vinja med slut apporten.

 

 

Det tar verkligen på krafterna att flänga runt i skogenTree 3, speciellt när man går i tungvikts klassen. Skulle nog behöva lite bättre kondis om man ska ut någon gång och tävla elit spår. Fast ska vi vänta på det hinner nog Vinja bli pensionär och säker jag ocksåGrandma. Tur man har lite drag hjälp i linan när man går och snäll hund som inte störs av att hennes matte stånkar och stönar bakom och även får be henne vänta titt som tätt så man kommer över alla stockar och stenar. 

 

Min stegräknare säger jag gått nästan 12 km idag, kanske inte så jätte långt men när man traskat runt i terrängen större delen så känns det när man kommer hem.

Ha det så bra ni alla nu så kanske vi hörs i morgon också om det hänt nått.

 


Bye, ByeHello







Av Heratorpets Vinja - 8 september 2010 22:36

Har blivit en rätt slö dag här idag. Sov till halv 10 vilket var jätte skönt   , somna väl tyvärr rätt sent så kroppen behövde få sova lite.

 

Vid lunch tid blev det en liten kortisWalking The Dog Female , blev en tur ner på Torsharg för lite träning. Blev först lite fritt följ med vändningar och steg förflyttningar. Trängde inte fullt lika mycke idag vilket känns bra. Steg förflyttningarna gick lite blandat, att backa är lite svårt att börja rakt för lilla fröken.

 

Ink m stå o ligg, gick bra idag  Sunshine . har dom sista gångerna lagt sig på ställandet men idag så stanna hon så fint så vi avsluta där.

 

Sen håller vi på att traggla med vänster svängar på krypet, det är inte lätt. Varken för mig eller hunden. Måste lära mig att vinkla på rätt sätt så det inte blir nått missförstånd. Så nu kommer det bli hård körning med dom där vänster svängarna så det kanske kan funka någon gång.

 

 

Några bilder från våran lilla träning blev det ju självklart inte, men lite på vägen dit blev det några.

 

 

  

Visst är hon väl söt min lilla flicka.

 

  

Sötnos.

 

  

Lite sorgligt när löven börjar att falla bort.

 

  

På vägen mot Torsharg.

 

  

Ska jag behöva stå så här länge till.....

 

 

 

 

På kvällen så skjutsa jag Angie & Zäpo till deras valpkurs på Jyckens. Medans dom gick på kurs så gick jag, Vinja & Rex en liten promenad. Var ingen jätte sväng men blev ca 3,5 km när vi var klara.

 

 


  

Rex o Vinja på promenad.

 

  

Lite mörkt över gärdena var det men vi klara oss från regn.

 

  

Bästa vänner.

 

  

Den här husvagnen tror jag man kan få köpa billigtLaughing 2 .

 

  

Rex o Vinja så fina i kvälls solen   .

 

  

Vacker kvälls sol.

 

  

Spanar ut mot gärdena.

 

 

Har föresten varit och beställt en ny sängDreaming . Vaknar ju varje morgon med kanon ont i ryggen så jag tror inte min nuvarande säng och jag är dom rätta för varandra Wink. Den kommer om ca 2 veckor så tills dess får man väl stå ut.

Ha det så bra ni alla så hörs vi i morgon Hello







Av Heratorpets Vinja - 7 september 2010 21:51

Har inte blivit så mycke gjort på dagen idag. Har varit till naprapaten för att fixa lite med min rygg för att se om huvudvärken kan bli lite bättre. Han hitta massa låsningar så nu får jag bara hoppas det går överWay To Go

  

På kvällen blev det ett lydnads pass med Ingrid och Allt-I. Körde bägge igenom hela med stopp där det behövdes lite extra träning. Körde en ny variant idag och körde tre moment och sen bytte vi.

 

Vi är bägge nöjda med våran träning idag  Thumbs Up . Ingrid som har kommit längre i alla moment än vad vi har såg ju självklart bättre ut. Men sen har dom ju tävlat mycke mera än vad vi gjort.

 

Vad Vinja och jag behöver träna mera på är att hon inte ska lyssna på tävlings ledaren. Sen är det ju trängningarna i fria följe, helvets momentet framåtsändande som aldrig väl kommer bli helt klar. Krypet är just nu vänster svängar det största problemet Thumbs Down. Måste själv lära mig att vinkla rätt, vilket inte alltid är så lättThinking.

 

Men bägge apporteringarna idag är jag super nöjd med, riktigt duktig var honWoohoo!  .

 

 

 

  

Koncentrerad för lite fritt följ.

 

  

Transport på framåtsändande.

 

  

Sakta, sakta går det.

 

  

Belöning när man är duktig blir det.

 

  

Vinja ligger och väntar på sin tur.

 

  

Dags för krypträning.

 

  

Metall apporten.

 



En bildserie kommer här när Allt-I apporterar tunga apporten.




  




  



  



  




Blev tyvärr inga bilder på Vinjas träning. Men en när vi var på väg ut till klubben kommer här.

 

 

  

Mattes sötnös och världens bästa tjej.

 

 

Förhoppningsvis händer det nått kul i morgon och det blir lite flera bilder på Vinja. Nu ska jag lägga mig och försöka bli av med min huvudvärk.

 

 

Natti, NattiCounting Sheep


Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards