Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Hu Vad Kallt Och Blåsigt Det Varit I Dag

Av Heratorpets Vinja - 27 september 2010 20:19

Efter lite farande i stan i lite affärer så åkte vi ut till bruks en sväng.

Har blåst massor idagWindy så det har varit rätt kallt ute. Blev i alla fall lite träning en stund. Blev lite fritt följ med lite vändningar och steg förflyttning. Krypet traggla vi också med en stund, kommer bli mycke träning med det nu för hon är lite hög   . Även svängar behöver sin del av fin putsning, mest då vänster svängar. Framåtsändande med bollarna blev det. Först saktagående åt bägge hållen sen två hela åt varje håll. Med bollarna ser det ju rätt bra ut men dom får man ju inte ha på tävlingen  Thumbs Down .

 

Blev även lite separata inkallningar mot bollen. Verkar som om hon kommer snabbare tillbaka när hon springer lite fortare. För på framåtsändandet när hon går sakta så har inte alls den farten in som jag vill ha   .

 

Metall apporten fick sig också en dust. Hon är lite segt gripande och även farten in måste jobbas på. Tunga apporten brukar gå bättre om hon bara får tag i den på mitten. Går ju även lättare att kampa med den vilket inte funkar med metallen.

 

Hoppet och stegen gjorde vi också och där fanns det inget att klaga på   .

 

Vinja fick sig även några intervaller över planen. Skulle hem och fixa lite innan jag skulle vila på kvällen innan jag åkte till jobbet. Så jag han inte med någon lång promenad.

Fast en lite blev det för när vi var klara så kom Ingela med sina hundar Jaffa & Bonnie som vi följde med en liten tur i skogenWalking The Dog Female .

 

 

  

Vinja i skogen vid bruks.

 

  

Kryp träning.

 

  

Här kommer hon farande mot bollen....

 

  

Och tar den.....

 

  

Laddad inför framåtsändande.

 

  

Med metall apporten.

 

  

Med tunga apporten.

 

  

Hoppet träna vi också på. Tar sats....

 

  

Här kommer hon flygande.

 

  

Mums med bollen.

 

  

Poserar vid stegen.

 

  

Intervall träning.

 

  

Man blir lite flåsig av att springa.

 

  

Fint väder men blåsigt.

 

  

Mycke fina höst löv finns det nu.

 

 

Nu mina vänner ska jag åka till jobbet vilket inte alls känns lockande. Framför allt när man vet det är 4 stThumbs Down. Men det är inte mycke göra åt, bara åka dit och försöka få tiden att gå snabbt. Väntar ju som sagt fortfarande på den stora tips vinsten men den har jag inte sett röken av än, men den kommer säkertWink.

 

Sov gott ni som får sova hemma i nattPillow  .

 

 







 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

28 september 2010 19:37

Vi har haft ganska blåsigt också de senaste dagarna, och kylan kryper allt närmare! Hösten här uppfriskande på något sätt! :)

Sv: Ja, det är ju inte precis sovmorgon man får här hemma :P

Jag tycker det är enklare att ta en längre promenad på morgonen eftersom vi måste gå längs en väg som är rejält trafikerad dagtid :S

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards